راهکارهایی برای حل مشکل باز نشدن عکس و فایل در تلگرام

یکی از مشکلات رایجی که کاربران تلگرام با آن مواجه می‌شود، مربوط به باز نشدن عکس و ویدیو ها در تلگرام گوشی آن‌هاست. برای رفع این مشکل چند راه حل ساده وجود دارد. با ما همراه باشید تا توضیحاتی در این باره برایتان ارائه دهیم.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای حل مشکل باز نشدن عکس و فایل در تلگرام

چرا مشکل باز نشدن عکس در تلگرام به وجود می‌آید؟

سوالی که در اولین گام ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند، این است که چه اتفاقی می افتد که دیگر نمی توان در تلگرام عکسی را باز کرد یا فایلی را دانلود کرد.

وقتی به این مشکل بر‌می‌خوریم، با اینکه اتصال به اینترنت از سرعت خوبی برخوردار است و پیام رسانی بدون مشکل انجام می شود، اما روی هر عکس یا فایلی که کلیک می کنیم، هیچ اتفاقی نیفتاده و حتی اگر ساعت ها به انتظار بنشینیم، باز هم عمل دانلود و باز شدن تصویر یا فیلم، انجام نمی شود.

اما این مشکل چه زمانی اتفاق می افتد؟
 
پر شدن حافظه کش
اولین دلیلی که می تواند در باز نشدن عکس در تلگرام موثر باشد، پر شدن حافظه کش تلگرام می باشد. این حافظه محلی است که تمام فایل هایی که تا کنون اقدام به باز کردن و مشاهده آن ها نموده اید در آن جا موجود هستند.

گاها پر شدن بیش از اندازه حافظه کش باعث کند شدن خود گوشی و یا خود تلگرام نیز می شود. به همین علت پیشنهاد می شود به صورت دوره ای اقدام به پاک سازی حافظه کش نمایید.

برای این منظور راه های متفاوتی وجود دارد که ما به شما معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که با پاک کردن حافظه کش، اطلاعات پیام ها و مخاطبین از بین نخواهد رفت.
 
پاک کردن حافظه کش
برای حل مشکل باز نشدن عکس در تلگرام و یا دانلود نشدن در تلگرام ، کافیست حافظه کش برنامه را پاک کنید.

برای این منظور خود برنامه تلگرام را باز نموده و سپس به منوی تنظیمات بروید.

در منوی تنظیمات گزینه Data and Storage را انتخاب کنید.

در صفحه جدید در بخش Disk and Network Usage گزینه Storage usage را انتخاب نمایید.

در صفحه جدید روی گزینه Clear Cache کلیک نموده و در منوی ظاهر شده، گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

پس از چند لحظه، حافظه کش تلگرام شما پاک شده و پس از آن قادر خواهید بود به راحتی به استفاده معمول از تلگرام پرداخته و از مشکل باز نشدن عکس در تلگرام ، رهایی یابید. تنها کاری که باید بکنید، یک بار بستن و باز کردن دوباره برنامه تلگرام است.

البته در همین صفحه گزینه ی دیگری نیز به چشم می خورد که با تنظیم آن می توان به راحتی و بطور خودکار عمل پاک کردن کش تلگرام را انجام داد.

برای این منظور روی گزینه Keep Media در بالای همان صفحه کلیک کنید. حال زمان خودکار پاک کردن کش را می توانید به اندازه یک هفته یا یک ماه انتخاب کنید.

در این صورت هر هفته یا هر ماه، یک بار بصورت اتوماتیک کش تلگرام پاک شده و مشکل باز نشدن عکس در تلگرام پیش نخواهد آمد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.