معرفی بهترین شامپو های ضد ریزش مو

تعداد برند های شامپو واقعا زیاد است و انتخاب و خرید بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو کار تقریبا دشواری به نظر می‌رسد. از این رو، تصمیم گرفتیم بعضی از بهترین شامپو های بازار ایران را برای شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.
جمعه، 8 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی بهترین شامپو های ضد ریزش مو

نکاتی که باید قبل از خرید شامپو ضد ریزش مو بدانید

قبل از اینکه بخواهید یک شامپوی ضد ریزش مو تهیه کنید، باید به یک سری نکات مهم در این زمینه توجه داشته باشید، و هرگز بدون آگاهی، اقدام به انتخاب یک شامپو نکنید. چراکه ممکن است تاثیر لازم را روی سر شما نداشته باشد و در نتیجه پول خود را دور ریخته باشید.

پس از قبل از خرید لازم است که این نکات را به یاد داشته باشید:

1.اگر شما از محصولی استفاده می کنید، در حال حاضر تاثیر خوبی روی موهای شما دارد، آن را به صرف گفته های اطرافیان و یا تبلیغات، عوض نکنید.

2.برای انتخاب یک محصول خوب، تنها به تبلیغات محصولات، بسنده نکرده و بازخوردها و نظرات مختلفی که در رابطه با آن محصول داده شده است را بررسی کنید.

3.حتما در خرید شامپوهای ضد ریزش مو به این نکته توجه داشته باشید که در مواد تشکیل دهنده آن، ماده کتوکونازول (ketoconazole) وجود داشته باشد.

حقیقت امر این است که اگر محصولی با عنوان شامپوی ضد ریزش مو، حاوی این ماده نباشد، تاثیر چندانی روی سر شما نخواهد داشت. یکی از دلایلی که باعث ریزش مو به خصوص در مردان می شود، حساسیت فولیکول های مو به DHT می باشد که ثابت شده است که کتوکنازول با این موضوع مقابله می کند.

4.هنگامی که محصول مناسب را پیدا کردید و منجر به درمان ریزش مو های شما شد آن را تعویض نکنید.
 

چهار عنصر اصلی در شامپوهای ضد ریزش مو

از هر شامپوی ضد ریزش مویی که استفاده می کنید، باید به دنبال چهار عنصر اصلی تشکیل دهنده این شامپوها باشید. تمامی تحقیقات انجام شده در زمینه علت ریزش مو و جلوگیری از آن، ثابت کرده اند که ترکیب این چهار عنصر، نه تنها باعث کاهش ریزش مو شده است، بلکه در بسیاری از موارد، باعث رشد دوباره مو نیز خواهد شد.

در داروهای غیر شامپویی که برای ریزش موی مردان، توسط متخصصین توصیه می شود، معمولا داروهایی نظیر ماینوکسیدیل (minoxidil) و فیناستراید (finasteride) نیز مشاهده می شود که در بسیاری از موارد بسیار چاره ساز می باشند.

به هر حال، عناصر اصلی شامپوهای ضد ریزش مو عبارتند از:

کتوکونازول (Ketoconazole)

کافئین (Caffeine)

بیوتین (Biotin)

ساپالمیتو (Saw Palmetto)
 

بهترین شامپوهای ضد ریزش مو

حال که دانستیم برای انتخاب یک شامپوی ضد ریزش موی مناسب، باید چه عوامل و فاکتورهایی را در نظر بگیریم، اکنون نوبت به آن می رسد که چند نمونه از بهترین شامپوهای ضد ریزش مو را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم.

این شامپوها با توجه به مواردی که در بالا ذکر گردیده و همچنین بازخوردهایی که استفاده کنندگان داشته اند، در لیست ما جای گرفته اند و تاکنون دارای تاثیرات مثبتی روی مصرف کنندگان خود داشته اند.
 
Ultrax Labs Hair Surge
اولین شامپویی که در لیست بهترین شامپوهای ضد ریزش مو قرار گرفته، شامپوی ضد ریزش موی Hair Surge می باشد که از مواد کتوکونازول، کافئین و ساپالمتو، تشکیل شده است. این شامپو با اینکه مدت زمان زیادی از معرفی آزمایشگاه آن نمی گذرد، و از سال 2012 شروع به کار نموده است، قطعا در یکی از بهترین جایگاه های محصولات مرتبط با ریزش مو، قرار گرفته است.

