مزایای اهدای مالی و کمک به خیریه

این یک واقعیت است که کمک به خیریه می‌تواند به کاهش بار مالیاتی شما کمک کند، به‌ویژه اگر در رده بالایی هستید. اما مزایای کمک به خیریه فراتر از مرزهای مالیاتی است. البته، کمک به خیریه می‌تواند یک چالش باشد - مخصوصاً زمانی که پولتان کم است.
دوشنبه، 23 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
مزایای اهدای مالی و کمک به خیریه
این یک واقعیت است که کمک به خیریه می‌تواند به کاهش بار مالیاتی شما کمک کند، به‌ویژه اگر در رده بالایی هستید. اما مزایای کمک به خیریه فراتر از مرزهای مالیاتی است. البته، کمک به خیریه می‌تواند یک چالش باشد - مخصوصاً زمانی که پولتان کم است. بااین‌همه، درآمد شما می‌تواند در صندوق پس‌انداز کالج برای بچه‌هایتان، تعطیلات ضروری و یا حتی خرید یک جفت کفش جدید ذخیره شود. اما آیا علاقه‌مند به مزایای مالیاتی هستید یا انگیزه‌های بشردوستانه هستید؟ می‌توانید کالاهای ارزشمند، پول نقد و... اهدا کنید. در حقیقت، مزایای احساسی، اجتماعی، روحی و مالی کمک به خیریه اغلب بیشتر از احساس رضایت تفریح و ولخرجی برای خود یا خانواده‌تان است.

1.  با کمک به خیریه مرکز پاداش را در مغز خود فعال کنید

در مطالعه‌ای که توسط استاد دانشگاه اورگان و همکارانش انجام شد، نشان می‌دهد که کمک به خیریه پاسخی را در مغز ایجاد می‌کند که اثری مشابه تأثیرگذاری فعال‌شده ناشی از داروها و سایر محرک‌ها را تقلید می‌کند. این پاسخ موجب افزایش دوپامین و اندورفین‌ها می‌شود که به‌عنوان " hedonicیا وابسته به خوشی و لذت" و پاداش تجربه می‌شود. کمک به خیریه می‌تواند در عمیق‌ترین بخش‌های فیزیولوژی شما احساس لذت‌بخش ایجاد کند - بیشتر از یک‌شب گردش در شهر یا خرید یک لباس جدید.


2. کمک به خیریه باعث بهبود رضایت از زندگی می شود

یک مطالعه آلمانی، شواهد فراوانی را ارائه می‌دهد که افرادی که به دیگران اهمیت می‌دهند - در هر دو بعد زمان و منابع - نسبت به افرادی که به دیگران اهمیت نمی‌دهند، رضایت بیشتری از زندگی دارند. در حقیقت، جوامعی که در آن افراد با سطوح بالایی از تمایل به کمک به خیریه وجود دارند؛ نسبت به گروهی از مردم که سخاوتمندانه رفتار نمی‌کنند، رضایت بیشتری در جامعه دارند. اساساً، اگر جامعه از مردمی تشکیل‌شده که به یکدیگر کمک می‌کنند، در آن اجتماع شادتر زندگی می‌کنند.


3. احساس خوشبختی

درحالی‌که رضایت از زندگی یک مسئله است، خوشبختی چیز دیگری است. در مطالعه‌ای که توسط استادان دانشگاه میسوری - کلمبیا و دانشگاه کالیفرنیا - ریورساید انجام شد، دریافتند افرادی که به دیگران اهمیت می‌دهد، احساسات شادی و رضایت بیشتری نسبت به افرادی که به دیگران اهمیت نمی‌دهند، دارند.


4. با کمک به خیریه از جامعه محلی خود محافظت کنید

برنامه‌های امنیتی ملی مانند کوپن غذا و مزایای ازکارافتادگی می‌تواند برای آمریکایی‌ها مفید باشد، اما کمک به خیریه و اهدا به سازمان‌های اجتماعی می‌تواند شبکه‌های ایمنی محلی را ارائه کند که در حین بحران و شرایط اضطراری نیز حمایتی حیاتی از جامعه را تضمین می‌کند. سازمان‌های اجتماعی نسبت به نیازهای جوامع محلی تمایل بیشتری نسبت به پاسخگویی سریع‌تر و مناسب‌تر به نیازهای جوامع محلی در مقایسه با سازمان‌های بزرگ دارند و این سازمان‌ها بیشترین کمک مالی خود را از بخش کمک‌های خصوصی دریافت می‌کنند. بدین ترتیب، کمک به خیریه محلی، برنامه‌هایی را فراهم می‌کند که به نفع رفاه جامعه است.


5.  بهبود معیارهای کلیدی سلامتی شما

افرادی که در مطالعات کمک به خیریه داوطلبانه امتیاز بالاتری دارند در اندازه‌گیری‌های کلیدی معیارهای سلامت کلی، مانند انعطاف‌پذیری در فعالیت‌های بدنی و فشارخون، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند؛ نمره بهتری کسب می‌کنند. مقاله‌ای در گزارش‌های مصرف‌کننده نشان می‌دهد که بزرگ‌سالان سالمند که زمان خود را صرف کمک به خیریه به‌صورت داوطلب می‌کنند، عملکرد شناختی‌شان بهبود می‌یابد، سرعت پیاده‌روی‌شان افزایش می‌یابد، توانایی صعود به پله‌ها در آن‌ها افزایش‌یافته و میزان تماشای تلویزیون در آن‌ها نسبت به افرادی که کمک به خیریه داوطلبانه انجام نمی‌دهند، کمتر است. تمامی این شاخص‌ها با سلامت افراد سالمند مرتبط است.


