بلندگوی هوشمند چیست؟

بلندگوی هوشمند دستگاهی است که نه تنها می‌تواند موسیقی مورد علاقه شما را پخش کند، بلکه می‌تواند به سوالات ارائه شده پاسخ بدهد و حتی با استفاده از دستیار مجازی ساخته شده، خانه شما را کنترل کند. بلندگوی هوشمند به طور گسترده‌ای پیشرفته‌تر از آن چیزی است که ما به طور معمول در مورد یک سیستم پخش موسیقی فکر می‌کنیم.
پنجشنبه، 2 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
بلندگوی هوشمند چیست؟
چکیده:
بلندگوی هوشمند دستگاهی است که نه تنها می‌تواند موسیقی مورد علاقه شما را پخش کند، بلکه می‌تواند به سوالات ارائه شده پاسخ بدهد و حتی با استفاده از دستیار مجازی ساخته شده، خانه شما را کنترل کند. بلندگوی هوشمند به طور گسترده‌ای پیشرفته‌تر از آن چیزی است که ما به طور معمول در مورد یک سیستم پخش موسیقی فکر می‌کنیم.
تعداد کلمات: 1028 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 

اسپیکر
 
 

یک بلندگوی هوشمند می‌تواند به عنوان یک منبع اطلاعات مرکزی (آب و هوا، فرهنگ لغت، ترافیک یاب و غیره) و همچنین به عنوان دستیار خانگی عمل کند و می‌تواند کنترل کارهای معمول خانه مانند کنترل هوا (ترموستات)، روشنایی، قفل درب، میزان سایه پنجره، نظارت امنیتی و غیره را نیز انجام دهد. بیایید امکانات این دستگاه را کمی بیشتر بررسی کنیم.
 

ویژگی‌های اصلی بلندگوی هوشمند

اگرچه استانداردهای صنعتی رسمی برای ارائه یک تعریف مشخص برای محصولی که بتوان آن را به عنوان یک بلندگو هوشمند تعریف کرد وجود ندارد، اما به طور کلی به دستگاه‌های صوتی مستقلی که دارای ویژگی‌های اصلی زیر هستند بلندگوی هوشمند گفته می‌شود.
اندازه جمع و جور: بلندگوی هوشمند کوچک، طوری است که می‌توان آن را در هر نقطه‌ای از خانه قرار داد. اندازه کوچک آن به شما اجازه می‌دهد تا بلندگو را عملا در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید (کنار میز تخت خواب، آشپزخانه، در قفسه کتاب‌ها و غیره). ما انتظار داریم که بلندگوهای هوشمند در اندازه‌های کوچک و مختلفی ارائه شوند تا توسط مصرف کنندگان پذیرفته شوند.

پخش موسیقی: بلندگوهای هوشمند می‌توانند موسیقی را مانند هر بلندگوی دیگری پخش کنند، اما آنها دقیقأ به همان شیوه طراحی نشده‌اند. برخلاف بلندگوهایی که به یک گیرنده استریو یا سینمای خانگی متصل می‌شوند، این بلندگوها مجهز به سیستم عامل مخصوص به خود هستند. همچنین شما می‌توانید چند بلندگوی هوشمند را در اطراف خانه قرار دهید تا موسیقی‌هایی که از آن پخش می‌کنید را از چند نقطه بشنوید.

اینترنت: یک بلندگوی هوشمند می‌تواند از طریق شبکه خانگی Wi-Fi شما به اینترنت متصل شود. راه اندازی اولیه آن ممکن است نیاز به استفاده از یک گوشی هوشمند یا رایانه شخصی داشته باشد که یک برنامه خاص را که از طریق فرایند راه اندازی هدایت می‌شود، دانلود کند.

جریان موسیقی: در نتیجه اتصال به شبکه یا اینترنت، بلندگوی هوشمند شما قادر به پخش موسیقی از منابع آنلاین خاصی است که توسط آن مارک یا مدل خاص پشتیبانی می‌شود.

بلوتوث (اختیاری): علاوه بر اتصال به اینترنت، یک بلندگوی هوشمند ممکن است از قابلیت بلوتوث نیز پشتیبانی کند. این به شما اجازه می‌دهد که موسیقی مورد نظرتان را مستقیم از گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های سازگار با آن پخش کنید (بدون اینکه به شبکه Wi-Fi وصل شود). همانطور که اشاره شد، پشتیبانی بلوتوث از بلندگوهای هوشمند اختیاری است.

کنترل صدا: یک بلندگوی هوشمند دارای یک میکروفن داخلی (یا بیشتر) است که به شما اجازه می‌دهد که دستوراتی را از طریق بلندگو پخش کنید.

دستیار مجازی خانگی: علاوه بر تشخیص صدا و کنترل صدا، بلندگوی هوشمند همچنین می‌تواند به عنوان دستیار خانگی مجازی عمل کند. ویژگی‌های آن در صفحه اصلی ممکن است شامل دسترسی به ایستگاه‌های رادیویی محلی، تلویزیون و کنترل روشنایی، پخش پیام، پخش کتاب صوتی، ترجمه زبان، خرید (از جمله سفارش و تحویل گرفتن) و پخش تماس تلفنی باشد. با این حال، در نظر داشته باشید که این ویژگی‌های اضافی به اختیار سازنده است و ممکن است هیچ کدام، یکی و یا بیشتر آنها را در بلندگوی تولیدی خود ارائه نداده باشند. بعضی از ویژگی‌ها ممکن است نیاز به ارتقاء سیستم عامل یا ادغام بلندگو با دستگاه‌های خارجی داشته باشد که ممکن است نیاز به خرید یک قطعه اضافی پیدا کنید. هنگام خرید یک بلندگوی هوشمند، اطمینان حاصل کنید که قادر به انجام وظایف مورد نظر شما باشد و اگر خرید دستگاه‌های جانبی اضافی برای انجام برخی از ویژگی‌های مورد نیاز شما لازم است، آن را تهیه کنید.

 

چرا بلندگوی هوشمند لازم دارید

در جهان امروز، دلایل خوبی برای خرید بلندگوی هوشمند وجود دارد.

گوش دادن به موسیقی: شما می‌توانید این دستگاه را جایگزین رادیو، ساعت زنگ دار و سیستم پخش موسیقی کنید و وقتی که در خانه به بلندگوی بلوتوث یا سیستم پخش صوتی خانگی وصل می‌شوید، از باتری گوشی هوشمند خود استفاده نکنید.

راحتی: شما به راحتی می‌توانید یک بلندگوی هوشمند را در هر جای خانه قرار دهید. همچنین، همه چیزی که برای استفاده از آن نیاز دارید، صدایتان است، یعنی دیگر لازم نیست که برای کنترل آن از یک کنترل یا تلفن هوشمند استفاده کنید.

تعامل با دستگاه‌های دیگر: بسته به مارک و مدل بلندگوی هوشمند، ممکن است امکان ادغام آن با دیگر دستگاه‌های موجود در خانه فراهم شود که می‌توانند از طریق دستورات صوتی به آسانی کنترل شوند.

کیفیت صدا: برخی از جدیدترین بلندگوهای هوشمند (مانند مارک اپل) از نظر کیفیت، رقابت تنگاتنگی با بسیاری از سیستم‌های پخش موسیقی و انواع بلندگوهای خانگی دارند.

 

چرا برخی از بلندگوی هوشمند استقبال نمی‌کنند؟

صحبت کردن با یک دستگاه الکترونیکی: بسیاری از افراد هنوز هم از دستورات صوتی برای انجام جستجو در وب گوشی هوشمند یا تلویزیون هوشمند خود استفاده نمی‌کنند. شاید به دلیل اینکه صحبت کردن با یک دستگاه الکترونیکی را دوست ندارند و این کار برایشان ناخوشایند است.

هزینه خرید: همانطور که امروزه برای اکثر دستگاه‌های الکترونیکی مشابه است، فاکتور هزینه یکی از موارد مهمی است که باید در ذهن داشته باشید. فروشندگان ابتدا توجه شما را به کالایی که به نظر می‌رسد ارزان است جلب می‌کنند، اما در نهایت شما را ترغیب می‌کنند که بلندگوهای بیشتری را خریداری کنید تا در اتاق‌های دیگر قرار دهید و حتی دستگاه‌های جانبی بیشتری را برای کنترل بخش‌های دیگر خانه استفاده کنید.

شما فقط می‌خواهید به موسیقی گوش کنید: اگر گوش دادن به موسیقی تنها استفاده مورد نظر شما باشد، و ویژگی‌های اضافی مانند کنترل دستگاه‌های دیگر برای شما مهم نیست، پس گزینه‌هایی مانند بلندگوی بلوتوث دار یا یک سیستم صوتی بی سیم ممکن است برای رفع نیاز شما مناسب‌تر باشد.

نکته پایانی
در دسترس بودن بلندگوهای هوشمند ابعاد دیگری از سرگرمی‌های خانگی و کنترل خانه را برای شما فراهم می‌کند. ترکیب قابلیت گوش دادن به موسیقی، به همراه توانایی انجام سایر کارهای شخصی و خانوادگی، قطعا ویژگی مهمی است که یک بلندگوی هوشمند برای شما امکان پذیر می‌کند.

 

برگرفته از سایت lifewire



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.