ژله هندوانه

ژله ي انار را با يك ليوان آب جوش و نصف ليوان آب خنك آماده كرده و داخل قالب هاي هرمي شكل بريزيد، به طوري كه دو سوم قالب را پر كند و حدود يك و نيم سانت از دهانه قالب خالي بماند. قالب ها را داخل يخچال قرار دهيد تا ژله خنك و غليظ شود. در اين مرحله شكلات هاي چيپسي را در صورت تمايل اضافه كرده و كمي مخلوط كنيد.
دوشنبه، 11 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ژله هندوانه

ژله هندوانه
ژله هندوانه


 






 

مواد لازم براي لايه اول
 

ژله ي انار يك بسته
آب جوش يك ليوان
آب سرد نصف ليوان
شكلات چيپسي يك قاشق سوپخوري (به دلخواه)

مواد لازم براي لايه دوم :
 

پودر ژلاتين نصف قاشق سوپخوري
آب سرد يك ششم پيمانه (40 گرم)
زرده ي تخم مرغ يك عدد
شكر يك ششم پيمانه
وانيل نوك قاشق چايخوري
شير نصف پيمانه
خامه معمولي 50 گرم

مواد لازم براي لايه سوم :
 

ژله سبز رنگ (ليمو يا كيوي) نصف بسته
آب جوش نصف پيمانه
آب سرد يك چهارم پيمانه
شير 2 قاشق سوپخوري

طرز تهيه :
 

ژله ي انار را با يك ليوان آب جوش و نصف ليوان آب خنك آماده كرده و داخل قالب هاي هرمي شكل بريزيد، به طوري كه دو سوم قالب را پر كند و حدود يك و نيم سانت از دهانه قالب خالي بماند. قالب ها را داخل يخچال قرار دهيد تا ژله خنك و غليظ شود. در اين مرحله شكلات هاي چيپسي را در صورت تمايل اضافه كرده و كمي مخلوط كنيد. ژله را مجددا داخل يخچال بگذاريد تا نيم بند شود. در اين فاصله براي تهيه مواد لايه دوم ، پودر ژلاتين را روي سطح آب سرد پاشيده و بعد از اينكه به حالت اسفنجي درآمد روي بخار آب قرار دهيد تا كاملا شفاف و حل شود . شير را روي حرارت قرار دهيد تا بجوشد و بعد كنار بگذاريد تا كمي از داغي بيفتد.
زرده ي تخم مرغ را با شكر و وانيل با همزن بزنيد تا كاملا سفيد و كشدار شود. در اين مرحله شير داغ را آرام و در حال همزدن به زرده ي تخم مرغ اضافه كرده و مخلوط كنيد تا شكر در شير حل شود. بعد از اين كه اين مخلوط كمي خنك شد ، به تدريج بر روي خامه بريزيد و هم بزنيد تا مواد كاملا مخلوط و يكدست شوند. مواد را كنار بگذاريد تا كاملا خنك شوند. بعد از خنك شدن كامل ، كرم را به ضخامت نيم سانت روي ژله ي نيم بند داخل قالب بريزيد. مجددا قالب ها را داخل يخچال بگذاريد تانيم بند شود.

ژله هندوانه

ژله سبز رنگ را كه كاملا خنك شده است، روي كرم وانيلي نيم بند شده بريزيد تا قالب ها پر شوند(به ارتفاع حدود يك سانت ) دسر را يك شب در يخچال نگه داشته و موقع سرو چند ثانيه در آب داغ قرار داده و داخل ظرف سرو برگردانيد.

ژله هندوانه

نكته :
1 ـ قالب هاي هرمي شكل را بايد با قرار دادن داخل ليوان يا هر سه وسيله مشابه ديگري ثابت كنيد.
2 ـ در صورت عدم دستري به قالب هاي فوق مي توانيد اين دستر را داخل ليوان هاي يك بار مصرف تهيه كنيد. با اين تفاوت كه در صورت استفاده از ليوان هاي يكبار مصرف بهتر است ارتفاع لايه هاي سفيد رنگ و سبزر رنگ بيشتر بوده و حدود يك و نيم تا دو سانت باشد. بعد از بسته شدن دسر مي توانيد به راحتي آن را از ليوان يكبار مصرف خارج كرده ودر ظرف سرو برگردانيد.
3 ـ اين دسر حتي در ظروف پيركس يا قالب هاي ناوداني (به خصوص قالب ناوداني مثلثي شكل) نيز قابل تهيه است كه بعد از آماده شدن بايد به صورت اسلايسي و برش داده شده در تكه هاي كوچكتر سرو شوند.

ژله هندوانه

منبع: هنر آشپزي شماره 75



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط