نفس کشیدن و فشار دادن و بیرون راندن کودک

زایمان آسان

گاهی اوقات به خانم‌ها گفته می شود که نفس خود را حبس کرده و تا حداکثر زمانی که ممکن است فشار بدهند. این ایده خوبی نیست. با این کار خود و کودکتان را از اکسیژن محروم می کنید و انرژی تان را هم به سرعت از دست می دهید. در هر انقباض هر چند بار که احساس می کنید مناسب است کودک خود را فشار دهید.
جمعه، 3 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زایمان آسان
هنگامی که انقباضهای دردناک دارید خسته شده اید و احساس می کنید که زایمان پایان ندارد منظم نگه داشتن تنقستان و حفظ آرامش در هر بار بازدم بسیار دشوار خواهد بود. در اینجاست که کمک و پشتیبانی همراه شما برای تنفس تان ضروری است. او می تواند همراه شما نفس بکشد تا تنفس شما را به صورت ثابت و یکنواخت نگه دارد. شما باید تماس چشمی با یکدیگر داشته باشید و در چشمان هم نگاه کنید؛ و او باید دستان شما را بگیرد یا دستانش را روی شانه های شما قرار داده و به آرامی به طرف شانه های شما خم شود.گاهی اوقات خانم ها پیش از آنکه گردن رحم کاملا متسع شده باشد، احساس می کنند باید بر کودک فشار وارد کنند. در این حالت ماما از شما خواهد خواست که کودک را فشار ندهید تا گردن رحم زمان کافی برای متسع شدن به دست بیاورد. آنگاه هنگامی که او هوا را از بینی خود به ریه هایش وارد می کند و سپس بازدم را به آرامی بر صورت شما می دهد، شما نیز می توانید از الگوی تنفس او پیروی کنید. این کار را در دوران بارداری با یکدیگر تمرین کنید. این کار در آغاز کمی عجیب خواهد بود و ممکن است هر دوی شما احساس خجالت داشته باشید، به خنده بیافتید یا با هم هماهنگ نشوید. با این حال هنگامی که در حال زایمان قرار گرفته اید و گمان می کنید دیگر نمی توانید ادامه دهید نفس کشیدن مشترک با همسرتان می تواند یک گزینه عالی باشد.


نفس کشیدن و فشار دادن و بیرون راندن کودک

در مرحله دوم زایمان در حال فشار دادن به کودک هستید تا او را به دنیا پرتاب کنید. بسیاری از خانم‌ها می خواهند که در زمان فشار دادن کودک نفس خود را حبس کنند. این کار ایرادی ندارد البته فقط تا زمانی که به سمت وسط دو پای خود فشار بدهید نه اینکه نفس خود را حبس کرده و به سمت ته حلق خود فشار بیاوریدا شاید بهتر باشد هنگامی که احساس می کنید انقباض بعدی در حال آغاز است یک نفس عمیق بکشید و سپس در حالی که کودک را فشار می دهید نفس خود را به آرامی بیرون بدهید یا بدمید. این کار از آسیب رسیدن به حلق شما جلوگیری می کند، تضمین می کند که نفس کشیدن شما به درستی و سلامت انجام می شود و منجر به فشاری موثر و مفید به کودک خواهد شد. اگر از اپیدورال استفاده کرده اید و متوجه نمی شوید که چه زمانی باید کودک را فشار بدهید هنگامی که ماما به شما می گوید یک انقباض در حال شروع شدن است یک نفس عمیق بکشید و سپس در حالی که نفس خود را بیرون میدهید ذهن خود را روی کودک متمرکز کرده و فشار بدهید.گاهی اوقات به خانم‌ها گفته می شود که نفس خود را حبس کرده و تا حداکثر زمانی که ممکن است فشار بدهند. این ایده خوبی نیست. با این کار خود و کودکتان را از اکسیژن محروم می کنید و انرژی تان را هم به سرعت از دست می دهید. در هر انقباض هر چند بار که احساس می کنید مناسب است کودک خود را فشار دهید. معمولا چهار یا پنج بار فشار دادن در هر انقباض مناسب است.گاهی اوقات به خانم‌ها گفته می شود که نفس خود را حبس کرده و تا حداکثر زمانی که ممکن است فشار بدهند. این ایده خوبی نیست. با این کار خود و کودکتان را از اکسیژن محروم می کنید و انرژی تان را هم به سرعت از دست می دهید. در هر انقباض هر چند بار که احساس می کنید مناسب است کودک خود را فشار دهید. معمولا چهار یا پنج بار فشار دادن در هر انقباض مناسب است.


نفس کشیدن و فشار ندادن

گاهی اوقات خانم ها پیش از آنکه گردن رحم کاملا متسع شده باشد، احساس می کنند باید بر کودک فشار وارد کنند. در این حالت ماما از شما خواهد خواست که کودک را فشار ندهید تا گردن رحم زمان کافی برای متسع شدن به دست بیاورد. این کار فوق العاده دشوار خواهد بود؛ می توانید روی چهار دست و پا زانو بزنید کفل و واژن خود را در هوا بگیرید و صورت خود را روی زمین بگذارید؛ در این صورت راحت تر می توانید از فشار وارد آوردن به کودک خودداری کنید. هنگامی که یک انقباض آغاز می شود چهار نفس کوتاه بکشید، یک دم سریع را به سینه فرو ببرید، چهار نفس کوتاه دیگر بکشید و همین طور ادامه دهید. همچنین می توانید در حالی که نفس های کوتاه را فرو برده و بیرون می آورید جمله من نباید فشار بدهم را در ذهن خود تکرار نمایید. مابین انقباض ها به طور طبیعی نفس بکشید.
 
منبع: 9 ماه انتظار شیرین، بتول جعفری گلستان، چاپ دوم، نوید حکمت، قم 1396


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما