مضرات خوردن گوشت خام

در این مقاله نکاتی را در باره خوردن گوشت خام و مضرات آن می خوانید.
سه‌شنبه، 26 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مضرات خوردن گوشت خام
امام رضا علیه السلام:
و اکل اللحم التی لا یطبخ یولد الدود فی البطن.
خوردن گوشت خام در معده تولید کرم میکند.

گوشت از جمله غذاهائی است که بیش از هر چیز مورد گفتگوی غذاشناسان قرار گرفته است بسیاری طرفدار آن هستند و عده زیادی هم با آن مخالفند فواید و مضار گوشت که محل بحث و استدلال طرفین است بیشتر در گوشت پخته و کبابی است اما گوشت خام را تقریبا اتفاق دارند که برای انسان غذائی خطرناک است.

گوشت اگر نیم پخته هم باشد امراضی را ایجاد میکند که در ردیف آنها آپاندیس تورم روده و عفونت های معدی و روده ای و بیماریهای کبدی و مرض قند، ربوسل و باحتمال قوی سرطان بشمار میرود.

معده انسان نمیتواند گوشت خام را درست هضم کند و گوشتی که در معده هضم نشود آلبومین آن در روده کلفت متعفن شده و تولید سم های جدیدی میکند کرم های معده عمده علتش عفونت است و عفونت های معدی عمده علت آنها مواد گوشتی خصوص گوشتهای خام و نیمه پز است.

در گوشت سمی است بنام کاسترل که امراض خطرناکی را بوجود می آورد البته در صورتی که زیاد و مدام خورده شود ولی در گوشت خام این سم بمقدار زیاد و زنده است لذا خوردن گوشت خام هر چند کم باشد خطرناک خواهد بود.[1]


 پی نوشت :
[1] على بن موسى (علیه السلام)، امام هشتم - مترجم، امیرصادقى، نصیر الدین، طب الرضا (طب و بهداشت از امام رضا علیه السلام)، 1جلد، معراجى - تهران، چاپ: ششم، 1381 ه.ش.

منبع: حوزه نت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.