رژیم غذایی و جنسیت و هوش نوزاد

مادری که تمایل به داشتن فرزند پسر دارد باید مصرف لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کند و میوه جات و سبزیجات بیشتری مصرف کند.
شنبه، 2 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رژیم غذایی و جنسیت و هوش نوزاد
اگر اصول کار رژیم غذایی و جنسیت نوزاد ساده است، روش اجرای آن آسان نیست. دقت در اجرای آن به طور جدی لازم است.چه زمانی باید رژیم غذایی را شروع کنیم؟ برای این منظور حداقل باید دو پریود ماهیانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، رژیم غذایی تنظیم شده توسط متخصص تغذیه به طور جدی و دقیق رعایت شود. ضمنا حداقل زمان برای رعایت رژیم غذایی دو ماه است.
 
چون امکان دارد همیشه پس از دو ماه و دو پریود، بارداری اتفاق نیفتد، باید تا زمانی که بارداری با انجام تست های آزمایشگاهی دقیقا مشخص شود، رژیم ادامه داشته باشد. پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه می دهد و نیاز به رعایت محدودیت های رژیم پیش از بارداری نیست.
 
تشخیص جنسیت جنین در ماه دوم بارداری:  محققان توانستند در ۷ هفته نخست بارداری با گرفتن آزمایش خون مادر، جنسیت جنین را مشخص کنند. محققان اعلام کردند انجام آزمایش ساده از خون مادر باردار می تواند با دقت بسیار جنسیت جنین را پیش بینی کند.بر اساس این تحقیق یک نمونه از خون مادر باردار به آزمایشگاه فرستاده می شود و در آنجا DNA جنین بررسی می شود، اگر در این نمونه کروموزوم Y یافت شود، نوزاد پسر است اما اگر کروموزوم y نبود، نشانگر جنسیت دختر است. به گفته محققان، میزان دقت آزمایش خون مادر برای تعیین جنسیت طی 7 هفته، ۹۵ درصد و تا ۲۰ هفتگی ۱۰۰ درصد اعلام شده است.
 
انجام سونوگرافی در پایان سه ماهه دوم بارداری تنها روش تعیین جنسیت جنین در بارداری است اما به تازگی محققان خبر از تعیین جنسیت فرزند با آزمایش ساده خون داده اند. محققان هلندی این روش را ۱۰۰ درصد مطمئن می دانند. پژوهش تعیین جنسیت از طریق آزمایش خون از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ با آزمایش روی ۲۰۱ مادر باردار انجام شد و در بیش از ۱۸۹ مورد دانشمندان به نتایج قابل قبولی رسیدند و اخیرا پس از تکمیل تحقیقات این روش را برای تعیین جنسیت جنین در آزمایشگاه ارائه دادند.
 
تعیین جنسیت از طریق بررسی DNA خون مدر امکان پذیر است، در صورت مشخص شدن کروموزم و در خون مادر جنین پسر و در غیر این صورت دختر است. نتیجه آزمایش تا ۴۸ ساعت پس از تست خون مشخص می شود.
 
رژیم غذایی از دو ماه قبل از بارداری در تعیین جنسیت موثر است. استفاده از مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم باعث تشکیل جنین مذکر و استفاده از مواد غذایی حاوی یونهای کلسیم و منیزیم باعث تشکیل جنین مونث می شود. زمان شروع رژیم غذایی برای تعیین جنسیت جنین حداقل دو ماه قبل از بارداری است و نقش تغذیه در تعیین جنسیت تا حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد به اثبات رسیده است.
 
بیماری‌هایی نظیر هموفیلی و دیستروفی عضلانی فقط در جنس مذکر بروز می کند؛ با توجه به اهمیت این موضوع و دلایل پزشکی، تصمیم گیری در مورد تعیین جنسیت جنین کاملا منطقی به نظر می رسد. یونهای سدیم، پتاسیم و کلسیم در تعیین جنسیت جنین نقش اساسی دارند و نسبت یونها در مواد غذایی مهم تر از غلظت آنها است.
 
