عیب یابی مشکلات پیش آمده برای فلش درایو

مشکلات پیش آمده برای فلش درایو را می‌توان از طریق ایجاد تغییرات ساده در تنظیمات داخلی برطرف نمود. در این مقاله نحوه ‏رفع چنین مشکلاتی را معرفی می‌کنیم.‏
شنبه، 30 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رزیتا ملکی زاده
موارد بیشتر برای شما
عیب یابی مشکلات پیش آمده برای فلش درایو
این روزها فلش درایوهای یواس‌بی (USB) روشی بسیار آسان و مناسب جهت ذخیره و انتقال اطلاعات به حساب می‌آیند، بطوریکه این امر را می‌توان از محبوبیت آنها در میان کاربران متوجه شد. اما درست نیست که بگوییم اطلاعات موجود در این درایوها هرگز از بین نمی‌روند یا خراب نمی‌شوند. مشکلاتی که برای آنها پیش می‌آید، خرابی فایل موجود در درایو، خوانده نشدن درایو توسط کامپیوتر، انتقال ویروس از طریق فلش به کامپیوتر، مسائل پیش آمده حین انتقال اطلاعات و مشکلات پیش آمده در حین بیرون کشیدن درایو از دستگاه را شامل می‌شود.

اکثر مشکلات مرتبط با فلش درایو را می‌توان با فرمت یا قالب بندی آن به یک فرمت صحیح مورد قبول کامپیوتر و اسکن گاه به گاه آن جهت از بین بردن هرگونه ویروس رفع نمود.
 

عیب یابی فلش درایو خود

مرحله 1
در صورتی که فلش مموری نو و جدیدی خریداری کرده‌اید و قادر به انتقال هیچ گونه اطلاعاتی به درون آن نیستید، لازم است فرمت صحیح سیستم عامل خود را پیدا کنید. FAT فرمت ایده‌آلی است که درایو جدید شما بایستی از آن برخوردار باشد، به این دلیل که بر روی سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس به خوبی کار می‌کند.
در صورتی که فلش شما از فرمت مناسب سیستم عامل‌تان برخوردار نیست، باید فرمت آن را تغییر دهیددر صورتی که فلش شما از فرمت مناسب سیستم عامل‌تان برخوردار نیست، باید فرمت آن را تغییر دهید. این کار را با کلیک دوتایی بر روی آیکون «My Computer» و سپس راست کلیک بر روی آیکون فلش درایو خود در پنجره‌ی باز شده انجام دهید. از میان فهرستی که ظاهر می‌شود، بر روی گزینه فرمت «Format» کلیک کنید. فرمت صحیح فایل را انتخاب کرده و بر روی گزینه شروع یا «Start» کلیک کنید. کاربران سیستم عامل مک نیاز دارند ابزار «Disk Utility» را باز کرده و درایو خود را انتخاب نمایند. سپس بر روی گزینه «Erase» کلیک کرده و فرمت مناسب را تنظیم کنند.
 
مرحله 2
در صورتی که متوجه شدید فلش مموری مورد نظر شما اطلاعات را به کامپیوتر و برعکس آن انتقال نمی‌دهد، آنگاه بررسی کنید که آیا پورت یا درگاه یواس‌بی موجود در سی‌پی‌یو به درستی کار می‌کند یا خیر. فلش را از درگاه فعلی آن خارج کرده و وارد سایر درگاه‌های دیگر کنید تا ببینید آیا در درگاه‌های دیگر کار می‌کند یا خیر. چنانچه در هیچ یک از درگاه‌ها کار نکرد، فایروال «Firewall» موجود در کامپیوتر خود که همان سیستم امنیتی است را غیر فعال کنید. در بعضی مواقع فایروال به سیستم عامل اجازه قبول درایو بر روی دستگاه را نمی‌دهد.
 
مرحله 3
یک فلش درایو ممکن است به طور مرتب و نامنظم از ویندوز پس زده شود. این امر می‌تواند به این دلیل باشد که فلش شما به درستی از کامپیوتر خارج نشده است یا همچنین می‌تواند به دلیل وجود ویروس در آن باشد. هر زمان که لازم بود فلش خود را از کامپیوتر خارج سازید، بر روی آیکون موجود در کنار ساعت واقع در قسمت راست و پایین صفحه نمایش کلیک کرده و گزینه «Safely Remove Hardware» به معنای خارج ساختن ایمن سخت افزار را انتخاب نمایید. کاربران سیستم عامل مک می‌توانند به راحتی با کلیک بر روی آیکون فلش درایو  و کشیدن و به اصلاح درگ «drag» آن به درون آیکون سطل آشغال، این کار را انجام دهند.
 

عیب یابی فلش درایو در سیستم عامل ویستا

بروز مشکل برای یواس‌بی کاربران ویندوز ویستا امری متداول به حساب می‌آید. اکثر این مشکلات در نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل اصلاح می‌شوند، اما ممکن است نیاز داشته باشید تنظیماتی را انجام داده تا از اجراء بدون مشکل فلش درایوهای خود بر روی سیستم‌تان اطمینان یابید.
 
مشکل شماره 1
یکی از مشکلات متداول در دسترس نبودن گزینه «ورود Import» در ویندوز مدیا سنتر (Windows Media Center) است. لازم به یادآوری است که ویندوز مدیا سنتر کپی کردن فایلها از درایو یواس‌بی به درون کامپیوتر را تسهیل می‌سازد. این مشکل به این دلیل بوجود می‌آید که برخی فلش درایوها در ویندوز به شکل یک هارد درایو موضعی بجای یک دستگاه ذخیره ساز با قابلیت جابجایی ظاهر می‌شوند. به این دلیل که ویندوز مدیا سنتر تنها برای وسایل ذخیره ساز با قابلیت جابجایی کاربرد دارد در نتیجه گزینه «ورود» در آن دیده نمی‌شود.

به منظور رفع این مشکل، بر روی «Start» یا «شروع» کلیک کرده و Windows Media Center را باز کنید. بر روی «Music Library» کلیک کرده و یک ویدئو را انتخاب کنید، بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه «Library Setup» یا همان تنظیمات کتابخانه را انتخاب کنید. تب یا زبانه «Options» دقیقاً کنار گزینه «Add a Folder to Watch» یا افزودن یک پوشه یا فولدر جهت تماشا قرار دارد بنابراین لازم است بر روی آن کلیک کنید. اکنون پیغامهایی که ظاهر می‌شود را دنبال کرده افزودن یک پوشه از درایو خارجی را انتخاب کنید.
 
مشکل شماره 2
گاهی ممکن است با اتصال برخی فلش درایوها به کامپیوتر مجهز به سیستم عامل ویستا، پیغام خطایی ظاهر شود. این خطا برای تنها چند نوع خاص خطایی عادی به حساب می‌آید. هنگامی که خطا ظاهر شد و فلش به کار خود ادامه داد، به راحتی می‌توانید بر روی «Cancel یا لغو» کلیک کنید، اما اگر این کار را انجام دهید، این مشکل هر زمان که یک فلش درایو را وارد درگاه یواس‌بی می‌کنید باز هم بوجود می‌آید. بنابراین بهتر است بجای انتخاب گزینه لغو، گزینه «Repair» به معنای تعمیر را انتخاب کرده تا به ویستا اجازه دهید درایو یواس‌بی را تعمیر کند و از ظاهر شدن مجدد پیغام خطا جلوگیری نماید.
 
مشکل شماره 3
گاهی اوقات هنگامی که درایو یواس‌بی برای کار بر روی سیستم فایل NTFS فرمت شده باشد، توسط سیستم عامل ویستا شناخته نمی‌شود. این بدان علت است که ویستا قادر به لیست کردن درایواهای با فرمت NTFS نیست. لازم است که طبق دستورالعمل «مرحله 3» در «Troubleshooting Flash Drive Problems» به معنای عیب یابی مشکلات فلش درایو، آن را فرمت کرده و فرمت فایل را بر روی سیستم FAT تنظیم نمایید.
جهت عیب یابی مشکلات بوجود آمده برای یواس‌بی در ویندوز 7، مجدداً لازم است فرمت صحیح فلش درایو خود را بررسی کنید.جهت عیب یابی مشکلات بوجود آمده برای یواس‌بی در ویندوز 7، مجدداً لازم است فرمت صحیح فلش درایو خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید هر زمان که پنجره پیغام خطا ظاهر شد گزینه «Repair» را انتخاب کنید، به این دلیل که ویندوز 7 به خوبی مجهز به رفع مشکل پیش آمده است.


منبع: techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.