نشانه هايي از آخرالزمان در بازي «روز بد لوس آنجلس»

يك پيام از مركزكنترل حوادث طبيعي و حمله ي تروريستي آمريكا : شيپل1 خوبي باش! 5/12 درصد احتمال دارد هواپيماي شما توسط تروريست ها دزديده شود. سالانه هفت هزار آمريكايي بر اثر رگبار شهاب سنگ كشته ميشوند . شش ماه بعد تسونامي يك شهر مهم آمريكا را تخريب ميكند . در 5 سال آخر تصادف قطارها 350 درصد افزايش مي يابد.
سه‌شنبه، 26 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نشانه هايي از آخرالزمان در بازي «روز بد لوس آنجلس»
نشانه هايي از آخرالزمان در بازي «روز بد لوس آنجلس»
نشانه هايي از آخرالزمان در بازي «روز بد لوس آنجلس»

 




 
نويسنده: محمد امين حاجي هاشمي
يك پيام از مركزكنترل حوادث طبيعي و حمله ي تروريستي آمريكا : شيپل1 خوبي باش!
5/12 درصد احتمال دارد هواپيماي شما توسط تروريست ها دزديده شود.
سالانه هفت هزار آمريكايي بر اثر رگبار شهاب سنگ كشته ميشوند .
شش ماه بعد تسونامي يك شهر مهم آمريكا را تخريب ميكند .
در 5 سال آخر تصادف قطارها 350 درصد افزايش مي يابد.
سال آخر زمين لرزه ها 300 بيليون دلار خسارت مالي سنگين وارد ميكنند.
بيگانه - احاطه - تحول - همسايه - همجنس بازان ازدواج مي كنند - اقليت كافر هم اكنون 60 درصد از همسايگانتان را تشكيل ميدهند - بايد تا الان آدامست رو از شوك اين مسائل قورت داده باشي !
آيا آماده ايد؟
اين متن پيامي است كه در ابتداي بازي رايانه اي "روز بد لوس آنجلس" (Bad Day L.A) همراه با قسمتهاي از فيلم اين بازي براي شما پخش ميشود . تصويري مبهم كه آخرالزمان آمريكا را براي مردم توضيح ميدهد .
گرچه آنچه كه در اسلام از وضعيت آمريكا در آخرالزمان و بعد از آمدن حضرت عيسي (علیه السّلام)‌ خبر آمده است با آنچه كه در متون كتاب مقدس مسيحيان ذكر شده تفاوت هايي دارد اما بايد اين نكته را متذكر شد كه شركت آمريكايي American Mc Gee حالتي مبهم و غير واقعي از اعتقاداتشان را براي مخاطبان به تصوير كشيده است .
در اين بازي گرچه از آخر الزمان آمريكا براي مخاطب خبر ميدهد اما نشانه اي از مسيح (علیه السّلام) را در آن نميتوان يافت بلكه در اين بازي اين افراد صالح و سالم شهر هستند كه آمريكا را از فاجعه ي آخرالزمان نجات ميدهند .
شركت مك جي پس از محبوبيتي كه در پي ساخت بازي "آليس در سرزمين عجايب" به دست آورد اقدام به ساخت بازي رايانه اي "روز بد لوس آنجلس" نمود كه به علت پايين بودن سطح گرافيكي و ديگر مولفه هاي يك بازي رايانه اي در رده بندي ها جزء پايين ترين رتبه هاي بازيهاي رايانه اي قرار گرفت .
بازي رايانه اي روز بد لوس آنجلس همانطور كه از نامش پيداست از يك روز بد در شهر لوس آنجلس آمريكا خبر ميدهد . كل بازي و مراحل مختلف آن در طي ساعات مختلف يك روز اتفاق ميافتد ،‌ابتدا ساعت 8 صبح در يكي از بزرگ راههاي لوس آنجلس با يك هواپيماي دزديده شده از مكزيك يك حمله ي تروريستي شيميايي رخ ميدهد و عده اي از مردم به اين مواد شيميايي عجيب مبتلا ميشوند ،سپس در ساعات ديگر روز تصادف، تسونامي، زلزله و وقايع ديگر رخ ميدهد و بد بختي آنجايي يك فاجعه ي عظيم ميشود كه در مرحله ي آخر بازي تقريبا تمام مردم شهر به اين سم شيميايي آلوده شده اند ، و البته شما با فعال كردن يك بمب و انفجار آن پادزهر را در تمام شهد مثل يك بمب نوتروني پخش ميكنيد و مردم را از اين سم نجات داده و به حالت طبيعي برميگردانيد .
پس از انجام هر مرحله قطعه انيميشني چند دقيقه اي مربوط به آن مرحله براي شما پخش ميشود ، به نظر ميرسد سازندگان بازي قصد دارند بيشتر فيلم انيميشني را مورد توجه شما قرار دهند تا در جريان قرار گرفتن بازي. چون تكه هاي فيلم به طور دسته بندي شده در يك فايل مجزا در سي دي بازي موجود است و شما در صورت تمايل نداشتن به بازي ميتوانيد به تماشاي آن انيميشنها كه در حقيقت يك فيلم كوتاه است بپردازيد .
گرچه اين اتفاقات در بازي در عرض يك روز انجام ميپذيرد اما در ابتداي بازي يك كليپ از تمام قسمتهاي بازي كه در انيميشنها ي مرحله ها منعكس شده براي شما پخش ميكند و تاكيد ميكند كه اين اتفاقات در عرض چند سال رخ ميدهد . اين كليپ همراه با پيامهايي كه در اول اين نوشت ذكر شد پخش ميشود.
اين بازي بر خلاف بازهاي اكشن ديگر، از چهار حالت آسان، معمولي، دشوار‌و بسيار سخت تشكيل شده تا با ظاهر جذاب، كارتوني و كميك بازي، تمام سنين به انجام آن رغبت كنند . اين بازي طبق استاندارد هاي ESRB و USK و PEGI براي افراد بالاي سن 16 سال مناسب ديده شده است . اما جالب اينجاست كه در مقايسه با بازيهاي داراي اين رده ي سني داراي كمترين مسائل غيراخلاقي و ... است چرا كه سازندگان بازي ميخواستند افراد مذهبي و پايبند به عقايد آمريكا را براي انجام اين بازي جذب كنند و همچنين افرادي از همه ي سنين . شايد تنها مولفه اي كه اين بازي را در اين رده ي سني قرار داده وجود صحنه هاي مرگ است كه به شدت در اين بازي افزوده شده .گرچه بازي ظاهري كارتوني دارد اما شما بايد براي تحريك شدن احساساتتان ، در طول بازي مرگ فجيع و يا جان دادن مظلومانه ي مردم آمريكا را ببينيد.
با آنكه اين بازي در ظاهر براي مردم لوس آنجلس وآمريكا ساخته شده و به دليل بومي بودن، بيشتر مردم همان منطقه علاقه به ديدن اتفاقات بازي دارند ، و همانطور كه گذشت به دليل كيفيت پايين آن با عدم استقبال مواجه شده است اما جالب است بدانيد كه بازي اهداف بزرگتري را دنبال ميكرده است.
طراح بازي شركت American Mc Gee و گروه توسعه وهمچنين ناشر اول بازي شركت Enlight در آمريكا هستند و ناشر دوم بازي شركت TMIEC استاديوي هنگ كنگ مسئوليت آن را بر عهده گرفته و همچنين طراح سايت اين بازي شركت Frogster Interactive Pictures AG ميباشد كه در برلين و فرانكفورت آلمان فعاليت دارد . با نگاه به شركتهاي سازنده بازي كه اكثرا تحت لواي Mc Gee هستند و همچنين با توجه به اين نكته كه در طول بازي و همچنين انيميشنهاي پخش شده تمام ديالوگهاي گفته شده توسط كاراكتر ها به زبان آلماني زير نويس ميشوند ، اين مسئله را متذكر ميشود كه اين بازي خواهان شناساندن تفكر خود به نقاط مختلف دنياست .