استفاده از یونهای سدیم و پتاسیم باعث تشکیل جنین مذکر و یونهای کلسیم و منیزیم باعث تشکیل جنین مونث می شود. رعایت رژیم به مدت شش ماه مجاز است. در صورتی که در طی این مدت بارداری اتفاق نیفتد رعایت رژیم غذایی مذکور بیش از مدت شش ماه سبب ایجاد کمبود مواد مغذی خواهد شد.
 
مادری که تمایل به داشتن فرزند پسر دارد باید مصرف لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کند و میوه جات و سبزیجات بیشتری مصرف کند. همچنین مصرف گروه نان و غلات، انواع گوشتها و میوه ها و حبوبات و دانه های روغنی، کره، مایونز، انواع ادویه جات، انواع شیرینی های فاقد شیر و انواع شربتها بلامانع است.
 
مواد غذایی غیرمجاز در رژیم غذایی جنین پسر شامل میگو و تخم مرغ و از گروه میوه ها و سبزیجات کرفس و اسفناج، لوبیای سبز، کاهوی سبز، بیسکویت، کاکائو و شکلات می باشد.
 
رژیم پیشنهادی برای جنسیت جنین دختر رژیم پیشنهادی برای جنسیت جنین دختر: حذف نمک در غذاها از نکات مهم در این رژیم می باشد. از گروه میوه ها و سبزیجات مادر می تواند هویج، خیار، لوبیا سبز، سیب، ترب و سیب زمینی و پیاز مصرف کند ولی در مصرف انواع لبنیات هیچ گونه محدودیتی ندارد.
 
مصرف انواع موادغذایی غیر مجاز در تعیین جنسیت :این مواد غذایی شامل نان سفید، ذرت، سبوس گندم، لوبیای خشک و عدس و از گروه سبزی و میوه ها زردآلو، موز، چغندر، گیلاس، خیار، تره، خرما، شاهی، اسفناج، نارنگی، خربزه و زیتون می باشد.رعایت رژیم غذایی فقط در مادر ضرورت دارد. رعایت این رژیم توسط پدر فقط از جنبه روانی در همراهی با همسر موثر خواهد بود.
 
محققان آمریکایی به این نتیجه دست یافتند که مصرف پنج ماده غذایی می تواند باعث افزایش هوش کودکان شود. اولین ماده غذایی ماهی سالمون - ماهی آزاد - است. این ماهی منبع غنی از پروتئین و اسیدهای چرب چون امگا ۳ است. این مواد می توانند سیستم عصبی را تقویت کنند.
 
دومین ماده غذایی سیب زمینی شیرین است. بهتر آن است که ابتدا سیب زمینی را به ورقه های نازک بریده و با دارچین آن را دودی کنید. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ است و می تواند با فعال کردن عصبها، قدرت تفکر را بالا ببرد.
 
تخم مرغ سومین ماده غذایی است. بهتر است روز را با تهیه املت خوشمزه با تخم مرغ های تازه آغاز کنید. تخم مرغهای خانگی منبع غنی از چولاین که باعث گسترش فعالیت مغزی و حافظه می شود، هستند و برای کودکان بسیار مفید است. چولاین نوعی ویتامین حلال در آب بوده و جزو گروه ویتامین‌های ب است.
 
توت فرنگی و قره قاط نیز جزو چهارمین مواد غذایی مفید و مغذی برای کودکان هستند. می توانید با مخلوط کردن این میوه ها با ماست، یک دسر خوشمزه برای کودکان تهیه کنید. این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که ادراک، حافظه و ارتباط ذهنی را در کودک تقویت کرده و باعث رشد فکری و قدرت تمرکز می شود.
 
پنجمین ماده مغذی برای کودکان حبوبات است. حبوباتی چون لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و سایر حبوبات منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که باعث خون سازی در رگها و تقویت سلول های عصبی می شوند. می توانید از این حبوبات در سالاد، سوپ و یا آش های مختلف استفاده کنید.
 
منبع: تعیین جنسیت جنین، فاطمه تقدسی‌نیا، نوید حکمت، چاپ دوم، قم، 1396


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.