فرزندان خود را با خطر غریبه ها در فضای مجازی آشنا کنیم

شبکه های اجتماعی به سرعت در حال رشد و توسعه می باشند و در کشورمان نیز در فضای اینترنت در تطابق با آداب و رسوم ایرانی و اسلامی این شبکه ها شکل گرفته و در حال رشد هستند. امروزه عضویت در شبکه های اجتماعی در کودکان نیز فراگیر شده است. ما به شما راههایی را پیشنهاد می کنیم تا بتوانید از فرزندانتان در فضای مجازی محافظت کنید.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فرزندان خود را با خطر غریبه ها در فضای مجازی آشنا کنیم

چگونه فرزندان خود را از خطر غریبه‌ ها در فضای  مجازی محافظت کنیم؟

گشت‌ و گذار ساده در اینترنت و تبادل پیام با استفاده از نرم‌ افزار های پیام‌ رسان یکی از فعالیت‌ های رایج برای کودکان است و در صورتی‌ که قاعده و قانونی را برای استفاده از اینترنت در خانواده خود وضع کرده باشید، جزء فعالیت‌ های امن در فضای مجازی به شمار می‌ رود.

گفتگو و چت با غریبه‌ ها در فضای مجازی داستان را به شکل دیگری پیش می‌ برد. در این نوع ارتباط، راهی برای فهمیدن خطرات واقعی وجود ندارد و به همین دلیل هشدار های پلیس فتا درباره استفاده کودکان از اینترنت برای خانواده‌ ها بسیار جدی است. کودکانی که فعالیت‌ های اینترنتی آن‌ ها تحت نظر والدین قرار نداشته و مانیتور نمی‌ شود درخطر قرار دارند.
 

مراقبت از فرزندان در فضای مجازی

رایانه شخصی و خانگی‌ تان را به‌ جای نگهداری در اتاق‌ خواب فرزندتان در یک اتاق مشترک نگهداری کنید. همچنین به سایت‌ هایی که فرزندتان به آن‌ ها مراجعه می‌ کند و افرادی که با آن‌ ها تعامل دارد نگاهی بیاندازید. به او هشدار دهید تا هر گز اطلاعات شخصی‌ اش( مانند شماره تلفن، نام، آدرس، نام مدرسه و…)را به دیگران نگوید و هرگز با اشخاصی که در چت روم‌ ها با آن‌ ها آشنا شده است قرار ملاقات شخصی نگذارد.

از فرزند خود بخواهید تا هر یک از دوستان جدیدی که به‌صورت آنلاین ملاقات کرده است را به شما معرفی کند. این نکته مهم را نیز به خاطر داشته باشید که درباره خطر های ارتباط با غریبه‌ ها در فضای مجازی حتماً بایستی با فرزند خود گفتگو کنید و به او یادآور شوید که این اشخاص اغلب اوقات حقیقت‌ ها را پنهان می‌ کنند و یک‌ مشت دروغ تحویلشان می‌دهند.

از توصیه‌ های مرسوم در دنیا، برای محافظت از فرزندان در فضای مجازی این است که والدین به حساب‌ های کاربری آنلاین فرزندانشان دسترسی داشته و هر از چند گاهی ایمیل‌ های آنان را چک کنند.

در نهایت می‌ توانیم برای کنترل بهتر فرزندان در فضای مجازی و کم کردن خطراتی که ذکر شد از ابزار های تکنولوژی برای کنترل بر روی خود تکنولوژی استفاده کنیم. یکی از این ابزارها که سازندگان کامپیوتر ها و نرم‌ افزار ها آن را در نظر گفته‌اند. قابلیت کنترل والدین است. ISP ها یا همان سرویس‌ دهندگان اینترنت، معمولاً قابلیت‌های کنترل والدین رادارند و به شما این امکان را می‌ دهند تا دسترسی به وب‌ سایت‌ های مختلف را مسدود کنید. همچنین در سیستم‌عامل ویندوز، مک و ios نیز قابلیت‌ های Parental Control وجود دارد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.