سلامت طبیعی چیست؟ راهنمای فرا گیر و جامع زندگی سالم (قسمت سوم)

درباره سبک زندگی سالم طبیعی صحبت های مفیدی ارائه شده است و برای حفاظت از محیط زیست راه کارهای مناسبی بیان شده است.برای فراگرفتن آموزش های بیان شده در این مقاله توصیه می کنیم حتما قسمت اول و قسمت دوم و ...
يکشنبه، 29 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
سلامت طبیعی چیست؟ راهنمای فرا گیر و جامع زندگی سالم (قسمت سوم)
راه کارهایی برای داشتن یک زندگی سالم و بهداشتی (قسمت سوم)
 
چکیده : در قسمت دوم برای شروع این نوع سبک از زندگی نکات مفیدی بیان شده است. درباره سبک زندگی سالم طبیعی صحبت های مفیدی ارائه شده است و برای حفاظت از محیط زیست راه کارهای مناسبی بیان شده است. در مجموع برای فراگرفتن آموزش هایبیان شده در این مقاله توصیه می کنیم حتما هر سه بخش(قسمت اول و قسمت دوم و این مقاله) آن را مطالعه بفرمایید.

تعداد کلمات : 2931/مدت زمان مطالعه : 15 دقیقه
سلامتی
نویسنده : Dr. Edward Group
مترجم : میثم نریمانی
یک رژیم خام، و وگان را امتحان کنید
آیا شما در مورد خام خواری چیزی شنیده اید؟ بعضی از مردم منحصرا غذای خام می خورند؛ این کار، همه آنزیم های طبیعی و مواد مغذی موجود در غذا را حفظ می کند. شما می توانید با 75% خام و 25% غذای پخته شده شروع کنید و به تدریج راه خود را تا یک رژیم کاملا خام ادامه دهید. یا می توانید یک سم زدایی توسط مواد غذایی خام را انجام دهید، غذای خام را برای مدت یک هفته و یا یک ماه مصرف کنید و بعد از آن ببینید که چه مقدار احساس بهتری دارید. بعد از این دوره، به تدریج یک نوع ماده غذایی خاص را به رژیم غذایی تان اضافه کنید، مانند ذرت یا لبنیات و یا گندم (گلوتن)، این کار می تواند به شما کمک کند تا مواد غذایی که بدن شما نسبت به آن حساسیت از خود نشان می دهد را شناسایی کنید.
یک تحقیق و مطالعه نشان داد که یک رژیم غذایی 70 % تا 100% خام باعث کاهش کلسترول بد می شود، اما همچنین باعث کاهش ویتامین B-12 می شود که بدنتان به آن نیاز دارد، اما معمولا فقط در محصولات حیوانی یافت می شود. هنگام خام خواری یا وگان، به مکمل Vegan B-12 نیاز خواهید داشت.

مزیت های سالم خوردن: کاهش وزن، سلامتی و انرژی
آیا یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر گیاهان به مردم کمک می کند تا وزن کم کنند؟ قطعا بله. افرادی که سبزیجات و گیاهان را می خورند معمولا دارای شاخص توده بدنی (BMI) پایین تری نسبت به کسانی هستند که گوشت مصرف می کنند؛ به عبارت دیگر، آنها وزن کمتری دارند. یک مطالعه و تحقیق نشان داد که افرادی که بیشتر میوه ها و سبزیجات را می خورند احتمالِ خطرِ کمتری  نیز برای ابتلا به سرطان و پوکی استخوان دارند. رژیم غذایی حاوی چربی های اشباع شده (که اغلب در گوشت قرمز یافت می شود) می تواند اثر بخشی کلسترول خوب (HDL) را کاهش دهد و خطر ابتلا به سخت شدن شزیان ها (آترو اِسکلروز) را افزایش دهد.
"افرادی که سبزیجات و گیاه می خورند معمولا دارای شاخص توده بدنی کمتری نسبت به کسانی هستند که گوشت می خورند، به عبارت دیگر، آنها وزن کمتری دارند." آیا به صورت وگان خوردن، انرژی بیشتری را به شما می دهد؟ این بستگی دارد به آنچه که شما می خورید. اگر شما مقدار زیادی شکر، کربو هیدرات های نشاسته ای مانند سیب زمینی و برنج و چند نوع سبزی، بخورید ممکن است انرژی تقویتی که از خوردن میوه های خام "زنده"، سبزیجات و آجیل ها به دست می آید را از دست بدهید. این گونه نیست که فقط گوشت انرژی بیشتری  برای اینکه بدن شما خوب هضم کند، برای بدنتان فراهم کند. بلکه میوه ها و سبزیجات هم می توانند این انرژی را فراهم کنند.

