آیا تقویت حافظه با میوه و گیاهان دارویی امکان پذیر است؟

تقویت حافظه با گیاهان دارویی و روش های طبیعی امکان پذیر است اما نیاز به مداومت در دوره درمان دارد. طبیعت گرم و خاصیت تحریک کنندگی بالایی که در برخی از گیاهان وجود دارد به تحریک مغز و قوای فکری و در نتیجه افزایش میزان بازدهی قسمتهایی که کار باز یابی و به خاطر سپاری اطلاعات دریافتی را بر عهده دارند، کمک زیادی می کند.
پنجشنبه، 7 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا تقویت حافظه با میوه و گیاهان دارویی امکان پذیر است؟

مواذ غذایی مفید برای تقویت حافظه

البته در بین کلی از مواد مغذی، بعضی از غذا ها برای مغز شما بهتر از دیگران هستند و در ادامه هم تعدادی از غذا هایی که برای تقویت حافظه پیشنهاد می کنیم در نظر داشته باشید را معرفی خواهیم کرد. مواردی که معرفی می کنیم ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، روغن ها و حتی شکلات است (بله شکلات) تا با سلیقه همه جور باشد.
 
چغندر و لبو (چغندر قرمز)
ممکن است از چغندر فقط در فصل های سرما و زمانی که دچار سرماخوردگی شده اید، استفاده می کردید؛ اما انواع چغندر ها پر از مواد مغذی هستند و جزو سالم ترین مواد غذایی به حساب می آیند. چغندر التهاب را کاهش می دهد. نیترات طبیعی موجود در چغندر جریان خون در مغز را افزایش می دهد و در نتیجه عملکرد روحی را بهبود می بخشد. در زمان انجام کار های سخت به شما انرژی می دهد.
 
کلم بروکلی
با توجه به این که کلم بروکلی پر از ویتامین K و کولین است به شما در تقویت حافظه کمک می کند. در این ماده غذایی از دسته سبزیجات حتی ویتامین C هم پیدا می شود. سطح فیبر موجود در کلم بروکلی نیز بالاست که یعنی پس از خوردن کمی از ان بهسرعت احساس سیری می کنید.
 
کرفس
کرفس سرشار از آنتی اکسیدان و پلی ساکارید هاست که به عنوان ضد التهاب طبیعی عمل می کنند و به تسکین علائم التهاب، مثلا درد مفصل کمک می کند. چون که کرفس پر از مواد مغذی است و در آن ویتامین، مواد معدنی، مغذی با کالری کم یافت می شود. اگر به دنبال کاهش وزن هم هستید می توانید از این سبزی استفاده زیادی کنید.
 
شکلات تلخ
شکلات ها یکسان تولید نمی شوند و نمی توان گفت همه شکلات ها برای شما مفید هستند و حتی برعکس ول شکلات تلخ برای شما خوب است! شکلات پر از فلاونول می باشد که دارای مقادیری آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. همچنین شکلات تلخ می تواند فشار خون را کاهش دهد و جریان خون را در مغز و قلب بهبود می بخشد.

ولی در مصرف شکلات تلخ زیاده روی نکنید. بیشتر شکلات های موجود در مغازه ها پز از مضرات هستند و کمتر در آن ها فایده دیده می شود! یک قانونی جزئی می گوید که هر چه شکلات سیاه تر باشد، سالم تر است.
 
زردچوبه
زردچوبه چیزی است که شاید بتوان گفت در هر خانه ای پیدا می شود و در تهیه انواع غذا ها کاربرد دارد. به لطف وجود کرکومین یک ترکیب شیمیایی در زردچوبه وجود دارد که به تقویت حافظه شما کمک می کند. حتی زردچوبه سطح آنتی اکسیدان را بیشتر می کند و سیستم ایمنی بدن شما را سالم تر می سازد.
 
زرده تخم مرغ
اگر تا به حال بفقط به خوردن بخش سفید تخم مرغ علاقه داشتید و حالا تقویت حافظه برای شما موضوع مهمی شده است، می بایست به زرده تخم مرغ هم خوشامد بگویید! زرده تخم مرغ مقدار زیادی کولین دارد که به رشد مغز جنین برای خانوم های باردار کمک می کند. زرده تخم مرغ حتی ترکیباتی شیمیایی به نام بتان را هم می شکنند که همان هورمون های شادی هستند. بله درست است، با خوردن تخم مرغ می توانید شاد تر شوید.

اگر برای مدتی به خاطر این که فکر می کردید تخم مرغ کلسترول دارد، به آن تن نمی دادید، خبر خوب این است که تحقیقات نشان داده که خوردن تخم مرغ هیچ تاثیری در سطح کلسترول ندارد.
 
گردو
خوردن چند عدد گردو به صورت روزانه به تقویت حافظه شما کمک می کند. در گردو مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است که هوشیاری روحی شما را نیز افزایش می دهد. ویتامین E موجود در مغز های مختلف از جمله مغز گردو می تواند به جلوگیری از ابتلا به آلزایمر کمک کند.

پیشنهاد می کنیم در جیب فرزند خود روزانه کمی گردو قرار دهید تا زمان هایی که در مدرسه است بتواند انرژی لازم را تامین کند.

مواد مغذی معرفی شده را می توانید در ترکیب با دیگر مواد مغذی میل کنید و البته به جز مواد غذایی معرفی شده موارد بسیار دیگری هم در تقویت حافظه شما و افزایش هوشیاری تاثیر دارند که امیدواریم شما نیز تجربیات خود را با ما در این باره در میان بگذارید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.