ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند

پس از تماشای یک فیلم زد و خوردی که همراه با تکنولوژی ساخته شده، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد، مسیر داستان است، VFX، یا پیشرفته ترین نوع تکنولوژی است که قهرمان مثبت و منفی را در حالیکه با عمل
يکشنبه، 13 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند
ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند

مترجم: مجید جمال زاده
پس از تماشای یک فیلم زد و خوردی که همراه با تکنولوژی ساخته شده، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد، مسیر داستان است، VFX، یا پیشرفته ترین نوع تکنولوژی است که قهرمان مثبت و منفی را در حالیکه با عمل و عکس العملشان درگیر هستند، همراهی میکند. موقعی که اختراع الهام بخش می شود، این الهام بخشی، گاهی اوقات تولد یک اختراع را به همراه دارد، و بسیاری از پیش بینی های علمی تخیلی بدین ترتیب حقیقت پیدا کردند.
ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند
برای سرگرمی قهرمانان فضایی و واقعی ما، ناسا مجموعه ای از فیلم ها را در ایستگاه فضایی بین المللی قرار داد. این فهرست شامل "آپولو 13"، "آرماگدون" و "دور دنیا در 80 روز" است.

دوربین های نظارتی در رمان جورج اوروِل و 'هزار و نهصد و هشتاد و چهار'

ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند
اورول به جای ارائه مزایای پیشرفت تکنولوژیک در زمان آینده، به ارائه تصویر وحشتناکی از چگونگی حکومت ماشین آلات بر جهان ما پرداخت. در رمان، او دولتی را توصیف میکندکه از طریق صفحه نمایش ارتباط برقرار می کند و بدین طریق مواظب کارهای مردم می باشد. بعدها، این ایده شکل خود را گرفت، که ما در حال حاضر آن را "دوربین نظارتی" می نامیم.

بیشتر بخوانید: دوربین‌های جاسوسی بی ‌سیم

 

تحویل خودکار غذا درداستان ' جتسونز'

ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند
چه کسی می توانست در آن روزها تصور کند که یک دستگاه همه ی غذاهای مورد نیاز خانواده ی جتسون را بر روی میزشان قرا ر دهد، و خیلی زود یک واقعیت مسلم را به وجود آورد! در حال حاضر سفارش آنلاین غذا ثابت کرد که مرحله بزرگی از تغییرات در الگوهای زندگی در حال تکامل است، و تبدیل به یکی از تاثیر گذار ترین موضوعات علمی تخیلی شد که واقعا به حقیقت پیوست.

هدفون در رمان ری بردبری ' فارنهایت 451'

ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند
این رمان ماجرایی از آن دوران را به تصویر می کشد، جایی که کتاب ها ممنوع بود، و هر کسی که در حال مطالعه بود ، به شدت تحت تعقیب قرار می گرفت. شخصیت اصلی داستان، تمایل دارد که در مورد کتاب ها بداند، بنابراین به سراغ یک فرد سالخورده می رود، و او سمعک شخصی خود را به شخصیت اصلی داستان می دهد. هدفون ها در آن زمان در دسترس بودند، اما باعرضه iPod اپل در سال 2001، این دستگاه های مدرن و گوشی های مینیاتوری، برای استفاده گسترده مردم ارائه شد.

اپل (صفحه نمایشگر شخصی PADD) درفیلم پیشتازان فضا: سری اصلی

ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند
صفحه نمایشگر شخصی یا PADD، باریکترین صفحه ابزاری بود که باعث شد سریال پیشتازان فضا یکی از کلاسیک ترین فیلم های علمی تخیلی تمام دوران شود، و این کار قبل از آن بود که شرکت اپل یک وسیله الکترونیکی سبک و کوچک قابل حمل الکترونیکی را بسازد و معرفی کند. این ابزار می تواند صوتی تصویری عمل کند و همچنین برای برنامه نویسی سطح بالا مفید باشد. PADD فقط یک خیال بود.

کارت های اعتباری در رمان ادوارد بلامای 'به گذشته نگریستن'

ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند
در رمان بلامی، شخصیت اصلی داستان بعد از یک خواب طولانی بیدار می شود؛ در جهانی درخشان و جدید. وی در می‌یابد که کارت اعتباری جایگزین اسکناس شده است که خدمات مشابهی را برای خرید سقف دار ارائه می دهد. چقدر نویسنده آینده نگر و روشن بین بود! تنها فرقش این است که کارتی، که ما استفاده می کنیم از پلاستیک است، باقی کار یکسان است.

چکمه خود تنظیم گر در فیلم"بازگشت به آینده" قسمت دوم

ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند
به نظر می رسد که قهرمان صنعت کفش سازی یعنی نایک و مایکل ج. فاکس، بازیگرفیلم «بازگشت به آینده»، نسبت به آنچه که به نظر می رسد،همکاری عمیق تری داشته باشند. پس ازعرضه نمونه‌ای ویژه از یک کفش که برای مزایده و جمع آوری کمک های مالی برای سازمان غیر دولتی بازیگر مذکورانجام شد، شرکت نایک تصمیم گرفت که چکمه های خود تنظیم گر مارتین مکفلای (مایکل ج. فاکس در سریال "بازگشت به آینده") را به واقعیت تبدیل کند. این محصول در ابتدا در سال 2011 عرضه شد و انتظار می رود که به زودی روانه بازار شود.

خودروی پرنده ( اتوموبیل هوایی3.0) در 'تیز پرواز'

ده ماجرای علمی تخیلی که در حال حاضر واقعیت هستند
موضوع چهار چرخی که می تواند هم در جاده برود و هم در آسمان پرواز کند،فکر بسیاری از کارگردانان آینده نگر را به خود جلب کرده بود و در فیلم های علمی تخیلی مکررا حضور پیدا کرده بود. اما حالا این یک رویا نیست، چون بعد از پخش فیلم، یک شرکت اتوموبیل سازی از کشور اسلواکی، چندین سال بر روی این پروژه کار کرد و عاقبت مدل Aero Mobil 3.0 را ارائه داد که می تواند هم در جاده ها باشد و هم دارای پره است که می تواند پرواز کند.
ماشین های بدون راننده در فیلم فراخوان کل 1990
پس از دریافت مجوز قانونی از ایالت نوادا، گوگل کار گسترده خود را در یکی از پروژه های جاه طلبا نه خود برای ساخت اتومبیل های بدون راننده شروع کرد. این اتومبیل ها با کمک ردیاب نور و محدوده یاب، نقشه های سه بعدی که بر روی رابط ها فعال شده اند ومحدوده سنج با ابعاد جهانی‌اند، کار می کنند.
اتوموبیل هوور بورد در فیلمهای بازگشت به آینده (قسمتهای دوم و سوم)
بعد از تلاشهای نا موفق وفریبکارانه دیگران، یک مخترع کانادایی به نام کاتالین الگزاندرو دورو، موفق به راه انداختن نمونه اولیه و پره ای خود به نام اومنی هوور بورد شد. و انتظار می رود که
مدل اصلاح شده آن تا سال 2017 در بازار باشد.
دستکش گکو درفیلم 'ماموریت غیر ممکن - قرارداد روح'
قلب ما به تپش میافتد وقتی می بینیم که تام کروز به پنجره ساختمان برج خلیفه چسبیده، آنهم فقط به کمک یک جفت دستکش. الیوت هاوکس، از دانشگاه استنفورد، یک جفت دستکش طراحی کرده است که بر روی فرضیه جذب / دفع بین مولکولی کار می کند. این محصول هنوز تحت تغییرات و تنظیمات است.
منبع مقاله :
برگرفته از سایت techspirited
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.