در اين بازي شما در نقش يك فقير خيابان خواب دورگه هستيد . مردمي كه شيميايي شده اند به يكديگر حمله ميكنند و اعضاي بدن يكديگر را ميخورند. علاوه بر آن مردم سالم نيز به دليل اينكه از اوضاع و اتفاقات پيش آمده ناراحت هستند به يكديگر و به شما حمله ميكنند. شما از آنها جدا هستيد به جاي غر زدن و دزديدن وسائل مردم از خانه هايشان به فكر كمك كردن به ديگران هستيد در طول بازي چند نفر ديگر از اقشار و سنين و نژادهاي مختلف مردم نيز كه مثل شما به فكر اصلاح وضعيت موجوشان هستند به شما مي پيوندند و شما با كمك سربازان آمريكايي بازي را اتمام ميكنيد .
در طول بازي شما علاوه بر مقاومت در برابر حوادث طبيعي بايد با چند گروه متجاوز نيز مبارزه كنيد .
1- تروريست هايي كه به ماسك هاي شيميايي مجهز هستند و با اسلحه به مردم تير اندازري ميكنند.
2- گروه "گنگ" كه يك گروه رپ در آمريكاست به عنوان اشرار به مردم آسيب ميرسانند .
3- سربازاني احتمالا از آمريكاي لاتين كه در اين گيرودار در مرحله ي آخر قصد تصاحب آمريكا را دارند .
گروه اول و دوم يعني تروريست ها و اشرار داراي برخي توانائيهاي معنوي هستند كه برخي مواقع با استفاده از قدرت چند نفر ديگر با ايجاد حاله اي زرد رنگ به دور خود از خطر شليك شما در امان ميمانند.
و اما در آخر يك نكته ي قابل توجه و مهم . همانطور كه ميدانيد معمولا هر بازي ويدوئي كه ساخته ميشود، توسط سازندگان آن قسمتهايي به نام Cheat يا تقلب يا رمز در بازي در نظر گرفته ميشود كه بعدا توسط شركت منتشر ميشود . يعني شما با فشردن چند دكمه ميتوانيد بدون انجام دادن بازي به مرحله هاي بعدي برويد يا مقدار مهمات يا اسلحه يا قدرت بدني خود را افزايش دهيد . جالب است كه در اين بازي بنا برآنچه كه سازندگان آن طراحي كرده اند اگر شما ميخواهيد با رمز، مهمات خود در بازي را افزايش دهيد بايد همراه با نگه داشتن دكمه ي كنترل كيبرد اين كلمه را تايپ كنيد : Jihad
اين مسائل نشاندهنده ي توجه مسئولين آمريكايي به ابزار رسانه براي رساندن تفكر خود و مقابله و شبيه سازي از دستورات دين مبين اسلام است.
اميدواريم با توجه مسئولين كشورمان و منتقدين و دلسوزان به امر فرهنگ براي مقابله با تهاجم فرهنگي توجه به بازيهاي رايانه اي اين سومين صنعت پولساز دنيا بتوانيم حرف اول را در جهان بزنيم .همانطور كه ديديد اخيرا با ساخت بازي رايانه اي انرژي هسته اي در ايران موج تبليغات رسانه هاي غربي براي ناكام گذاشتن چنين حركاتي در ايران شروع شد . اميدوارم با توجه نهادهايي مثل بنياد ملي بازيهاي رايانه اي (كه چندي پيش آغاز به كار كرد) به مهدويت بتوانيم اين فرهنگ را در مقابله با چنين حركاتي به جهانيان ارسال كنيم.

پي نوشتها:

1. sheeple شيپل اصطلاحي است متشكل از دو كلمه ي گوسفند و مردم. به طرفداران سياستها وعده هاي آخرالزماني دولت آمريكا و بوش وانسانهايي اطلاق ميشود كه بدون اطلاع از وضعيت جهان و حقايق، فقط به حرف سياستمدارانشان گوش ميدهند و گفته ميشود.

منبع: سایت موعود




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.