آموزش ژله انار و هندوانه برای شب یلدا

شب یلدا یکی از بهترین شب ها برای ما ایرانیان است. پیشنهاد میکنیم برای تزئین میز شام شب یلدایتان ژله هندوانه ای و ژله انار را که آموزش داده ایم حتما امتحان کنید. این ژله ها طعم و شکل بسیار زیبایی دارند.
سه‌شنبه، 5 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آموزش ژله انار و هندوانه برای شب یلدا

طرز تهیه ژله شب یلدا با انار

طرز تهیه ژله انار به مقدار زیادی میوه نیاز دارد ولی به محض این که این ژله را به درستی تهیه کنید متوجه خواهید شد که ارزش هزینه کردن را دارد!

اگر بنا به دلایلی مانند گران بودن، نداشتن وقت یا در دسترس نبودن نتوانستید انار طبیعی تهیه کنید می توانید از آب انار آماده نیز استفاده کنید. اگر این کار را کردید به ازای هر سه فنجان و نیم آب انار یک چهارم فنجان آب اضافه کنید.
 
مواد مورد نیاز برای تهیه ژله شب یلدا با انار
ده عدد انار های بزرگ و دان شده

نصف فنجان آب

پتکین  میوه، پتکین مایع یا یک بسته پتکین خشک

دو قاشق غذاخوری آبلیمو

6 فنجان شکر

دانه های انار را به همراه نصف فنجان آب در یک قابلمه بریزید و برای ده دقیقه در آن را بگذارید بجوشد تا نرم شود. یک صافی روی یک کاسه بزرگ یا قابلمه بگذارید.

صافی را با استفاده از یک دستمال نازک بپوشانید. حالا دانه های نرم انار را روی دستمال نازک بریزید و چهار گوشه دستمال را با هم بگیرید و سعی کنید تا با فشردن آن تمامی عصاره دانه های انار را بگیرید. اگر می خواهید دستانتان رنگ قرمز نگیرد دستکش به دست کنید!

در نهایت مطمئن شوید که به اندازه 4 فنجان آب انار دارید. اگر کمتر از این مقدار دارید ناچار به اضافه کردن آب به آن هستید.
 
بیشتر بخوانیدطرز تهیه خوراکی های  خوشمزه شب یلدا
 
اگر از پتکین مایع استفاده می کنید
آب انار، آب لیمو و شکر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا به جوش بیاید. حالا پتکین را اضافه کنید و دوباره صبر کنید تا مایع به جوش بیاید و در این حالت 1 دقیقه منتظر بمانید در حالی که مایع را مدام هم می زنید!
 
اگر از پتکین خشک استفاده می کنید
آب انار، آب لیمو و پتکین را در یک قابلمه روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که به جوش بیاید. شکر را به این مایع اضافه کنید و دوباره بگذارید تا به جوش بیاید. تا 2 دقیقه منتظر بمانید و در حالی که مدام هم می زنید مطمئن شوید که شکر حل شود.

شیشه های تمیز و داغ را با ژله اناری که درست کردید پر کنید اما کمی از لبه ظرف ها را خالی بگذارید. حالا شیشه های پر شده از مایع ژله انار را در یک قابلمه بگذارید و با آب جوش قابلمه را پر کنید. حالا به مدت 10 دقیقه گرما بدهید تا آب به جوش بیاید.

شیشه های پر شده را از قابلمه در بیاورید و برای دو روز قبل از این بخواهید استفاده کنید در حوله بپیچانید تا خنک شود.
 
بیشتر بخوانید :طرز تهیه دسر انار شب یلدا خوشمزه
 

طرز تهیه ژله شب یلدا با هندوانه

اما بعد از استفاده از انار برای تهیه ژله شب یلدا نوبت به استفاده از هندوانه می رسد و در ادامه طرز تهیه ژله هندوانه را آموزش می دهیم. برای تهیه ژله هندوانه به مواد زیر نیاز خواهید داشت.

دو فنجان آب هندوانه

سه قاشق غذاخوری آب لیمو طبیعی یا صنعتی

یک فنجان و نصف شکر دانه ریز

یک بسته پکتین مایع

برای تهیه آب هندوانه نیاز به تکه های بزرگ هندوانه دارید. معمولا از 6 قطعه بزرگ هندوانه دو فنجان آب هنداونه بدست می آید. به هر حال شما نیاز به دو فنجان آب هندوانه دارید که می توانید این کار را با مخلوط کن انجام دهید یا حتی در ساده ترین حالت آن را رنده کنید فقط به یادتان باشد که دانه های هندوانه را صاف کنید.

ظرف هایی شیشه ای را در آب گرم نگه دارید تا زمانی که بخواهید از آن ها استفاده کنید. حالا آب هندوانه، آب لیمو و شکر را در یک قابلمه بریزید.(برای مطالعه بیشتر درباره چند مدل دسر خوشمزه دیگر که میتوانید در شب یلدا از آن استفاده کنید تا خوراکی های خوشمزه متنوعی داشته باشید به این مقاله مراجع کنید)

روی حرارت بالا بگذارید تا به جوش بیاید و مدام هم بزنید. زمانی که به جوش آمد سریع بکتین را اضافه کنید و دوباره منتظر بمانید تا به جوش بیاید و یک دقیقه منتظر بمانید و مدام هم بزنید. قابلمه و پوشش روی آن را از روی حرارت بردارید.
 
بیشتر بخوانیدطرز تهیه چند مدل ژله برای شب یلدا

حالا ظرف های شیشه ای را از مایع بدست اماده پر کنید ولی یک چهارم ظرف ها را خالی بگذارید. به مدت 7 دقیقه شیشه های پر شده را در آب جوش نگهدارید.

حالا از آب داغ خارج کنید و بگذارید به مدت 12 تا 24 ساعت سرد شوند.

حالا می توانید به شیوه دلخواه از آن ها استفاده کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.