نکاتی که بایستی به هنگام خرید یک هارد درایو قابل حمل مورد توجه قرار دهید

آیا دوست دارید بدانید که به هنگام خرید یک هارد درایو قابل حمل چه مواردی را بایستی در نظر داشته باشید؟ در این مقاله تمام ‏اطلاعات مورد نیاز جهت خرید یک هارد درایو مناسب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.‏
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رزیتا ملکی زاده
موارد بیشتر برای شما
نکاتی که بایستی به هنگام خرید یک هارد درایو قابل حمل مورد توجه قرار دهید
همه ما به نوعی از حافظه‌های قابل حمل یعنی از درایوهای انگشتی و کوچکی که به مانند آویز دور گردن می‌مانند، گرفته تا هارد درایوهای اکسترنال که می‌توانند صدها گیگابایت ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات را در اختیارمان قرار دهند، استفاده می‌کنیم. با توجه به افزایش تعداد افرادی که روز به روز به کامپیوتر وابستگی بیشتری پیدا می‌کنند و به دلیل آنکه این افراد تمامی اطلاعات خود را در این دستگاه‌ها نگهداری می‌کنند، لزوم در اختیار داشتن یک هارد درایو برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، هر چه بیشتر احساس می‌شود و به همین دلیل است که ضرورت دارد یک هارد درایو اکسترنال خوب خریداری شود. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه یک درایو قابل حمل مناسب انتخاب کنید.
 

انتخاب یک هارد درایو قابل حمل

اکثر افرادی که به لحاظ فنی مورد چالش قرار دارند، اغلب به هنگام جستجو برای یک هارد درایو و یا هر وسیله کامپیوتری این چنینی در خصوص مواردی که بایستی در نظر بگیرند دچار تردید و سردرگمی می‌شوند. از آنجا که این امر در خصوص اکثر لوازم جانبی کامپیوتر صدق می‌کند، ویژگی‌ها و جزئیات کمی وجود دارد که لازم است به آنها توجه کنید. در ادامه مواردی را معرفی می‌کنیم که لازم است به هنگام خرید یک هارد درایو به خاطر داشته باشید.

* در حین انتخاب یک هارد درایو، نخستین موردی که بایستی بدان توجه کنید، کاربردی است که از هارد درایو خود انتظار دارید. همانطور که می‌دانید، اندازه یا حجم درایو مورد نظر شما مسئله مهمی است. حجم یک هارد اکسترنال به طول معمول با واحدهای گیگابایت با حروف اختصاری GB تعیین می‌شود. اندازه یک هارد درایو بایستی از نظر فنی به میزان فضای مورد نیاز شما بستگی داشته باشد. برای انتقال چند پرونده یا فایل از یک دستگاه به دستگاه دیگر، توصیه می‌شود که از یک درایو انگشتی استفاده کنید که اندازه کوچکی داشته و نسبتاً ارزان‌تر است.
در صورت نیاز به این هارد درایوها ممکن است لازم باشد اندازه و حجم را نیز در نظر بگیریداز سوی دیگر، در صورتی که به یک هارد درایو جهت پشتیبان گیری تعداد زیادی پرونده نیاز دارید، آنگاه توصیه می‌شود بر روی یک هارد دیسک اکسترنال قابل حمل خوب که از حافظه بالایی برخوردار باشد، سرمایه گذاری کنید. در صورت نیاز به این هارد درایوها ممکن است لازم باشد اندازه و حجم را نیز در نظر بگیرید. چنانچه به هارد درایوهای موجود در بازار نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که هارد درایوهایی با قابلیت رسیدن به دو ترابایت معادل با حدود 2000 گیکابایت وجود دارند اما می‌توانید مدلهایی را نیز پیدا کنید که از ظرفیت 200 گیگاباتی برخوردارند.

* بسیار اهمیت دارد به هنگام خرید یک هارد درایو، نوع هارد درایوی که قصد استفاده از آن را دارید، در نظر داشته باشید. این هارد درایوها دارای دو نوع اس اس دی (SSD) یا درایوهای حالت جامد یا نیمه هادی و اچ دی دی (HDD) یا درایوهای هارد دیسک هستند. درایوهای اس اس دی‌ از سرعت عملکردی بسیار بالایی برخوردار بوده اما بسیار گران هستند. در صورتی که درایوهای اچ دی دی (HDD) از قیمت بسیار ارزان‌تری برخوردارند، به ویژه در زمانی که درایوهایی با ظرفیتهای بیشتر مورد نیاز باشد.

* اندازه حافظه نهان یا کش (cache) یک هارد درایو سرعتی که فایلها می‌توانند در درایو کپی شوند را تعیین می‌کند. این حافظه نهان به مانند یک بافر یا حافظه موقت میان کامپیوتر و درایو عمل می‌کند. به طوری که به هنگام انتقال اطلاعات، می‌تواند مانند یک حافظه موقت برای آن اطلاعات عمل کرده تا بدین ترتیب درایو بتواند اطلاعات ورودی را به طور مناسب دریافت نماید. هر چقدر اندازه حافظه نهان بیشتر باشد، عمل انتقال میان کامپیوتر و درایو سریعتر خواهد بود. بنابراین قابل درک است که هارد درایوهایی که اندازه حافظه نهان بیشتری دارند گرانتر از مدلهای با اندازه حافظه کش کمتر هستند.

* رابط کاربری هارد دیسک نیز مورد مهمی است که بایستی در نظر گرفته شود. هارد درایوهای اکسترنال دارای دو نوع رابط اصلی هستند که یو اس بی (USB) و فایر وایر (Firewire) را شامل می‌شود. در حالی که با کمک یک یو اس بی سرعت کپی فایلها افزایش می‌یابد، این سرعت می‌تواند در صورتی که سایر دستگاه‌ها از همان رابط استفاده کنند، دچار اختلال شود. در فایر وایر ارتباط مستقیمی با هارد اکسترنال وجود دارد و سرعت بسیار بیشتر است. اکثر گونه‌های هارد درایو قابل حمل با دو رابط عرضه می‌شوند اما تعدادی نیز وجود دارد که تنها یک رابط را به شما عرضه می‌کنند.

در حالی که نکات نامبرده اصلی‌ترین نکاتی هستند که بایستی مورد توجه قرار دهید، موارد دیگری از جمله امنیت ارائه شده توسط هارد درایو نیز لازم است در نظر گرفته شوند. درست است که این امر ممکن است هزینه بیشتری بر شما تحمیل سازد، اما به شما امکان داده در خصوص امنیت و حفاظت از داشته‌هایتان کمتر دچار اضطراب و نگرانی شوید. در مواردی که شبکه‌ای از کامپیوترها به یکدیگر متصل هستند، شاید بهتر باشد هارد اکسترنالی را تهیه کنید که یک دستگاه ذخیره سازی متصل به یک شبکه یا NAS باشد. این دستگاه‌ها هاردهای اکسترنالی هستند که می‌توانند از چندین کامپیوتر نسخه پشتیبان تهیه کنند.
برخی هارد درایوها دارای قابلیت وای فای (Wi-Fi) جهت دسترسی سریع به فایل هستند و برخی گارانتی بهتری نسبت به سایرین ارائه می‌کننداین نکات می‌توانند به شما در انتخاب یک هارد درایو خوب جهت خرید کمک نمایند، اما اگر هنوز هم در خصوص نوع درایوی که قصد خرید دارید دچار تردید هستید چند ویژگی‌ دیگر نیز وجود داشته که می‌توانند به شما در این کار کمک نمایند. برخی هارد درایوها دارای قابلیت وای فای (Wi-Fi) جهت دسترسی سریع به فایل هستند و برخی گارانتی بهتری نسبت به سایرین ارائه می‌کنند. بنابراین اگر در خصوص قابلیت اعتماد به دستگاه دچار تردید هستید، نمونه‌ای را انتخاب کنید که مدت زمان گارانتی آن بیشتر است. همچنین نوع کابلی که درایو با آن به لپ تاپ یا گوشی شما وصل می‌شود را بایستی در نظر بگیرید، به عنوان مثال اگر لپ تاپ یا گوشی شما دارای اتصالات USB-C یا Thunderbolt 3 است بایستی کابل‌هایی تهیه کنید که از این اتصالات پشتیبانی می‌کنند. بسته به عواملی مانند ظرفیت، سرعت، ویژگی‌های امنیتی و غیره، قیمت یک هارد درایو اکسترنال می‌تواند متغیر باشد.. پیش از خرید یک هارد درایو قابل حمل با یک دوست یا فردی از خانواده که اطلاعات بیشتری در خصوص کامپیوتر و فناوری دارد، مشورت نمایید.


منبع: techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.