ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی بر اساس آناتومی و فیزیولوژی توسط یک فیزیولوژیست سوئدی، هنریک لینگ (1839- 1776) با نام «پزشکی ژیمناستیک» ابداع شد
سه‌شنبه، 18 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ماساژ سوئدی
 ماساژ سوئدی

نویسنده: سلمان خدادادی
 
ماساژ سوئدی بر اساس آناتومی و فیزیولوژی توسط یک فیزیولوژیست سوئدی، هنریک لینگ (1839- 1776) با نام «پزشکی ژیمناستیک» ابداع شد. ماساژ شامل مالش طولانی و با فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن و تکان دادن با دست است. مطالعه نشان داد که افرادی که 45 دقیقه ماساژ سوئدی دریافت می‌کنند، در آنها کاهش قابل توجهّی در سطح هورمون استرس و افزایش سیستم ایمنی بدن مشاهده می‌شود. این ماساژ به عمق ماهیچه‌ها نفوذ می‌کند و جریان خون به سمت قلب را تسریع می‌بخشد.

فواید

زمان بهبودی از آسیب‌های وارده بر ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد، دفع اوریک اسید و لاکتیک را افزایش می‌دهد و در آخر قابلیّت ارتجاعی رباط و زردپی را بیشتر می‌کند.

دلیل نیاز به آن:

اگر شما دچار تنبلی مزمن عضلات هستید و یا اگر شغل شما طوری است که باید همیشه مشغول کارهای سخت فیزیکی باشید، ماساژ سوئدی برای شما نقش دارو را بازی می‌کند.
ماساژ شامل مالش طولانی و با فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن و تکان دادن با دست است. مطالعه نشان داد که افرادی که 45 دقیقه ماساژ سوئدی دریافت می‌کنند، در آنها کاهش قابل توجهّی در سطح هورمون استرس و افزایش سیستم ایمنی بدن مشاهده می‌شود.
منبع مقاله :
خدادادی، سلمان؛ (1395) ماساژدرمانی، ساری: پارسی سرا، چاپ اول
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.