معرفی کتاب مجموعه سخنان، توقیعات و ادعیه حضرت بقیة الله (عج)

برای بهره برداری از سخنان، توقیعات و ادعیه حضرت بقیة الله(ع)، مجموعه‏های گوناگونی به وسیله علما، پژوهشگران و علاقه مندان به معارف اهل بیت(ع) تهیه و منتشر شده است. نویسنده کتاب بخشی از این مطالب را
دوشنبه، 23 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
معرفی کتاب مجموعه سخنان، توقیعات و ادعیه حضرت بقیة الله (عج)
  معرفی کتاب مجموعه سخنان، توقیعات و ادعیه حضرت بقیة الله (عج)

شناسنامه کتاب:
عنوان: مجموعه سخنان، توقیعات و ادعیه حضرت بقیة الله(عج)
موضوع: سیره امام زمان(عج)
زبان: فارسی
تیراژ: 3000
نویسنده: محمد خادمی شیرازی
ناشر: مؤسسه انتشاراتی رسالت
سال چاپ: 1377
نوبت چاپ: دوم
تعداد صفحات: 320 صفحه

معرفی کتاب:

برای بهره برداری از سخنان، توقیعات و ادعیه حضرت بقیة الله(ع)، مجموعه‏های گوناگونی به وسیله علما، پژوهشگران و علاقه مندان به معارف اهل بیت(ع) تهیه و منتشر شده است. نویسنده کتاب بخشی از این مطالب را در سیصد و بیست صفحه و در قالب چهار فصل به شرح زیر ارائه کرده است.
فصل اول: سخنان حضرت بقیة الله از لحظات پیش از ولادت تا آغاز غیبت صغرا:
در این بخش نه سخن از سخنان گران قدر امام(ع) که در شرایط ویژه ای بیان شده است، به همراه ترجمه آنها آورده شده است. از جمله این سخنان است سخن حضرت در رحم مادر بزرگوارشان، سخنان حضرت در ساعت های پس از ولادت، همین طور سخنان امام(ع) در اولین دیدار با پدر بزرگوارشان و...
فصل دوم: توقیعات صادره از ناحیه مقدسه امام زمان(ع) در غیبت صغرا و کبرا:
در این بخش شماری از توقیعات حضرت مهدی(ع) که به مناسبت‏هایی برای نواب اربعه در دوره غیبت صغرا و برای علمای متعهد در دوران غیبت کبرا صادر شده است به چشم می‏خورد. در این توقیعات موضوع های گوناگونی مانند پاسخ به احکام و پرسش های عقیدتی، رد مهدویت، برآورده شدن نیازها، حل مشکلات اجتماعی و فردی و... مورد اشاره قرار گرفته است.
فصل سوم: فرمایشات حضرت بقیة الله روحی له الفداء در روزهای اول ظهور:
مجموعه‏ای از سخنان و خطبه‏های امام زمان(ع) در روز اول ظهور که خطاب به یاران و لشکریان و مردم بیان خواهد کرد و به همراه آنها، وظایف مردم و اهداف و برنامه‏های حکومت آن حضرت تبیین می‏گردد.
فصل چهارم: ادعیه مختلفه نقل شده از آن حضرت در غیبت صغرا و کبرا:
در این بخش که فصل پایانی کتاب است، بخشی از دعاهای منقول از وجود مبارک امام(ع) به مناسبت روزهای هفته ماه یا مناسبت‏های خاصی صادر شده است به چشم می‏خورد. از جمله آنهاست: دعای افتتاح، زیارت مبارکه آل یس، دعاهای ماه مبارک رجب، زیارت رجبیه و... که نویسنده با ارائه متن اصلی، ترجمه آنها را نیز جهت استفاده علاقه مندان آورده است.
نویسنده در معرفی اثر می‏نویسد: نکته قابل ذکر اینکه، بزرگان علم حدیث(ره) پیش از ابن حضیر به نحو احسن و اکمل به بهترین وجهی از بیانات حیات بخش آن قائد آسمانی استفاده نموده و دیگران را نیز بهره‏مند ساخته‏اند. بنابراین در این کتاب از خرمن علمی علما و بزرگان شیعه(ره) استفاده شده است... این کتاب دارای دو ویژگی است: اول آنکه، تا کنون مجموعه سخنان درباره حضرت مهدی(ع) از لحظات پیش از ولادت تا روزهای اول ظهور، در یک کتاب جمع‏آوری شده است...دوم آنکه، مجموعه کلمات آخرین حجت خداوند و زنده کننده جهان هستی با ترجمه فارسی و بعضاً با شرح کوتاه آمده است.بنابراین امید است علاقه مندان آن سرور از این کتاب بهره وافی ببرند.
منبع مقاله :
pajuhesh.irc.ir
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.