افراد ایتالیایی با شهرت جهانی

سرزمین همیشه رمانتیک ایتالیا یکی از مکان‌هایی است که موطن بسیاری از افراد با استعداد در سرتاسر جهان است. کشور ایتالیا پیچیده و مدرن است. فکر می‌کنم نام ایتالیا در ذهن ما تصویری از آثار هنری معروف برخی از معروف‌ترین هنرمندان جهان و برخی از نام‌های پیشرو در صنعت مد را الهام می‌بخشد. بنابراین، ایتالیا دارای بسیاری از معروف‌ترین افرادی است که در زمینه‌های مختلف در سراسر جهان ساخته شده هستند. در این لیست برخی از معروف‌ترین‌های ایتالیایی ذکر شده است.
شنبه، 28 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مریم دهقانی
موارد بیشتر برای شما
افراد ایتالیایی با شهرت جهانی

کشور ایتالیا پیچیده و مدرن است.
 

چکیده
سرزمین همیشه رمانتیک ایتالیا یکی از مکان‌هایی است که وطن بسیاری از افراد با استعداد در سرتاسر جهان است. کشور ایتالیا پیچیده و مدرن است. فکر می‌کنم نام ایتالیا در ذهن ما تصویری از آثار هنری معروف برخی از معروف‌ترین هنرمندان جهان و برخی از نام‌های پیشرو در صنعت مد را الهام می‌بخشد. بنابراین، ایتالیا دارای بسیاری از معروف‌ترین افرادی است که در زمینه‌های مختلف در سراسر جهان ساخته شده هستند. در این لیست برخی از معروف‌ترین‌های ایتالیایی ذکر شده است.

تعداد کلمات: 1437 کلمه / تخمین زمان مطالعه: 8 دقیقه

افراد ایتالیایی با شهرت جهانی

برگرفته از سایت هیستوری پلکس
مترجم: میترا مزینانی

میکل آنژ

میکل آنژ دی لودوویکو بوونارروتی سیمونی (6 مارس 1475 - 18 فوریه 1564)، متولد توسکانی ایتالیا، یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌سازان در تمام اعصار است. که به طور معمول به نام میکل آنژ شناخته شده است، او برای آثار هنری خود مشهور است، از او مجسمه‌های Pietà و دیوید به جای مانده است. همچنین نقاشی سقف کاخ سیتین از جمله کارهای او است که نشان‌دهنده مهارت این شخص است. این هنرمند در زمینه استعدادهای خود نیز برای آثارش در زمینه معماری، مهندسی و شعر مشهور است.
 

لئوناردو داوینچی

لئوناردو دی سیر پیرو داوینچی (15 آوریل 1452 - 2 مه 1519) یک متخصص در زمینه‌های مختلف هنر و علوم است که احتمالا به لحاظ تاریخی در بیشترین زمینه‌های مختلف کار کرده است. نام او بیشتر برای توانایی‌های او به عنوان یک نقاش، در تابلوهای مونا لیزا و شام آخر و مرد ویترونی، شناخته شده است، که او را به رسمیت شناخته و مورد تحسین در سراسر جهان قرار داده است. داوینچی علاوه بر یک هنرمند ماهر، اولین فردی است که ایده ساخت یک هلیکوپتر، ماشین حساب و نظریه اساسی تکتونیک صفحات را پیشنهاد کرده است.
 

دانته آلیجییری

دانته آلیجییری (1 ژوئن 1265 - 14 سپتامبر 1321)، معروف به دانته، شاعر شناخته شده ایتالیایی در قرون وسطی است. شعر او، کمدی الهی، یک شاهکار مشهور جهانی است که بزرگ‌ترین کار او نیز هست. این کتاب که به شعر نوشته شده است اولین کتابی است که در ایتالیا نوشته شده و منتشر شده است، در مقابل کتاب‌های لاتین یا یونانی که در آن زمان معمول بود. او به عنوان پدر زبان ایتالیایی شناخته شده است و به عنوان Sommo Poeta (شاعر عالی) نام‌گذاری شده است.
 

گالیلو گالیله

گالیلو گالیله (15 فوریه 1564 - 8 ژانویه 1642) به دلیل سهم شایان خود در رشته‌های ریاضیات، نجوم، فیزیک و فلسفه به عنوان "پدر علم مدرن" شناخته می‌شود. او اولین کسی است که چهارتا از بزرگ‌ترین اقمار طبیعی مشتری را کشف کرد که به نام موصل گالیله نام‌گذاری شده است.فکر می‌کنم نام ایتالیا در ذهن ما تصویری از آثار هنری معروف برخی از معروف‌ترین هنرمندان جهان و برخی از نام‌های پیشرو در صنعت مد را الهام می‌بخشد. بنابراین، ایتالیا دارای بسیاری از معروف‌ترین افرادی است که در زمینه‌های مختلف در سراسر جهان ساخته شده هستند. در این لیست برخی از معروف‌ترین‌های ایتالیایی ذکر شده است. او همچنین قمرهای زهره را همراه با تجزیه و تحلیل لکه‌های خورشیدی تأیید کرد.

رافائل

رافائل سانزیو اوربینو یک هنرمند بسیار با استعداد و هنری، (28 مارس یا 6 آوریل 1483 - 6 آوریل ، 1520) یک هنرمند معروف ایتالیایی بود که کارهای او در اوج استعدادش بود. یک نمونه اولیه از کار او یک پرتره بود که توسط خود او انجام شد که نشان دهنده استعداد وی در زمینه هنر است. او سبک خود را توسعه داد، اما در عین حال فرهنگ‌های دیگر را نیز جذب کرد. او تمام سنت فلورانس را جذب کرد و آثار آنها را ترجمه کرد.


سالواتوره فراگامو

یکی از طراحان پیشرو کفش ایتالیایی، سالواتوره فرگهامو (5 ژوئن 1898 - 7 اوت 1960) کار خود را در سن کم آغاز کرد. او در اوایل نشان داد که تمایل به طراحی کفش دارد، و همچنین تا به حال یک ارتباط طولانی با برخی از نام‌های برتر در هالیوود دارد. حدود سال 1927 بود که سالواتوره فرراگامو کفش‌هایی برای برخی از ثروتمندترین اشخاص شهر طراحی کرد- از مهارانی کوچه بهار تا مریلین مونرو. طرح‌های قابل توجه او عبارتند از پاشنه قفس و پاشنه ودج.
 

فلورانس نایتینگال

بنیانگذار پرستاری مدرن فلورانس لایتینگال (12 مه 1820 - 13 اوت 1910) پس از تولد در شهرش، فلورانس نامگذاری شد. او برای کار خود به عنوان یک پرستار در جنگ کریمه، جایی که او نام مستعار بانوی چراغ را پس از تلاش شبانه روزی برای حضور در درمان سربازان زخمی به دست آورد، آغاز کرد. او اولین مدرسه پرستاری سکولار در جهان را در بیمارستان سنت توماس در لندن در سال 1860 تاسیس کرد. جهان در روز تولد وی در به صورت بین المللی به افتخار او جشن می‌گیرد.
 

مارکو پولو

مارکو پولو (15 سپتامبر 1254 - 9 ژانویه 1324) یک سیاح معروف است که در سرتاسر چین سفر کرده و زندگی می‌کند تا تجربیاتش را بگوید. او یک سیاح تجاری بود، سفرنامه‌های او، مانند دو میلیون (عنوان انگلیسی: سفرهای مارکو پولو)، داستان‌های سفر خود را از جاده ابریشم به چین و غیره، شرح داده است که در سراسر جهان محبوب است. او الهام بخش افراد سیاح زیادی برای دیگر سفرها از جمله کریستف کلمب است.


انزو فراری

انزو انسلمو فراری (18 فوریه 1898 - 14 اوت 1988)، که همچنین به نام کامنداتور نامیده می‌شود، یک راننده مسابقات اتومبیل رانی ایتالیایی مشهور جهان است. او با فراری مدل پریکس و ماشین فراری مسابقه داد. تحت رهبری او، فراری 25 عنوان جهانی و 5000 مدل را به دست آورد. در سال 1952 او جوایز فراوانی را به دست آورد. مجسمه او در سالن مشاهیر بین المللی مسابقات از سال 1994 نگهداری می‌شود.
 

آلساندرو والتا

آلساندرو جوزپه آنتونیو آناستیکو والتا (18 فوریه 1745 - 5 مارس 1827) یک فیزیک‌دان مشهور بود که برای اختراع سلول الکتریکی و باتری در قرن نوزدهم مشهور شده بود. او به عنوان پیشگام در زمینه تولید برق پس از ساخت لایه‌های متناوب از روی و مس و همراه با یک قطعه از مقوا که در محلول نمک معدنی خیس شده است، به عنوان اولین پیش‌بینی‌کننده برای تولید برق است.


ماریا تریزا دی فیلپیپس

ماریا تریزا د فیلپیپس، متولد 11 نوامبر 1926، اولین زن در فرمول یک است. گرچه او در این زمینه از ورزش ناموفق بود، او در 5 جایزه جهانی قهرمانی گرفت، بدون امتیاز دادن به اعتبار او در مسابقات قهرمانی. با این وجود، او در این ورزش، که امروزه تحت سلطه مردان قرار دارد، شناخته شده است. تنها پس از 15 سال هموطن ایتالیایی او، للا لامباردی، در سال 1974 وارد گردونه مسابقه شد.


جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی (11 ژوئیه 1934) یکی از بهترین و موفق‌ترین طراحان مد در جهان است. آرمانی با آرامش شروع به کارهای مختلف کرد تا علاقه خود را در طراحی مد پیدا کند. در سال 1975، با کمک یک شریک، برچسب آرمانی را راه‌اندازی کرد. او موفق به پیشرفت در جهان از طریق طرح‌های خود توسط ریچارد گری در فیلم آمریکایی گیگلو 1980 شد. از آن زمان، جورجیو آرمانی به خاطر ظاهر صاف و تمیزش شناخته شده است.


دینو زوف

دینو زوف (28 فوریه 1942) یکی از دروازه بانان سابق است که در 22 سالگی فعالیت خود را شروع می‌کند که شامل بازی کردن برای باشگاه‌های مختلف از جمله یوونتوس می‌شود در سال 1982 به  تیم ملی خود در پیروزی در جام جهانی فوتبال کمک می‌کند. او، در سن 40 و 4 ماه و 13 روزگی، دارای رکورد است که قدیمی‌ترین فرد برای بازی در جام جهانی است. پس از بازنشستگی از فوتبال حرفه‌ای، او به مربیگری در سطح باشگاه‌ها و تیم ملی ملحق شد.
 

آندریا بوچلی

آندریا بوچلی متولد 22 سپتامبر 1958 است که یک تنور مشهور اپرا و هنرمند متقاطع در زمینه کلاسیک است. از دست دادن بینایی در سن 12 سالگی او را از تسلط بر چندین ابزار مانند فلوت، صفحه کلید، ساکسیفون، گیتار، درام، ترومپت، هارپ و ملودیک دور نکرد. با رکورد فروش 80 میلیون در سراسر جهان، او دارای حداکثر تعداد فروش یک هنرمند انفرادی در تاریخ موسیقی کلاسیک است. در سال 2010، او همچنین با یک ستاره‌های معروف در هالیوود بود.
 

بیشتر بخوانید: برخی از ایتالیایی‌های مشهور


دیگر ایتالیایی‌های شناخته شده جهانی

● کریستف کلمب (کاوشگر)
●  آمریکو وسپوسی (کاوشگر)
● کارواجیو (نقاش)
● فرانسسکو رسی (نقاش)
● کریستین دی پیزان (نویسنده)
● ماریا مونتسوری (نظریه پرداز آموزشی)
● روبرتو بنگین (بازیگر، کارگردان)
● سوفیا لورن (بازیگر)
● سوفونیسبا  آنگوئیزولا (نقاش)
● جوزپه گرییبالدی (سیاستمدار ایتالیایی)
● سنت کاترین سینا (سخنران)
● ریتا لووی مونتالینی (متخصص مغز و اعصاب)
● فرانکو مودیلیانی (اقتصاددان)
● والنتین روزی (مسابقه موتور سیکلت)
● فرانسسکا اسچیاون
● جیانی ورساچه (طراح مد)
● گوچیو گوچی (طراح مد)
●  جیاکومو آگوستینی (مسابقه موتور سیکلت مسابقه)
● آنتونیو کارلوچیو (آشپز)
● اتور بیوآردی (سرآشپز)
● آدالبرتو لیبره (معمار)
● آدلینا پتی (خواننده اپرا)
● انریکو کاروسو (خواننده اپرا)
● گوگلیالما مارکونی (فیزیکدان)
● لاویانا فونتانا (نقاش)
● انریکو مازاتانی (مهندس و کارتونیست)
● سیلویو برلوسکونی (سیاستمدار، وزیر رسانه)
● مونیکا بلوزچی (مدل، بازیگر)
● ماریا گیتانا آگنیسی (ریاضیدان، فیلسوف)
این افراد مشهور همه در سراسر جهان شناخته شده هستند و دارای طرفداران قابل توجهی در زمینه‌های مربوطه به خود هستند. آنها حتی امروز نیز الهام بخش بسیاری از مردم نیز هستند.

 

منبع: راسخون
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.