مکمل های غذایی و محصولات سلامت طبیعی
استفاده از ویتامین های طبیعی و مکمل های غذایی در طول دو دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است و فروش آنها به صورت خرده فروشی در سال 2017 بیش از 36 میلیارد دلار است. یک نظر سنجی ملی موسسات بهداشتی دریافت که 85% درصد افراد از محصولات طبیعی برای سلامتی عمومی استفاده می کنند و بیش از 40% درصد از آنها برای درمان بیماری، از این محصولات استفاده می کنند. از سال 2012، محبوب ترین مکمل های طبیعی در ایالات متحده – که متشکل از ویتامین ها و مواد معدنی قانونی نباشند – شامل روغن ماهی (هرچند که ما پیشنهاد می دهیم جایگزین های گیاهی مانند روغن کتان یا روغن  شاهدانه را به جای روغن ماهی مصرف کنند)، پروبیوتیک ها، پری بیوتیک ها، ملاتونین، اکیناسه و جین سینگ درکنار دیگر مکمل های طبیعی، بودند. امروزه، تقریبا 20% درصد از بزرگسالان آمریکایی یک یا چند مکمل طبیعی سلامت را دریافت می کنند. مردان و زنان پیر و مسن  به حمایت بیشتری از کلسیم و تقویتی های مربوط به افزایش سن، نیاز دارند در حالی که نوزادان و همچنین زنان باردار و شیرده باید ویتامین D بیشتری دریافت کنند. بزرگ سالان فعال اغلب مکمل های گیاهی مانند جینسینگ، گینگو و ویتامین B-12 را پیگیری و دنبال می کنند.
مصرف مکمل های پروبیوتیک و پری بیوتیک، از طریق بهبود وضعیت روده و عملکرد آن، بر سلامتی شما تاثیر مثبت می گذارد. موجودات زنده درون روده فعالیت خود را به صورت "ارگانی درون یک عضو" انجام می دهند، که تاثیرات آن نه فقط واضح و روشن است – فرآیند هضم – بلکه سیستم ایمنی بدن و متابولیسم و حتی سلامت روانی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. پری بیوتیک ها مواد غذایی مملو و غنی از فیبر هستند که باکتری های خوب را تغذیه می کنند و پروبیوتیک ها باکتری های مقاومی هستند که بدن شما برای سلامتی مطلوب به آنها نیاز دارد. در حالی که بدن شما برخی از این مواد حیاتی را از زندگی در این جهان به دست می آورد، افزایش تعداد باکتری های خوب که در روده خود دارید، هضم و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

چه انواعی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی طبیعی وجود دارد؟
افرادی که از رویکردطبیعی یا مکمل های طبیعی برای سلامتی استفاده می کنند، اغلب این کار را انجام می دهند، زیرا آنها احساس می کنند که طب سنتی بر روی یک علامت یا یک سیستم بدن بیش از حد و با دقتی بیش از مقدار لازم، متمرکز می شود و با ادغام کمی از بدن با سایر جنبه های زندگی مانند سبک و شیوه زندگی، رژیم غذایی و عوامل و فاکتور های اجتماعی، کار درمان را انجام می دهد. نکته بزرگ و مهم در مورد انتخاب شیوه زندگی  سلامت طبیعی این است که به طور ذاتی قدرتمند است، و به شما اجازه می دهد که مسئول سلامت خود باشید.
"انتخاب شیوه زندگی سلامت طبیعی نوعی قدرت بخشیدن است، به شما اجازه می دهد که مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرید. اما گاهی اوقات شما یک نگرانی و دغدغه بهداشتی خاص دارید و می خواهید یک متخصص را ببینید." گاهی وقت ها شما یک نگرانی بهداشتی خاص دارید و می خواهید یک متخصص را ببینید. انواع مختلفی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی وجود دارند که رویکرد طبیعی را اتخاذ می کنند.

متخصصان طب طبیعی (N.D.) و تمرین دهندگان طب طبیعی (N.P.)
پزشکان طب طبیعی (N.D.) باید مدرک پزشکی 4 ساله خود را از یکی از 5 مدرسه در ایالات متحده با تمرکز بر اصول طب طبیعی و گیاه شناسی، دریافت کنند و مانند مدرسه طب سنتی، گردش بالینی انجام دهند. پزشکان طب طبیعی در ایالات متحده توسط هیئت های پزشکی دولتی، مجوز دریافت می کنند. بعضی افراد گواهی نامه ها و مدرک هایی را در طب طبیعی به دست می آورند که به عنوان آموزش کامل پزشکی ND ، دقیق و سخت نیست؛ آنها تمرین دهندگان طب طبیعی (N.P.) نامیده می شوند.
به طور کلی، شش اعتقاد و باور اصلی، تمرینات طب طبیعی را هدایت و رهبری می کند:
1. با قدرت طبیعت شفا دهید: بدن انسان قدرتمند و قوی ساخته شده است تا خود را درمان کند.
2. شناسایی علت اصلی: پیدا کردن علامت های اصلی و درمان آنها، به جای سرکوب کردن آنها.
3. درمان همه وجود فرد: ارائه دهندگان مراقبت های بهداشت طبیعی، لازم است که یک فرد را به طور کلی درمان کنند، از جمله  سلامت جسمی، روحی، عاطفی و اجتماعی.
4. پزشک به عنوان معلم: تمرین دهندگان طب طبیعی به بیماران کمک می کنند تا همه آنچه که برای بهبود و سلامت خود نیاز دارند را یاد بگیرند.
5. بدون هیچ آسیبی عمل کنید: از روش ها، گیاهان و تکنیک هایی استفاده کنید که سبب آسیب رساندن به مکانیسم های  "خود شفا دهنده" فرد نشوند.
6. ابتدا فرآیند پیشگیری را دنبال کنید: همیشه به دنبال پیشگیری از بیماری و مرض باشید.
بیست و سه ایالت در ایالات متحده برای تمرین پزشکی طبیعی (N.D.) ، به افراد مدرک شخصی می دهند. قوانین هر یک از این ایالت ها اندکی با قوانین دیگر ایالت ها تفاوت دارد. در برخی از ایالت ها N.D. ها می توانند خود را یک پزشک، یک تشخیص دهنده و یک درمان کننده بوسیله مواد طبیعی، آموزش، و نسخه نویسی در مورد شیوه زندگی، بنامند و معرفی کنند. در تعدادی ازپزشکی یکپارچه به معنای ادغام رویکرد های معمول و مکمل در درمان افراد است. این رویکرد، یک رویکرد جامع است که نه تنهاشامل بدن فیزیکی فرد بیمار می شود، بلکه ذهن، احساسات و عادت های اجتماعی را که ممکن است بر بهداشت و سلامت کلی فرد تاثیر بگذارد را نیز در بر می گیرد.
تمرین دهندگان طب کاربردی از یک رویکرد یکپارچه استفاده می کنند اما علاوه بر این، روشی را در نظر می گیرند که همه  سیستم های بدن را در نظر می گیرد تا علت اصلی بیماری را به دست بیاورد، کاری شبیه آنچه که پزشکان طب طبیعی انجام می دهند. پزشکی کاربردی به دنبال یک علت خاص برای هر مشکل، به ویژه مسائلی مانند بیماری های خود ایمنی یا دیابت، می گردند تا به این وسیله یک راه حل مناسب برای درمان هر فرد، پیدا کنند.
ایالت هایی مانند ورمونت، آریزونا، اورگان و واشنگتن، N.D. ها نیز می توانند دارو تجویز کنند یا عمل جراحی جزئی، انجام دهند.

تمرین دهندگان پزشکی یکپارچه و کاربردی
پزشکی یکپارچه به معنای ادغام رویکرد های معمول و مکمل در درمان افراد است. این رویکرد، یک رویکرد جامع است که نه تنها شامل بدن فیزیکی فرد بیمار می شود، بلکه ذهن، احساسات و عادت های اجتماعی را که ممکن است بر بهداشت و سلامت کلی فرد تاثیر بگذارد را نیز در بر می گیرد.
تمرین دهندگان طب کاربردی از یک رویکرد یکپارچه استفاده می کنند اما علاوه بر این، روشی را در نظر می گیرند که همه  سیستم های بدن را در نظر می گیرد تا علت اصلی بیماری را به دست بیاورد، کاری شبیه آنچه که پزشکان طب طبیعی انجام می دهند. پزشکی کاربردی به دنبال یک علت خاص برای هر مشکل، به ویژه مسائلی مانند بیماری های خود ایمنی یا دیابت، می گردند تا به این وسیله یک راه حل مناسب برای درمان هر فرد، پیدا کنند. ارائه دهندگان پزشکی کاربردی می توانند آزمایش های ژنتیکی یا محیطی، انجام دهند به عنوان مثال علاوه بر آزمایش های سنتی می توانند آزمایش های بیولوژیکی نیز انجام دهند.
افرادیکه در زمینه های مختلفِ مراقبت های بهداشتی، آموزش دیده اند می توانند در پزشکی کاربردی یا پزشکی یکپارچه، از جمله پزشکانِ (N.D. ، D.C. ، D.O. ، M.D.)، پرستاران، دستیار پزشکان، پرستاران تمرین دهنده، و طب سوزنی، مدرک دریافت کنند.

کایرو پراکتیک ها (ماساژ درمانگرها)
زمینه پزشکی کایرو پراکتیک بر سیستم عصبی – عضلانی – اسکلتی و یا به عبارت دیگر اعصاب، عضلات و اسکلت، تمرکز دارد. آنها در مورد اینکه چگونه ستون فقرات و تراز آن بر سلامت کلی تاثیر می گذارد، نگران  هستند. آنها ستون فقرات را دست کاری و یا تنظیم می کنند تا مشکلات مربوط به ناتراز بودن بدن را حل کنند. این تنظیمات نه تنها باعث کاهش درد می شوند بلکه می توانند سلامت کلی را نیز بهبود ببخشند. به طور کلی، بسیاری از کایرو پراکتیک ها به یک رویکرد طبیعی مراقبت های بهداشتی  اعتقاد دارند، از شیوه های بهداشتی خوب مانند تغذیه، ورزش، درمان هایی نظیر ماساژ و مکمل های طبیعی حمایت می کنند.
متخصصان کایرو پراکتیک معتقدند که در بدن قدرت و توانایی وجود دارد که می تواند بدون دارو یا جراحی، خود را درمان کند. متخصصان کایرو پراکتیک باید حداقل یک دوره 4 ساله تحصیلی و 1000 ساعت آموزش بالینی را تکمیل کنند و باید از کشور یا استانی که در آنجا فعالیت می کنند، مجوز و مدرک دریافت کنند.

پزشکان استئوپاتیک
استئوپات ها مانند کایروپراکتیک ها آموزش دیده اند تا بر سیستم عصبی –  عضلانی تمرکز کنند، اما آنها به طور کلی به مراقبت  های بهداشتی دست می اندازند و به دنبال همه سیستم های مرتبط با بدن هستند. در حالی که کایرو پراکتیک ها بر ستون فقرات تمرکز می کنند، استئوپات ها بر دست کاری فیزیکی عضلات بدن و سیستم اسکلتی بدن برای بهینه سازی سلامت، تمرکز می کنند. آنها ذهن خود را بر بهبود سلامت بدون مواد مخدر و بر خلاف پزشکان سنتی، متمرکز می کنند، همه وجود شخص را درمان  می کنند و نه اینکه صرفا به موضوع خاص یا بخش خاص ارائه شده بپردازند. پزشک استئوپاتی (D.O.) یک پزشک دارای مدرک مجاز و قانونی است که در دانشکده پزشکی استئوپاتی حضور داشته و تحصیل کرده است. در ایالات متحده بیش از 100000 پزشک متخصص استئوپات وجود دارد و آنها در تمام50 ایالت در ایالات متحده، مجوز طبابت دارند.

