پیش شماره شهر های استان چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح هم کدسازی تلفن ثابت در استان چهارمحال و بختیاری انجام گرفته که تمامی تلفن های این استان 8 رقمی شده است.
سه‌شنبه، 6 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیش شماره شهر های استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اجرای طرح یکسان سازی کدهای استانی، تاکنون 27 استان کشور هم کد شده و  چهارمحال و بختیاری نیز هم کد شده است.

شرکت مخابرات ایران اجرای طرح هم کدسازی تلفن های ثابت را در راستای کاهش هزینه مکالمات اعلام کرده است؛ به نحوی که با اجرای این طرح مکالمات مشترکان براساس دقیقه به جای پالس محاسبه می شود؛ همچنین در صورت ارتباط تلفن ثابت با اپراتورهای موبایل بدون در نظر گرفتن فاصله جغرافیایی هزینه هر دقیقه مکالمه 625 ریال و در ارتباط با تلفن ثابت دقیقه ای 30 ریال محاسبه می شود.

حذف کد بین شهری در محدوده استان و همه تماس های استانی و سهولت در برقراری تماس تلفنی در سراسر استان بدون شماری گیری پیش شماره از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان است.

با اجرای یکسان سازی کدهای مخابراتی در چهارمحال و بختیاری، پیش شماره های 0381 و 0382 حذف شده و پیش شماره 038 جایگزین آن می شود.

در اجرای این طرح در شهرهای شهرکرد، شهر کیان، فرخشهر، هفشجان، طاقانک، بروجن، فرادنبه، گندمان، بلداجی، شلمزار، گهرو، سامان و بن، عدد 3 به شماره تلفن های افزوده و تلفن های این مناطق هشت رقمی می شود

در شهر لردگان نیز، سه رقم نخست پیش شماره تلفن های ثابت حذف شده و چهار رقم 3444 به این شماره ها افزوده می شود؛ همچنین در شهر اردل، سه رقم پیش شماره تلفن های ثابت منطقه حذف شده و چهار رقم 3434 به آن افزوده می شود.

این طرح همچنین درشهر فارسان با حذف سه رقم نخست شماره تلفن ثابت و افزوده شدن 3322 و چلگرد با حذف رقم نخست شماره تلفن ثابت و افزوده شدن دو رقم 33 اجرا می شود.

به گزارش مهر، با اجرای یکسان سازی کدهای استانی از ساعت 22 چهارشنبه 7 آبان ماه، 190 کد استانی در چهارمحال و بختیاری به یک کد تبدیل می شوند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.