شامپوی Hair Surge توانست در سال 2016 جایزه عنوان بهترین شامپوی تحریک رشد مو را از آن خود کند و از این رو جزو بهترین محصولات ضد ریزش مو و محرک رشد مو، محسوب می شود. برخلاف بسیاری از شامپوهای ضد ریزش که تک منظوره و فقط برای یک جنسیت خاص تولید می شوند، شامپو Hair Surge از معدود محصولاتی است که هم برای زنان و هم برای مردان، توصیه می شود.

یکی از دلایلی که این شامپو توانسته در زمینه ریزش مو، بسیار موفق عمل کند، این است که عناصر آن، حتی بعد از شسته شدن و پاک شدن از روی مو، در پوست نفوذ کرده و باعث عملکرد بهینه این محصول می شود.

با اینحال، اگر هنوز هم در استفاده از این محصول، شک دارید، می توانید از هزاران کامنت و نظرات مثبتی که افراد پس از استفاده از این محصول داده اند، استفاده کنید. با یک سرچ ساده می توانید تمامی نظراتی که در رابطه با خوب بودن این محصول داده شده است را مشاهده کنید.

قیمت این شامپو در حال حاضر بین 300 الی 400 هزارتومان در بازارهای داخلی می باشد که نسبت به سایر محصولات در این زمینه، بسیار گران به نظر می رسد. اما با توجه به نظرات و بازخوردهایی که استفاده کنندگان از این محصول داشته اند، می توان گفت که ارزش خرید را خواهد داشت.
 
Nizoral A-D Anti-Dandruff
شامپو ضد شوره نیزورال (Nizoral) اگر چه در زمره شامپوهای ضد شوره و ضد پوسته پوسته شدن سر قرار دارد، اما در زمینه کاهش ریزش مو و تحریک رشد مو نیز بسیار موثر بوده و در لیست بهترین شامپوهای ضد ریزش مو نیز قرار می گیرد.

عنصر کلیدی در مواد تشکیل دهنده Nizoral عنصر کتوکونازول می باشد که همانطور که پیش تر گفته شد، جزو اصلی ترین مواد تشکیل دهنده محصولات ضد ریزش مو می باشد.

علاوه بر این، این عنصر کارایی خوبی نیز در از بین بردن قارچ هایی که باعث شوره سر می شوند نیز دارد. به طور کلی ثابت شده است که شوره می تواند یکی از عوامل افزایش ریزش مو باشد. نیزورال دارای دو مدل با 1% کتوکونازول و با 2% کتوکونازول می باشد.

قسمت جالب توجه در استفاده از Nizoral این است که با استفاده از این شامپو، می توانید به سه هدف : تمیز کردن پوست، از بین رفتن شوره سر و کاهش ریزش مو، دست پیدا کنید. شایان ذکر است که این شامپو به دلیل داشتن ترکیبات ضد شوره، نباید مدت زیادی روی پوست بماند و حداکثر ظرف مدت 5 دقیقه باید شسته شود. قیمت این شامپو در حال حاضر بین 100 تا 150 هزار تومان میباشد.
 
Art Naturals Organic Argan Oil
اگر از آن دسته کسانی هستید که ترجیح می دهند تمام موادی که استفاده می کنند، طبیعی باشد، شامپوی Argan Oil می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

همان طور که از اسم این محصول پیداست، روغن آرگان، جزو یکی از کلیدی ترین عناصر بکار رفته در این شامپو می باشد. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در کنار این روغن، موادی همچون کافئین، بیوتین و ساپالمتو نیز وجود دارند. همچنین این شامپو سرشار از مواد مغذی برای مو و ویتامین E می باشد که آن را در زمره بهترین شامپوهای ضد ریزش مو قرار داده است.

البته روغن آرگان تاثیر چندانی در ریزش مو ندارد و آنچه این روغن به همراه دارد، سلامت پوست سر و جلوگیری از پوسته پوسته شدن آن می باشد.

قیمت این شامپو در حال حاضر بین 100 تا 150 هزار تومان میباشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما