چگونه سبزيجات بيشتري بخوريم ؟

مصرف ميوه ها و سبزيجات براي حفظ سلامتي لازم و ضروري است و ما بايد در رژيم غذايي روزانه ، بخش قابل توجهي را به اين مواد غذايي اختصاص دهيم . با رعايت اين نکات مي توانيد مقدار مصرفي ميوه و سبزيجات روزانه را افزايش دهيد : کارتان را راحت کنيد : بسياري از افراد به خوردن بشقاب چيپس پيش از خواب درحالي که به تماشاي تلويزيون نشسته اند ، عادت دارند ، ولي فراهم کردن بشقابي پر از
چهارشنبه، 8 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه سبزيجات بيشتري بخوريم ؟
چگونه سبزيجات بيشتري بخوريم ؟
چگونه سبزيجات بيشتري بخوريم ؟





مصرف ميوه ها و سبزيجات براي حفظ سلامتي لازم و ضروري است و ما بايد در رژيم غذايي روزانه ، بخش قابل توجهي را به اين مواد غذايي اختصاص دهيم . با رعايت اين نکات مي توانيد مقدار مصرفي ميوه و سبزيجات روزانه را افزايش دهيد :
کارتان را راحت کنيد : بسياري از افراد به خوردن بشقاب چيپس پيش از خواب درحالي که به تماشاي تلويزيون نشسته اند ، عادت دارند ، ولي فراهم کردن بشقابي پر از سبزيجات هم کار سختي نيست . کافي است هر چند روز يک بار 10 دقيقه وقت بگذاريد و هويج ، سيب و کلم و يا هر سبزي ديگري که دوست داريد را خرد کنيد و در يخچال بگذاريد . اين سبزيجات و ميوه ها ، تا سه روز در يخچال تازه مي مانند و شما مي توانيد هر شب به عنوان تنقلات از اين سبزي ها استفاده کنيد . در ضمن اين سبزيجات را همراه پاستا و بقيه غذاها نيزمي توان خورد . هميشه يک کيسه پر از سبزيجات در فريزر خود داشته باشيد . براي اين که کارتان راحت تر باشد ، در يخچال ، مخلوطي از سبزيجاتي را نگه داريد که به اندازه ي کافي ريز هستند و نياز به خرد کردن ندارند ؛ مانند سيب زميني هاي شيرين کوچک يا قارچ هاي ريز و کوچک .
سبزيجات را غذاي اصلي ميز خود بدانيد : به سبزيجات در ميز غذا اهميتي بسيار دهيد و به جاي اينکه پاستا را با ماکاروني درست کنيد ، از کدوي مسمايي استفاده نماييد . آنها را به صورت باريک ببريد و در روغن زيتون اندکي سرخ کنيد ، سپس روي آن سس گوجه فرنگي بريزيد . همچنين مي توانيد سبزيجات پلاسيده را در روغن و نمک تفت دهيد تا جاني تازه بگيرند .
براي اينکه يک سالاد مقوي تهيه کنيد به سبزيجات سبز ، حبوبات را که حاوي پروتئين بسيار هستند ، بيفزاييد . بکوشيد هر روز از سه رنگ سبزيجات غذايي تهيه کرده و سر ميز غذا بگذاريد تا هم رنگ هاي شاد و زنده آنها اشتهاي شما به سبزيجات را بيشتر کند و هم اينکه هر روز از اين مواد غذايي سالم و سرشار از فيبر بهره مند شويد . هر نوع سبزي يک ماده ي غذايي ارزشمند در خود دارد و زماني که مخلوطي از چند سبزي در برنامه غذايي باشد ، از همه مواد مغذي موجود در آنها بهره خواهيد گرفت . براي مثال ، کلم بروکلي مقادير فراواني ويتامين K دارد ، هويج سرشار از بتاکاروتن است و فلفل قرمز از منابع غني ويتامين C به شمار مي آيد .
خلاقيت داشته باشيد : از سبزيجات در بسياري از غذاها استفاده کنيد . برگرها و پوره سيب زميني را با افزودن يک مشت هويج رنده شده سالم تر کنيد و به جاي سيب زميني سرخ کرده ، گل کلم آب پز سر سفره بياوريد .
منبع:دنياي تغذيه شماره ي 87




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما