چگونه در زمان مصدومیت رژیم غذایی خود را تنظیم کنیم

اگر خود را در موقعیت مصدومیت پیدا کردید نکات تغذیه ای هستند که باید برای کمک به ریکاوری و ماندن در بهترین فرم برای بازگشت به ورزش آنها را در نظر بگیرید. باید بسیار مراقب باشید که بیش از حد از میزان غذای مصرفی خود کم نکنید زیرا ممکن است این کار روند بهبودی شما را طولانی تر کند. اگر حجم تمرین شما زیاد بوده است بهتر است که مقداری از کربوهیدرات گندمی مصرفی خود را کم کنید و به جای آن میوه و سبزیجات بخورید.
يکشنبه، 29 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
چگونه در زمان مصدومیت رژیم غذایی خود را تنظیم کنیم
در مصدومیت بیشتر به برنامه غذایی خود دقت کنید، تا زود خوب شوید
 
 
چکیده
اگر خود را در موقعیت مصدومیت پیدا کردید نکات تغذیه ای هستند که باید برای کمک به ریکاوری و ماندن در بهترین فرم برای بازگشت به ورزش آنها را در نظر بگیرید. باید بسیار مراقب باشید که بیش از حد از میزان غذای مصرفی خود کم نکنید زیرا ممکن است این کار روند بهبودی شما را طولانی تر کند. اگر حجم تمرین شما زیاد بوده است بهتر است که مقداری از کربوهیدرات گندمی مصرفی خود را کم کنید و به جای آن میوه و سبزیجات بخورید.

تعداد کلمات : 731  تخمین زمان مطالعه : 3 دقیقه
 
ساذ لس
 
مترجم: مجتبی حسینی پور
 
   یک مربی تعدادی از تجربیات خودش را در مورد دست و پنجه نرم کردن با چالش های سوخت رسانی به بدن در هنگام مصدومیت به اشتراک می گذارد. متاسفانه مصدومیت ها بخش سخت ورزش هستند. ما می توانیم برای اینکه از مصدومیت دور بمانیم تلاش کنیم اما خواه ناخواه این اتفاق خواهد افتاد. مثلا تابستان سال پیش در طی یک دوچرخه سواری من به سمت بطری آبم خم شدم دقیقا در زمانی که چرخ جلو دوچرخه ام به یک دست انداز برخورد کرد و باعث شد آرنجم بشکند.
   اگر خود را در موقعیت مصدومیت پیدا کردید نکات تغذیه ای هستند که باید برای کمک به ریکاوری و ماندن در بهترین فرم برای بازگشت به ورزش آنها را در نظر بگیرید.
   اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که ورودی کالری به بدنتان را کنترل کنید. اگر شما از حالت بسیار فعال به حالت کمتر فعال تغییر وضعیت می دهید طبعا مصرف انرژی شما و همچنین میزان کالری مورد نیاز شما کاهش پیدا می کند. درست کردن یک فهرست برنامه ریزی غذا می تواند بسیار مفید باشد. باید بسیار مراقب باشید که بیش از حد از میزان غذای مصرفی خود کم نکنید زیرا ممکن است این کار روند بهبودی شما را طولانی تر کند. اگر حجم تمرین شما زیاد بوده است بهتر است که مقداری از کربوهیدرات گندمی مصرفی خود را کم کنید و به جای آن میوه و سبزیجات بخورید. شما باید در خوردن غذاهای کربوهیدرات دارف پروتئین دار و غذاهای دارای چربی سالم، تعادل ایجاد کنید.
    مسئله مهم بعدی که شما باید به آن توجه کنید این است که مطمئن شوید که غذای با کیفیت می خورید. بدن شما در حال ترمیم کردن خود است پس حتما ابزار تمرین را به آن بدهید. بسته به نوع مصدومیت شما ممکن است نیازمند پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و چربی های سالم بیشتری باشید. در اینجا برخی از مواد غذایی مورد نیاز را ذکر خواهم کرد:
 

بیشتر بخوانید : هفت برنامه‌ی رژیم غذایی برای کاهش وزن

 
  • پروتئین ( آمینو اسید ) برای ساختن و ترمیم بافت ها، کمک به حفظ تعادل آب در بدن، ساختن آنزیم های دخیل در فرآیند های سلولی، جا به جایی مواد در بدن، حفظ pH مطلوب خون و ساختن هرمون های بدن بسیار مهم است.
  • ویتامین C نقش مهمی در ساختن کلاژن دارد و ما برای ساختن پوست، غضروف، تاندون ها و گلبول های خون به کلاژن نیاز داریم. این ویتامین همچنین به جذب آهن کمک می کند و در ساخت سلول های قرمز خود نقش دارد.اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که ورودی کالری به بدنتان را کنترل کنید. اگر شما از حالت بسیار فعال به حالت کمتر فعال تغییر وضعیت می دهید طبعا مصرف انرژی شما و همچنین میزان کالری مورد نیاز شما کاهش پیدا می کند. درست کردن یک فهرست برنامه ریزی غذا می تواند بسیار مفید باشد. باید بسیار مراقب باشید که بیش از حد از میزان غذای مصرفی خود کم نکنید زیرا ممکن است این کار روند بهبودی شما را طولانی تر کند.
  • ویتامین A کمک می کند که استخوان ها سالم بماند و همچنین برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است.
  • ویتامین D به جذب کلسیم و فسفر کمک می کند.اگر در گیر مصدومیت استخوانی هستید ویتامین D برای شما مورد نیاز است. ویتامین D همچنین به کارکرد ایمنی بدن کمک می کند و خصوصیات ضد عفونی دارد.
 
 به طور خلاصه میوه ها و سبزیجات متنوعی بخورید.
 ورودی کالری بدن خود را کنترل کنید
    مصدومیت ها متفاوت هستند و بسته به رژیم فعلی شما شما ممکن است نیاز به تغییر آن باشید. با یک متخصص رژیم ورزشی مشورت کنید تا مشخص کنید که آیا به تغییر رژیم غذایی نیاز دارید که بتواند به بهبود مصدومیت شما کمک کند یا خیر.
   و مثل همیشه، پیشگیری بهترین درمان است. اگر مصدوم نیستید مطمئن شوید که خوب غذا می خورید تا بتوانید از فعالیت و سطح تمرینات خود محافظت کنید. عضلات و استخوان های خود را سالم نگه دارید و مراقب سیستم امنیتی بدن خود باشید. اگر حسب اتفاق شما هم به آن دست انداز در خیابان برخورد کردید این گونه می توانید زود تر و راحت تر روند بهبود خود را طی بکنید و به تمرین باز گردید.
                                                                                                    

برگرفته از سایت  Triathlete



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.