6. کاهش میزان استرس

خوشبختی و سلامت افرادی که کمک به خیریه به‌صورت داوطلب انجام می‌دهند و مشارکت‌های خیرخواهانه دارند، احتمالاً به کاهش میزان استرس مربوط می‌شود. محققان دانشگاه جانز هاپکینز و دانشگاه تنسی دریافتند که افرادی که خیرخواه هستند، میزان استرس و فشارخون پایین‌تری را نسبت به کسانی که به خیریه کمک نمی‌کنند، نشان می‌دهند.


7. افزایش مشارکت مدنی

اگر علت اینکه چرا از کمک به خیریه حمایت می‌کنید را یافته‌اید، معمولاً دیر یا زود، وقتتان را برای پیشبرد اهداف خود صرف خواهید کرد. یک نرخ دلسوزانه از کمک به خیریه به‌صورت داوطلبانه، سلامت عمومی و طول عمر سازمان‌های محلی را بهبود می‌بخشد، بنابراین پول و وقت خود را به علتی که به آن اعتقاددارید، صرف کنید.


8. بهبود روحیه کارمندان شما

شرکت‌های سازمانی به دلایل مختلف، ازجمله تصویر عمومی بهبودیافته، افزایش سود و معافیت مالیاتی، به خیریه کمک می‌کنند و، با توجه به تحقیقات، کارکنان فردی که وقت و پول خود را به علت مشارکت صرف می‌کنند احتمال دارد که روحیه کارمندی‌شان بهبود یابد.

شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی می‌تواند باعث شود احساس کنید که بخشی از تیم شرکت هستید. کارفرمایانی که به دنبال بهبود و نگهداری و تدوین تیم خود هستند، باید کمپین‌های تبلیغاتی و فرصت‌های کمک به خیریه داوطلبانه را برای کارکنان خود فراهم کنند.


9. با کمک به خیریه موضع جامعه خود را افزایش دهید

اهداکنندگان بخشنده تمایل دارند که با پروژه‌های حیوان خانگی خود بیش از دیگران تأثیر بگذارند. به‌عنوان‌مثال، یک سازمان خیریه، احتمال بیشتری دارد که اهداکنندگان بخشنده را در هیئت‌مدیره خود استخدام کند تا افرادی که در این زمینه سرمایه‌گذاری مالی نداشته‌اند. به‌نوبه خود، این اعضای هیئت‌مدیره در موقعیتی بهتر قرار دارند تا بر تصمیم‌گیری سازمان تأثیر بگذارند، زیرا علاقه و زمان خود را بیشتر صرف می‌کنند. هرچه بیشتر به یک سازمان کمک کنید، احتمال دارد که بیشتر بتوانید بر فعالیت‌های این سازمان تأثیر بگذارید.


10. کاهش بار مالیاتی شما

درنهایت، و مهم‌تر از همه، کمک‌های خیریه می‌تواند میزان مالیات شما را در پایان سال کاهش دهد. اگر لیست مالیات خود را مشخص کنید، می‌توانید پول‌هایی را که به خیریه کمک کرده‌اید؛ برای کسر درآمد مشمول مالیات خود گزارش دهید. حتی اگر پول نقد کمی دارید، می‌توانید اقلام غیر نقدی اعطایی خیریه (مانند لباس، مبلمان و وسایل نقلیه) را مشخص کنید و ارزش این کالاها را برای کسر مالیات محاسبه کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر 70،000 دلار در سال داشته باشید و 7،000 دلار (یا معادل آن در اقلام غیر نقدی) به موسسه خیریه کمک کرده باشید، درآمد مشمول مالیات شما به 63،000 دلار کاهش می‌یابد. این می‌تواند صرفه‌جویی قابل‌توجهی باشد، به‌ویژه اگر مقادیر مالیات بالاتری به شما تعلق گیرد.

سخن نهایی
جالب است بدانید، تحقیقات نشان داده افرادی که بیشترین میزان وقت خود را صرف تفکر در مورد کمک به خیریه می‌کنند، به‌احتمال‌زیاد کمترین میزان کمک را انجام می‌دهند. برخلاف صرف کردن بی‌اندیشه و تفکر، هدیه و کمک به خیریه بی‌اندیشه می‌تواند منافع شگفت‌انگیزی را برای ذهن، بدن و جامعه شما به ارمغان آورد.

اگر از شروع کمک‌های نقدی به خیریه عصبی می‌شوید، با برخی اقلام موجود در خانه‌تان را که دیگر نمی‌خواهید، مانند اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها و یا مبلمان، قدم در میدان بگذارید. وقتی‌که در موقعیت مالی مناسب قرار گرفتید، این مرحله را بپذیرید – با کمک به خیریه نه‌تنها از رفاه کسانی که به آن‌ها کمک می‌کنید بهره می‌برید، بلکه به نفع خودتان نیز هست. آیا مزایای کمک به خیریه را در زندگی‌تان تجربه کرده‌اید؟


منبع: https://www.moneycrashers.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.