آشنایی با خوراکی هایی که به کاهش اشتها کمک میکنند

افراد زیادی هستند که در حال حاضر با چاقی مبارزه می کنند که این امروزه مسئله کوچکی به شمار نمی رود. تحقیقات ارتباط بین چاقی و دیگر بیماری های تهدید کننده سلامت بدن مانند دیابت ،سکته مغزی ،بیماری های قلبی و برخی سرطان ها را اثبات کرده است . در مقاله زیر خوراکی هایی معرفی کردیم که با خوردن آنها از اشتها شما کم شده و مانع از چاقی میشود.
شنبه، 9 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با خوراکی هایی که به کاهش اشتها کمک میکنند

خوراکی طبیعی برای کاهش اشتها

در ادامه 12 خوراکی طبیعی را به همراه خواصی که دارند را معرفی خواهیم کرد که در بی اشتها کردن شما به خوراکی های باعث و بانی چاقی کمک می کنند.
 
بادام
یک مشت بادام پر از آنتی اکسیدان، ویتامین E و منگنز است. بادام حتی به محققان نشان داده است که کمک بزرگی در بی اشتها کردن و افزایش احساس بی اشتهایی در شما می کند. پس در اسنک بعدی که درست می کنید از بادام استفاده کنید.
 
قهوه
وقتی که بیش از یک فنجان قهوه می نوشید، می تواند باعث تحریک اعصاب شما شود. استفاده از مقدار مشخص و محدودی از قهوه می تواند باعث تقویت متابولسیم در بدن شما شود و در نتیجه اشتهای شما را کم کند. راز موجود در قهوه چیست؟

در کنار آنتی اکسیدان که از دانه های قهوه استخراج می شود، کافئین یکی از مهم ترین موارد آن است. این خواص مهم قهوه را با اضافه کردن مقدار زیادی شکر یا کرم از بین نبرید.
 
زنجبیل
برای قرن ها، ملیت های گوناگون از ریشه زنجبیل برای قدرت درمانی آن در هضم غذا استفاده کرده اند. اگر چه زنجبیل مزه شرینی دارد ولی نوعی محرک است که به بدن انرژی می دهد و قدرت هضم را در سیستم گوارش بالا می برد و بنابراین کمتر گرسنه می شوید.
 
سیب
به به دلایلی بسیاری، انواع مختلف سیب ها به کاهش گرسنگی در شما کمک می کند. اول این که سیب با مقدار زیادی فیبر و پکتین همراه هستند که در شما احساس سیری ایجاد می کند. همچنین سیب گلوکز و انرژی بدن شما را تنظیم می کند و در نهایت برای خوردن سیب نیاز است که بار ها و بار ها آن را بجوید، که این موضوع به آرام شدن شما کمک می کند و از این روش به بدن شما دیر تر احساس گرسنگی می کند. تازه علاوه بر این سیب ها میوه های خوش طعم و دوست داشتنی هستند.
 
تخم مرغ
تحقیقات نشان داده است که خوردن یک یا دو عدد تخم مرغ به عنوان صبحانه احساس سیری بیشتری به شما در طول 24 ساعت دست می دهد تا یک این که خود را با یک نوع شیرینی سیر کنید. در همین تحقیقات تحقیق صورت گرفته، به طور متوسط 330 کالری کمتر از خوردن یک تکه شیرینی مصرف شد. به نظر شما جالب نیست؟
 
سس تند
وقتی بحث به انتخاب سس و کاهش اشتها می رسد، باید پیشنهاد کنیم که هر چه سس انتخابی شما تند تر باشد، بهتر است! این که در خوردن تخم مرغ، سوپ یا از سس تند استفاده کنید به شما کمک می کند تا جلوی اشتهای خود را بگیرید.
 
سالاد
اگر می خواهید که جلوی هیولای اشتهای خود را از این که مدام خوراکی های بیشتری درخواست کند را بگیرید، پیش از این که شروع به خوردن غذای اصلی کنید، مقدار کمی سالاد بخورید. حتی یک کاسه پر شده از سبزیجات هم می تواند این اطلاع را به مغز شما بدهد که به اندازه کافی مواد مغذی و کالری دریافت کرده اید! با توجه به این که حدودا 20 دقیقه زمان می برد که معده شما به مغزتان اطلاع دهد که شما سیر هستید، شروع کردن غذا با مقدار کمی سالاد ایده خوبی برای زودتر سیر شدن است.
 
دارچین
دفعه بعدی که خوراکی های جزو غلات، بلغور جو، میوه یا حتی قهوه خوردید، مقداری دارچین هم روی آن ها بپاشید. دارچین، مانند دیگر ادویه های زمینی مانند میخک و زنجبیل سطح قند خون شما را پایین می آورد که این کمک می کند تا بتوانید اشتهای خود را کنترل کنید.
 
چای سبز
اگر اهل خوردن قهوه نیستید و به چای علاقه بیشتری دارید، یک فنجان چای سبز داغ را تجربه کنید. چای سبز حرکت گلوکز در سلول های چربی را کند می کند که در این صورت سرعت افزایش میزان سطح قند خون نیز کاهش پیدا می کند و از انسولین بالا و ذخیره شدن چربی ها جلوگیری می کند. اگر قند خون شما پایدار تر باشد گرسنگی شهم پایدار تر می شود.
 
شکلات تلخ
عاشق شکلات هستید ولی نمی توانید خود را در مصرف بیش از حد آن کنترل کنید؟! سعی کنید دفعه بعدی که هوس شکلات کردید، یک تکه شکلات تلخ 70 درصد بخرید و طعم آن را بچشید. شکلات تلخ با توجه به این که مزه تلخی دارد به بدن شما این هشدار را می دهد که می بایست اشتهای خود را کاهش دهد! اگر میونه ای با شکلات تلخ ندارید، می توانید از قهوه تلخ هم استفاده کنید.
 
تاثیر سوپ سبزیجات در کاهش اشتها
سوپ سبزیجات می تواند با رساندن کمترین کالری به بدن شما از گرسنگی شما بکاهد. سعی کنید پیش از وعده غذایی بعدی خود یک کاسه سوپ سبزیجات بخورید یا حتی به جای وعده غذایی اصلی خود یک کاسه بزرگ سوپ بخورید.
 
تاثیر آب در کاهش اشتها
آیا می تواند کم کردن اشتها به سادگی یک یا دو لیوان آب خوردن باشد؟! علم می گوید بله شدنی است. در تحقیقات صورت گرفته در سال 2010 مشخص شد که افرادی که پیش از خوردن وعده غذایی دو لیوان آب می نوشند، 75 تا 90 درصد کالری کمتری در برابر افرادی که آب نمی نوشند مصرف می کنند. این است قدرت H2O


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.