برای تقویت روابط اجتماعی کودک چه باید کرد؟

توانایی برقراری ارتباط و حضور در فعالیت‌های جمعی شاید واضح‌ترین مصداق برای تشخیص میزان اجتماعی بودن هر فردی باشد. موضوعی که زندگی فردی و اجتماعی همه انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این درحالی است که در همه فرهنگ‌ها خانواده، عامل اصلی اجتماعی شدن فرزندان در دوران طفولیت است.
سه‌شنبه، 7 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برای تقویت روابط اجتماعی کودک چه باید کرد؟

تقویت روابط اجتماعی کودک آرام

 
لحن و زبان خود را تغییر دهید
کودکان آرام ممکن است پیام های ناخواسته حتی از والدین خود دریافت کنند که ممکن است با آنچه که به واقع وجود دارد، متناقض باشد.

به همین دلیل گاهی ممکن است افراد این کودکان را خجالتی بدانند و نتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. اما در واقع این کودک آرام ممکن است پیام های متفاوتی را از شما دریافت نماید. به همین دلیل خوب است محیطی امن در خانه ایجاد کنید تا او بتواند احساس های ناخوشایند و پیام هایی که دریافت می کند را رای شما بازگو نماید.
 
برای تقویت روابط اجتماعی کودک آرام از گفت و گوی باز استفاده کنید
حتما موقعیت های آزاردهنده ای که سبب ساکت شدن کودک شما می شود را با او باز کرده و درباره آن صحبت کنید.

به عنوان مثال از او پرسید که چه شد که آن خانم به شما سلام کرد؟ از او بپرسید که آیا احساس و یا موقعیت سختی را برای او پیش آمده است؟

لازم است که با این گفت و گوها او را از لاک خود بیرون آورده و موقعیت ها را برای او بازگو نمایید. این نوع مکالمات می تواند به شما کمک کند که رفتار او را درک کنید.
 
ایجاد روابط اجتماعی را امتحان کنید
هر یک از ما می توانیم در یک محیط با صدای بلند و یا ناآشنا احساس ناخوشایندی کنیم.

این درحالیست که بزرگسالان می توانند با این اتفاق دست و پنجه نرم کرده و خود را وفق دهند، کودکان نمی توانند با وضعیت های ناآشنا خود را به سرعت تطبیق دهند.

بهتر است قبل از ورود به مکان های بزرگ، اجتماع های محتلف و مهمانی ها او را برای ایجاد روابط اجتماعی آماده سازید.
 
روی نقاط قوت او تمرکز کنید
خوب است مهارت های رفتاری کودک خود را بشناسید و روی آنها تمرکز نمایید.

توجه داشته باشید که برای بیرون کشیدن کودکتان از لاک تنهایی و سکوت، در ابتدا روی مهارت های ارتباطی مثبت او تمرکز کرده و رفته رفته رفتارهای دیگر را به او آموزش دهید.

همان طور که خواندید، شما می توانید با دانستن تقویت روابط اجتماعی کودک آرام که در بالا اشاره کردیم، به راحتی او را از لاک تنهایی و گوشه گیری در اجتماعی بیرون بکشید و به او مهارت های روابط اجتماعی را یاد دهید.

توجه داشته باشید که این موضوع هیچ ارتباطی با لجبازی کودکان ندارد و او از برخی از شرایط احساس نارضایتی دارد. پس بهتر است آنها را بشناسید و به او کمک نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.