درباره هک پیام های شخصی تلگرام چه میدانید؟

نرم افزار تلگرام یک پیام رسان با تمرکز بر روی تامین امنیت حریم شخصی افراد است. این سرویس در این راه تا حدی موفق بوده و با پیکربندی اطلاعات به صورت محرمانه از دستیابی سایر افراد هک آن جلوگیری میکند.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درباره هک پیام های شخصی تلگرام چه میدانید؟

آیا پیام های شخصی تلگرام فاش می گردد؟

همان طور که اشاره شد مدیر تلگرام سخت بر این باور است که نباید اصول اصلی برنامه تلگرام را زیر پا گذاشت. او در این قضیه معتقد است نباید برای جذب مشتری از اصول اخلاقی غافل شد.

اخیرا بیشترین کشمکش ها بین دولت روسیه و طراحان تلگرام بر سر همین قضیه بوده است. دولت روسیه خواهان در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران بوده و طراحان تلگرام از این کار امتناع می کنند.

هنوز مشکلات تلگرام با روسیه در این خصوص به طور کامل حل نشده و همچنان دولت روسیه و طراحان تلگرام به بحث و گفتگو در این زمینه مشغول می باشند.

پس با توجه به جمیع جهات ذکر شده باید اذعان داشت که تلگرام به شدت روی اصول اولیه طراحی خود، یعنی امنیت بلامنازع کاربرانش پافشاری نموده و حاضر نیست در ازای فیلتر نشدن، اطلاعاتی از کاربرانش و پیام های شخصی تلگرام را در اختیار دولت ها قرار دهد.

در کنار همه این ها به این موضوع نیز باید اشاره کرد که سرورهای تلگرام و پروتکل پیام رسانی این برنامه به حدی قوی هستند که هنوز فردی موفق به جاسوسی تلگرام نگردیده است و حتی استفاده غیر قانونی و هک پیام های تلگرام از اطلاعات کاربران نیز میسر نمی باشد.
 

چرا تلگرام در ایران فیلتر نشد ؟

اگر در خاطرتان باشد، چندی پیش بحث فلترینگ تلگرام در ایران بسیار داغ بود به حدی که بین مسئولینی که اعتقاد به فیلتر شدن داشتند و افرادی که معتقد به عدم فیلترینگ بودند، بحث و جدل بسیار جدی پیش آمد. اما چه شد که به یک باره همه چیز ختم به خیر شد؟

بسیاری از کاربران مشکوک شبکه های اجتماعی بر این باور بوده که از آنجا که بیشترین کاربران تلگرام ایرانی بوده و حدود 40 میلیون نفر در ایران از این برنامه برای پیام رسانی استفاده می کنند، پس تلگرام برای فیلتر نشدن در ایران هر کاری خواهد نمود.

این افراد معتقدند که تلگرام برای رهایی از بحث فیلترینگ مجبور شده اطلاعات کاربرانش را در اختیار دولت قرار دهد. اما خبری که به تازگی از زبان خود موسس تلگرام، یعنی پاول دورف شنیده شده از موضوع دیگری حکایت دارد.

پاول دورف به تازگی در یک کنفرانس خبری که با محوریت مجادله میان تلگرام و روسیه در حال برگزاری بوده، درباره کاربران ایرانی این برنامه کاربردی نیز، سخنانی به میان آورد.

طبق گفته موسس تلگرام، در ایران که شبکه های اجتماعی بسیاری نظیر فیسبوک و توئیتر که با فیلترینگ روبرو هستند، تلگرام حدود 40 میلیون کاربر آنلاین دارد و این موضوع در حالی است که تلگرام حتی یک بایت از اطلاعات کاربرانش و پیام های شخصی تلگرام را با دولت این کشور در میان نگذاشته است.
 

چرا تلگرام فیلتر نشد؟

شاید اصلی ترین دلیل عدم فیلترینگ تلگرام، این موضوع باشد که تلگرام توانسته خواسته های دولت را مبنی بر حذف مصادیق مجرمانه و غیر اخلاقی به جا آورد.

اگر از کاربران قدیمی این اپلیکیشن بوده باشید به یاد دارید که این شبکه اجتماعی دارای گروه ها و کانال های مختلفی بود که محتوای غیر اخلاقی و مجرمانه نشر می دادند. اما رفته رفته از حجم این کانال ها کاسته شد و بسیاری از آن ها فیلتر گردیدند. همین مساله می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث شد فیلترینگ تلگرام به تعویق بیفتد.

پس با توجه به موارد ذکر شده باید این موضوع را در نظر داشت که تلگرام همچنان یک پیام رسان امن محسوب می شود و هیچگونه اطلاعاتی را چه قانونی و چه غیر قانونی برای دیگران فاش نخواهد نمود و کاربران باید از این قضیه که پیام های شخصی تلگرام فاش نخواهد شد، اطمینان داشته باشند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.