‏ ده نرم افزار برتر جهت مشاهده عکس و تصویر

چنانچه به دنبال نرم افزاری هستید که از طریق آن بتوانید نگاهی سریع و گذرا به تصاویر خود داشته باشید، بیش از این جستجو ‏نکنید. در این مقاله فهرستی از 10 نرم افزار برتر جهت مشاهده عکس و تصویر را معرفی می‌کنیم.‏
جمعه، 12 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رزیتا ملکی زاده
موارد بیشتر برای شما
‏ ده نرم افزار برتر جهت مشاهده عکس و تصویر
آیا می‌دانستید؟

نرم افزارهای مشاهده عکس از عملکردهای کمتری نسبت به نرم افزارهای «ویرایش عکس» برخوردارند و از اینرو به زمان کمتری نیز جهت لود شدن نیاز دارند. بنابراین توصیه می‌شود در صورتی که بخواهید تنها تصاویر خود را مشاهده کنید و نیازی به ویرایش آنها ندارید یک نرم افزار مشاهده تصویر را نصب نمایید.

سیستم‌ عامل‌های ویندوز دارای نوعی نرم افزار داخلی تحت عنوان «Windows Image Viewer» جهت مشاهده عکس هستند که از پیش بارگذاری می‌شوند. این نرم افزار عکس‌ها را در پنجره گالری تصاویر نمایش می‌دهد. فرمت‌های فایلی که این نرم افزار از آنها پشتیبانی می‌کند BMP، PNG، GIF، JPEG، XR، ICO و TIFF را شامل می‌شود. این نرم افزار کاربردی رایگان که توسط مایکروسافت تولید شده است، برای نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز همچون ویندوز ایکس پی و ویندوز سرور 2003 تحت عنوان «Windows Picture and Fax Viewer» شناخته می‌شد. عملکردهای آن نمایش تصویر، نمایش به صورت اسلاید (تصاویر موجود در یک فولدر یا پوشه)، چاپ مستقیم یا آنلاین و بازسازی تصاویر با چرخش 90 درجه‌ای را شامل می‌شود.

با این وجود، علاوه بر این نرم افزار داخلی جهت مشاهده تصاویر، چندین نرم افزار دیگر نیز وجود داشته که جهت دانلود و استفاده در دسترس می‌باشند. در این بخش 10 نرم افزار برتر (بدون ترتیب خاص) را به صورت فهرست درآورده به طوریکه می‌توانید نرم افزاری را انتخاب نمایید که به بهترین شکل نیاز شما را رفع می‌کند.
 

نرم افزار نمایش سریع تصاویر (FastPictureViewer)

فرمت‌های پشتیبانی کننده:
این نرم افزار اکثر فرمتها را پشتیبانی کرده که چند مورد از آنها JPEG 2000، HDR،Photoshop PSD ، OpenEXR، TGA، DDS، Maya IFF،  SGI RGB، Camera RAW و غیره را شامل می‌شود.
 
سیستم عامل‌های سازگار:
ویندوز ایکس پی، ویندوز ویستا، ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 1ر8، ویندوز سرور 2008، ویندوز سرور 2003
 
قابلیتها:
این نرم افزار رایگان که توسط شرکت نرم افزاری Axel Rietschin Software ساخته شده است، نرم افزاری ساده است که به کاربر اجازه داده اسکن سریعی از محتویات پوشه تصویر به روشی ساده داشته باشد. این ویرایشگر از ابزار بسیار محدودی تشکیل شده و در مقایسه با بیشتر نرم افزارهای نمایش عکس فرمتهای تصویری بسیار کمی را پشتیبانی می‌کند. با این حال، برای مشاهده تصاویر اولیه ایده‌آل است.
 

نرم افزار پیکاسا (Picasa)

فرمتهای پشتیانی کننده:
فرمت تصویری WebP گوگل، JPEG، RAW
 
سیستم عامل‌های سازگار:
ویندوز، OS X
 
قابلیتها:
این نرم افزار کاربردی رایگان توسط شرکت لایف اسکیپ (Lifescape) ساخته و سپس به گوگل واگذار شد. این نرم افزار عملکرد سازماندهی تصویر، نمایش تصویر و همچنین به اشتراک گذاری عکس را دارا می‌باشد. از قابلیتهای آن می‌توان به وارد نمودن تصاویر، تشخیص چهره، به علاوه عملکردهای ویرایشی مانند برش، غلیظ یا پر رنگ کردن تصویر و از بین بردن قرمزی چشم اشاره کرد.
 

نرم افزار نمایش تصویر اداب (Adobe Image Viewer)

فرمتهای پشتیبانی کننده:
این نرم افزار از اکثر فرمتهای تصویری پشتیبانی کرده که تعدای از آنها TIFF، PSD، JPEG و غیره را شامل می‌شود.

سیستم عامل‌های سازگار:
ویندوز، مک، اندروید
 
قابلیتها:
این نرم افزار مبتنی بر نسخه آزمایشی، توسط سیستم‌های اداب ساخته شده است. نرم افزار نمایش تصویر اداب برای کار با نسخه کامل اداب آکروبات 5 و بالاتر و اداب ریدر 5 و بالاتر سازگار است. این نرم افزار عمدتاً به منظور مشاهده اسلایدهای ساخته شده توسط اداب فتوشاپ استفاده می‌شود. نمایش تصاویر به صورت اسلاید می‌تواند حاوی تصاویر ویدئویی و فایلهای صوتی همراه با فایلهای تصویری باشد.
 

نرم افزار ایرفان ویو (IrfanView)

فرمتهای تصویری پشتیبانی کننده:
BMP, GIF, JPG, PPM, TGA, CX, ICO, PDF, PGM, PBM, JPM, Webp, MPEG, Camera RAW, ECW, PNG, JP2, JPM, TIFF, EMF, PPM
 
سیستم عامل‌های سازگار:
ویندوز
 
قابلیتها:
این نرم افزار یک نرم افزار کاربردی رایگان غیر تجاری است که توسط آقای ایرفان اکیلجان طراحی شده است. عملکردهای اصلی آن نمایش تصاویر، ویرایش و تبدیل فایلهای تصویری است. این نرم افزار کاربردی همچنین می‌تواند فایلهای ویدئویی و صوتی را پخش کند.
ایرفان یک نرم افزار چند زبانه است و می‌تواند به صورت دستی یا خودکار عمل کنداین نرم افزار بواسطه سازگاری بالای خود با سیستم عامل‌های مختلف از ویندوز 95 گرفته تا ویندوز 8، مک OS X و لینوکس کاملاً شناخته شده است. فایلهای رسانه‌ای با فرمت Flash، MP3، MIDI، Ogg vorbis و فایلهای متنی نیز می‌توانند در این نرم افزار نشان داده شوند. ایرفان یک نرم افزار چند زبانه است و می‌تواند به صورت دستی یا خودکار عمل کند و عملکردهایی همچون  چرخش، برش و تغییر اندازه را در خود دارد.
 

نرم افزار فست استون (FastStone)

فرمتهای پشتیبانی کننده:
JPEG, JPEG 2000, TGA, PCX, PNG, WMF, TIFF, BMP  و فایلهای خام دوربین‌های دیجیتال همچون NEF، MRW، ORF، ARW، SRF، DNG، RW2، CRW، CR2، PEF، RAFُ
 
سیستم عامل‌های سازگار:
ویندوز 98، ویندوز ایکس پی، ویندوز ویستا، ویندوز 7، ویندوز 8
 
قابلیتها:
این نرم افزار توسط فست استون سافت طراحی شد که یک مرورگر تصویر سریع با کاربرد آسان است. دیگر قابلیتهای آن ویرایش و نیز تبدیل تصاویر است. پشتیبانی از اسکنر، حاشیه نویسی تصویر، از بین بردن قرمزی چشم، برش، تغییر اندازه، روتوش و مقایسه تصاویر را فراهم می‌سازد.
 

نرم افزار ایکس ان ویو (XnView)

فرمتهای پشتیبانی کننده:
این نرم افزار بیش از 500 فرمت تصویری را پشتیبانی می‌کند که چند مورد از آنها ARF، AWD، BMF، JPEG یا JFIF، JPEG XF و غیره را شامل می‌شود.
 
سیستم عامل‌های سازگار:
ویندوز، Pocket PCs، ویندوز موبایل، ویندوز ام ای، OS X، لینوکس
 
قابلیتها:
این نرم افزار توسط پییِر امانوئل گوگلت از شرکت ایکس ان سافت طراحی شد. یک نرم افزار رایگان برای مؤسسات آموزشی و سازمانهای غیر انتفاعی و تجاری است. ویژگیهای اصلی آن شامل نمایش تمام صفحه تصویر، نمایش انگشتی، مقایسه تصویری، تغییر اندازه، برش، چرخش، تنظیم کنتراست و روشنایی  و تغییر رنگ می‌شود.
 

نرم افزار والن جی پگر (Vallen JPegger)

فرمتهای پشتیبانی کننده:
این نرم افزار از 40 فرمت تصویری مختلف از جمله JPG، PNG، TIFF،  BMP پشتیبانی می‌کند.
 
سیستم عامل‌های سازگار:
ویندوز 2000، ویندوز ایکس پی، ویندوز 7، ویندوز ویستا (32 بیتی)
 
قابلیتها:
یک نرم افزار رایگان بوده که توسط Vallen Systeme GmBH ساخته و در کل به منظور مرور در پوشه‌های بزرگ جهت تماشای تصاویر طراحی شده است. تغییر اندازه تصاویر، پشتیبانی از چاپ، ابزار اسکرین شات، حالت نمایش اسلاید، چرخش تصویر و عملکرد پخش MP3 از ویژگی‌های مضاعف آن است.
 

نرم افزار PicViwer

فرمتهای پشتیبانی کننده:
GIF، JPEG ,BMP, TGA, PNG, TIFF, PCD, PSD
 
سیستم عامل‌های سازگار:
ویندوز 8، ویندوز 2000، ویندوز ME، ویندوز NT
 
قابلیتها:
این نرم افزار رایگان توسط انیکس سافت‌ور ساخته شده است. رابط کاربری آن بسیار آسان بوده و شبیه به ویندوز اکسپلورر است. از جمله ویژگیهای آن می‌توان به نمایش اسلایدی، کشیدن و رها کردن یا همان درگ اند دروپ، منوی محتوا، پشتیبانی از چاپ و مبدل تصویر داخلی اشاره کرد و نام تصویر می‌تواند به عنوان خط فرمان داده شود.
 

نرم افزار InViewer

فرمتهای پشتیبانی کننده:
TIF, BMP, PNG , GIF, JPG, ICO
 
سیستم عامل‌های سازگار:
ویندوز ایکس پی، ویندوز ویستا، ویندوز 7 و ویندوز 8

قابلیتها:
سابقاً تحت عنوان GIF Viewer شناخته می‌شد که تنها هدف اصلی مشاهده تصویر را پوشش می‌دهد. یک برنامه کاربردی با حجم کم است که تماشای تصویر را تسریع می‌سازد. دارای ویژگی‌های تماشای اسلاید، شروع مجدد، چرخش یا برگردان است. این نرم افزار می‌تواند به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای تماشای عکس برای ویندوز 8 در نظر گرفته شود.
 

نرم افزار نمایش تمام صفحه تصویر (Fullscreen Photo Viewer)

فرمتهای پشتیبانی کننده:
JPG, BMP, PNG, MBM, TGA, TIFF, GIF
 
سیستم عامل‌های سازگار:
ویندوز ایکس پی، ویندوز ویستا، ویندوز 7 و ویندوز 8
 
قابلیتها:
توسط 4Neutrons طراحی شد و یک نرم افزار رایگان است. قابلیتهای آن حذف تصویر، سازگاری با صفحه نمایش لمسی، نمایش سریع تصویر، مدیریت رنگ و پشتیبانی از تصویر سه بعدی را شامل می‌شود. ویژگی اصلی آن فراهم ساختن امکان بازکردن فایلهای تصویری از دایرکتوری‌ها و زیردایرکتوری‌ها است.
دو ویژگی پشتیبانی از فرمتهای تصویری و سازگاری با سیستم‌های عامل بایستی به هنگام نصب در نظر گرفته شونددو ویژگی پشتیبانی از فرمتهای تصویری و سازگاری با سیستم‌های عامل بایستی به هنگام نصب در نظر گرفته شوند، به این معنی که هرچه میزان آنها بیشتر باشد نرم افزار مفیدتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. این نرم افزارها رایگان بوده بنابراین می‌توانید هر زمان که از عملکرد یکی از آنها رضایت نداشید، آن را پاک کرده و نرم افزار دیگری را نصب کنید.

 
منبع: techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.