هومئوپاتی (همسان درمانی)
تمرین دهندگان هومئوپاتی نیز مانند سایر متخصصان بهداشت طبیعی یک رویکرد طبیعی و یکپارچه را برای مراقبت های  بهداشتی در نظر می گیرند و تاریخچه کامل بیمار و وضعیت او را بررسی می کنند. مراقبت های هومئوپاتی به سه اصل معتقد است و از آنها پیروی می کند:
1. درمان را دوست داشته باشید: یک ماده طبیعی را تجویز کنید که بر طبق شرایط طبیعی باشد. هدف این است که به بدن کمک  کنید تا خودش، خودش را درمان کند.
2. حداقل دوز را تجویز کنید: حداقل مقدار داروی مصرفی را برای درمان بیماری تجویز کنید.
3. درمان واحد: در یک زمان واحد فقط یک درمان را برای بیمار به کار ببرید و از تداخل درمان ها بپرهیزید.
هومئوپاتی یک شکل متداول اما متضادی از پزشکی مکمل است، به ویژه به این دلیل که حالتی که هومئوپاتی برای انجام درمان به کار می برد این طور به نظر می رسد که بر خلاف آنچه دانشمندان در مورد علم می دانند، عمل می کند. بر طبق گفته مرکز بین المللی مکمل سلامت و یکپارچه سازی NIH "چندین مفهوم کلیدی در هومئوپاتی، با مفاهیم اساسی شیمی و فیزیک در تناقض است". با این وجود، بررسی مطالعات، تاثیر مثبت درمان هومئوپاتی را برای درمان شرائط خاصی مثل اسهال حاد، آنفلوآنزا و آلرژی  ها، نشان می دهند.
هومئوپات ها از طیف گسترده ای از پس زمینه ها آمده اند. در حال حاضر تنها پنج کالج در ایالات متحده و یکی در کانادا است که برنامه چهار ساله در زمینه آموزش هومئوپاتی ارائه می دهند. با این حال پزشکان طب طبیعی (N.D.s) به عنوان بخشی از آموزش پزشکی خود، در زمینه هومئوپاتی آموزش می بینند. کالج ها و موسسات دیگر، برنامه ها و گواهی نامه های کوتاه تری برای هومئوپاتی ارائه می کنند.
خلاصه ای از سلامت طبیعی
تعدادی از درمان های دیگر و جایگزین و مکمل طبیعی وجود دارد، اما آنچه وجه مشترک همه آنها است این است که آنها به گیاهان، تغذیه، و تغییر سبک زندگی مانند ورزش کردن برای حفظ سلامتی، توجه می کنند در حالی که به دنبال اجتناب و دوری کردن از جراحی های پر هزینه و یا درمان های مشابه آن، هستند. درمان های طبیعی می توانند به این دلیل تقویت شوند که گرچه بسیاری از آنها به عنوان درمان های معمول پزشکی شناخته نمی شوند، اما معمولا عوارض جانبی کمتری دارند. با این حال، همیشه مطمئن باشید که کیفیت ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا درمان، مکمل های بهداشت طبیعی یا درمان های مورد علاقه خودتان را بررسی می کنید. بررسی های انجام شده توسط دیگران را بررسی کنید، تا حد امکان بخوانید و تصمیم بگیرید که در مورد مراقبت های بهداشتی، خودتان تصمیم گیری کنید. من واقعا بر این باور هستم که هدفم در این سیاره کمک به مردم برای داشتن زندگی سالمتر است. راه های ساده و طبیعی برای  بهبود سلامت شما وجود دارد و می توانند هر روز شما را شاد تر کنند. امیدوارم این راهنما به شما در سفرتان به سوی سلامتی و تندرستی، بهتر کمک کند.

مربیان بهداشت طبیعی و متخصصان تغذیه

شما همچنین می توانید به مربیان بهداشت طبیعی یا متخصصان تغذیه که دارای گواهی نامه ها و آموزش های متنوعی هستند مراجعه کنید. متخصصانی که ثبت شده اند (RD) یا متخصصان تغذیه (RDN) دارای حداقل یک مدرک لیسانس از یک کالج یا دانشگاه معتبر هستند و همچنین یک برنامه آموزشی گواهی شده توسط شورای اعتبار بخشی آموزش در مورد تغذیه و رژیم غذایی (ACEND) آکادمی تغذیه و رژیم غذایی را گذرانده اند و در آزمون و امتحان آن قبول شده اند. انواع متخصصان تغذیه شامل متخصص تغذیه خبره، متخصص تغذیه بالینی و غیره است. همچنین برخی از افراد مربیان بهداشتی برای حمایت از دیگران در سفرِ موسوم به سفرِ سلامتی بسر می برند، اغلب آنها این کار را بعد از اینکه در زندگی خود تجربه کردند، انجام می دهند. این گونه نیست که همه متخصصین مراقبت های بهداشتی روش طبیعی یکسانی داشته باشند، بنابراین شما باید خودتان در مورد هر یک از ارائه دهندگان اینگونه خدمات، تحقیق کنید.

این روش های سلامت طبیعی را امتحان کنید
این که آیا شما خودتان مراقبت از سلامتی طبیعی را انجام می دهید یا این که تحت مراقبت از جانب ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی قرار دارید، ده ها روش جایگزین، سالم و طبیعی وجود دارد که می تواند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و به طور کلی برای حمایت از سلامت کلی جسمی و روانی از آنها استفاده بشود. برخی از محبوب ترین آنها در ادامه بیان می شوند:

ماساژ
ماساژ یکی از قدیمی ترین، شناخته شده ترین و مورد استفاده ترین درمان های جایگزین است. ماساژ نه تنها شما را آرام می کند بلکه دارای مزیت های خاص سلامتی است. مطالعات و تحقیقات نشان داده اند که ماساژ می تواند درد را کاهش دهد، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد، هوشیاری را افزایش دهد و سیستم ایمنی را بهبود ببخشد. دو سوم از بیمارانی که بستری شده بودند، توانایی بیشتر در حرکت، میزان بالای انرژی و سرعت بهبودی خود را که در طول مدت درمان به دست آورده بودند، به ماساژ نسبت دادند. "ماساژ یکی از روش های جایگزین و پُر استفاده است. ماساژ ماهیچه ها را آرام می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند."
چگونه ماساژ کمک می کند؟ از لحاظ فیزیولوژیکی، ماهیچه ها را آرام می کند و گردش خون را افزایش می دهد. برخی مطالعات و تحقیقات نشان داده اند که ماساژ سیستم ایمنی بدن را در افراد سالم و ناسالم تقویت می کند. یک تحقیق نشان داد که ماساژ هورمون اکسیتوسین، که گاهی هورمون عشق نامیده می شود، را افزایش داد و سطح کورتیزول و آدرنوکورتیکوتروپین، هورمون های تولید شده توسط غده هیپوفیز، را در طول استرس کاهش داد.

آیورودا
آیورودا یک سیستم پزشکی باستانی از هند است. طب آیورودویک این رویکرد را می پذیرد که ذهن و بدن به طور پیچیده ای به  هم متصل هستند و ذهن، توانایی قوی برای التیام دادن به بدن، دارد. با توجه به آیورودا، مردم دارای سه قانون اساسی متفاوت یا "دوشا" هستند که به معنای نیروی حیاتی است:
  • انواع کاپا تحت تاثیر آب و زمین قرار دارند و معمولا تا زمانی که به طور منظم تمرین می کنند، قوی و پایدار هستند، اما ممکن است به افزایش وزن بدون ورزش کمک کنند. برای داشتن تعادل، ممکن است نیاز به کافاس از طریق درمان های مختلف آیورودا، از جمله گیاهان، غذا و اعمال ذهنی بدن، انگیزه یا انرژی داشته باشید.
  • Pitta doshas توسط عناصر آتش و آب اداره می شوند، ساخت متوسط دارند، پوست سرخ رنگ دارند و می توانند رقابتی و گاهی تحریک پذیر باشند. برای یافتن تعادل، آنها باید گرایش های آتشین خود را مدیریت کنند.
  • گروه آخر دوشا، واتا نام دارد، که تحت تاثیر نور و هوا قرار دارد و وضعیت سبک و هواگونه ای دارد. آنها بر روی انگشتانشان فکر می کنند، سریع حرکت می کنند، و خلاق هستند، اما ممکن است به اضطراب یا خستگی متمایل شوند و ممکن است نیاز پیدا کنند تا راه هایی برای برآوردن انرژی خود پیدا کنند.
تمرین کنندگان آیورودا از Panchakarma استفاده می کنند، سیستم پاک کردن سیستم های مختلف بدن با استفاده از روغن های ضروری، ماساژ و غذا. تمرین، یوگا، تنفس عمیق، بیرون رفتن در طبیعت، ورزش و خواب مناسب و از جمله همه شش مزه (شیرین، شور، ترش، تند، تلخ و گَس) در هر وعده غذایی برای کمک به ایجاد و حفظ تعادل در بدن و سیستم های آن استفاده می
شود.

طب سوزنی، طب فشاری و طب سنتی چینی
طب سنتی چینی (TCM) بیش از 2500 سال پیش در چین توسعه یافت و شامل درک و تقسیم مجدد نیروی انرژی بدن، به نام چی، در امتداد مِریدین ها یا کانال های بدن است. شفا دهنده های TCM از گیاهان و داروها استفاده می کنند (بعضی از آنها از گونه های خطرناکی مانند ببر ها یا شاخ های راینو استفاده می کنند)، همان طور که از تمرین های ذهن بدن مانند تاچی و طب سوزنی استفاده می کنند. در طب سوزنی، تمرین دهندگان سوزن های کوچکی را در امتداد مریدین بدن قرار می دهند تا بیماری  را درمان کنند.
مطالعات و تحقیقات کمی در جهان غرب وجود دارد که به طور سیستماتیک TCM را ارزیابی کرده اند و این مطلب، علمی ارزیابی  کردن آن را دشوار می کند. با این حال، برخی از مطالعات و تحقیقات در حال بررسی توانایی ها و قابلیت های مبارزه با بیماری توسط برخی از گیاهان در این سیستم، هستند. اگر چه دانشمندان نمی دانند که چگونه کار می کند، اما مطالعات و تحقیقات نشان داده اند که طب سوزنی درد مزمن را به طور موثرتر نسبت به هر درمان دیگری درمان می کند. علاوه بر این برخی تحقیقات  از تصویر برداری مغز نشان داده اند که تحریک یک نقطه خاص توسط طب سوزنی می تواند قسمت های خاصی از مغز را فعال کند.
طب فشاری یک روش بدنی است که شامل وارد کردن فشار بر نقاط مریدینِ مرتبط با یک بیماری خاص، است به جای استفاده از سوزن ها به آن صورتی که در طب سوزنی انجام می شود.

آروماتراپی
حس بویایی، یکی از حواس پر ارزش ما است و می توان آن را برای بهبود سلامت و رفاه به کار برد و از آن استفاده کرد.        ماساژ درمانگر ها اغلب در عمل، آروماتراپی را به کارشان اضافه می کنند، اما این درمان عالی، برای انجام مراقبت از خود است. صدها روغن و اسانس وجود دارد که می توانید برای نیاز های مختلف استفاده کنید و در فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های آنلاین و ویژه مورد فروش قرار می گیرند.
  • روغن اسطوخودوس می تواند اضطراب را کاهش دهد و خواب را بهبود ببخشد. اسانس اسطوخودوس نیز اثرات سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را در زنان کاهش می دهد.
  • روغن نارنجی برای کاهش میزان ضربان قلب و کاهش استرس برای دانشجویانی که برای امتحان دادن مطالعه می کنند مورد استفاده قرار می گیرد.
  • روغن نعناع نه تنها باعث بهبود آرامش عضلات و مفاصل می شود، بلکه استنشاق روغن نعناع می تواند حالت تهوع را کاهش دهد، خستگی ذهنی را بهبود ببخشد و عملکرد فیزیکی را در مردان بهبود می بخشد.
خلاصه ای از سلامت طبیعی
تعدادی از درمان های دیگر و جایگزین و مکمل طبیعی وجود دارد، اما آنچه وجه مشترک همه آنها است این است که آنها به گیاهان، تغذیه، و تغییر سبک زندگی مانند ورزش کردن برای حفظ سلامتی، توجه می کنند در حالی که به دنبال اجتناب و دوری کردن از جراحی های پر هزینه و یا درمان های مشابه آن، هستند. درمان های طبیعی می توانند به این دلیل تقویت شوند که گرچه بسیاری از آنها به عنوان درمان های معمول پزشکی شناخته نمی شوند، اما معمولا عوارض جانبی کمتری دارند. با این حال، همیشه مطمئن باشید که کیفیت ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا درمان، مکمل های بهداشت طبیعی یا درمان های مورد علاقه خودتان را بررسی می کنید. بررسی های انجام شده توسط دیگران را بررسی کنید، تا حد امکان بخوانید و تصمیم بگیرید که در مورد مراقبت های بهداشتی، خودتان تصمیم گیری کنید. من واقعا بر این باور هستم که هدفم در این سیاره کمک به مردم برای داشتن زندگی سالمتر است. راه های ساده و طبیعی برای  بهبود سلامت شما وجود دارد و می توانند هر روز شما را شاد تر کنند. امیدوارم این راهنما به شما در سفرتان به سوی سلامتی و تندرستی، بهتر کمک کند.

برگرفته از سایت:  Food Articles – Global Healing Center.url



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.