چند ترفند دیجیتالی برای کاربرد بهتر تکنولوژی

قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض وسایل الکترونیکی منجر به افزایش اختلالات جسمی، روانی و رفتاری می شود، روانشناسان و محققین به تازگی شروع به تشخیص و درک این مساله کرده اند. چگونه والدین پرمشغله می توانند به فرزندان خود یک رابطه سالم با تکنولوژی را یاد دهند؟
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چند ترفند دیجیتالی برای کاربرد بهتر تکنولوژی

ترفند های دیجیتالی در کاربرد بهتر تکنولوژی برای خانواده و فرزندان

شاید این ایده که ابزار های تکنولوژیک فرزندان را با تکنولوژی کنترل کنیم برای برخی والدین کار دور از عقلی باشد و می پرسند که آیا واقعاً برای این‌ که فرزندانمان را مجبور به استفاده کمتر از گوشی‌ هایشان کنیم نیاز داریم خودمان از نرم‌ افزار ها استفاده کنیم؟ اما می‌ توانیم به شکل هوشمندانه‌ تری با این دست موضوعات برخورد کرده و فرزندان خود را بهتر کنترل و تربیت کنیم.

صحبت از محدود کردن، مسدود و ممنوع کردن و یا مانیتورینگ(تحت نظر گرفتن) فرزندان نیست. بلکه مدیریت رسانه برای  فرزندان به این معنی است که خودتان را به‌ وسیله دانش و اطلاعات مجهز کنید بنابراین می‌توانید به‌ جای دور زدن رسانه و تکنولوژی آن‌ ها را مجبور کنید برایتان کار کنند!
 
بازی‌ های خنثی
شاید شما هم برای فرزند خود یک کنسول بازی تهیه‌ کرده‌ اید تا در خانه نزد شما سرگرم بماند! شبکه بازی محبوب Steam  و سایر شبکه‌ های بازی مانند PSN بازی‌ های مناسب سن کودکان و یا به‌ اصطلاح kid-friendly را ارائه داده‌اند. از جمله این بازی‌ ها می‌ توان بازی‌ های LEGO، Portal و Civilization V را نام برد.

اما شبکه بازی Steam همچنان به فروش بازی‌ هایی که برای سن فرزند شما نامناسب هستند ادامه می‌ دهد. می‌ توانید از ابزار کنترل والدین Steam استفاده کنید تا بدین‌ وسیله دانلود بازی‌ ها را محدود کنید.
 
به کودکان کمک کنید تا در هر لحظه بر روی یک اپلیکیشن تمرکز کنند
 
در iOS
این شرایط را برای کودک خود فراهم آورید که بدون حواس‌ پرتی بر روی آیفون(iPhone) و آیپد(iPad) یا آی‌ پاد(iPod) شما بازی کند یا این‌که اشتباهاً وارد ایمیل شما نشود. به Settings سپس General و سپس Accessiblity بروید و محدودیت‌ ها را اعمال کنید تا دستگاه شما به یک برنامه محدود شود.
 
در Android
برای تبلت ها می‌ توانید از restricted user profile استفاده کنید. این ابزار به شما اجازه می‌ دهد تا برای هر عضو از خانواده محیط مجزایی درست کنید و برای هر کدام دسترسی‌ های خاصی را تعیین کنید.
 
نمایش خون‌ ریزی‌ ها را دربازی‌ های ویدئویی خاموش‌ کنید
برخی اوقات حتی بازی‌ های بسیار جدی هم با افکت خون و خون ریزی یا وحشی‌ گری کمتری ارائه می‌ شود. اگر بخواهیم محبوب‌ ترین‌ های این سری را نام ببریم می‌ توان به Call of Duty ، Assassins Creed و… اشاره کرد. این دسته بازی‌ ها به کاربر اجازه می‌ دهند تا نمایش خون را خاموش کنند. بازی‌ های کودک خود را بررسی کنید و این تنظیم را حتماً انجام دهید.
 
به کودک خود کمک کنید تا Screen Time را کنترل کند
کودکان لزوماً یک سوئیچ خاموش روشن شدن ندارند که بدانند چه زمانی باید به بازی کردن خود پایان دهند اما به زمانی که به سن مناسبی برسند نیاز است که در این رابطه آموزش ببینند. تا آن زمان می‌توانید از نرم‌ افزار هایی مانند SFP استفاده کنید. همچنین نرم‌ افزار هایی برای کامپیوتر ها وجود دارند که با نمایش زمان معکوس، به کودکان مسئولیت مدیریت زمان را یاد می‌ دهند.
 
کودکان خود را مجبور به خواندن کنید
کودکان امروز کمتر به سراغ کتاب می‌ روند و کمتر مطالعه می‌ کنند.شما هم می‌ توانید به‌صورت متقابل آن‌ ها را تشویق به خواندن کتاب‌ های دیجیتال کنید. این کتاب‌ ها در کامپیوتر ها و دستگاه‌ های موبایل در دسترس هستند.

علاوه بر این، در کتابخانه‌ های محلی که از نرم‌ افزار هایی مانند OneDrive استفاده می‌ کنند، کتاب‌ های الکترونیک در دسترس عموم قرار داده، برخی از وب‌ سایت‌ ها هم کتاب‌ هایی را به‌ صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌ دهند. می‌ توانید از تمامی این امکانات برای بهبود وضعیت مطالعه فرزند خود استفاده کنید.
امنیت خود را بهبود ببخشید
آیا در جریان هستید که در حال حاضر کوکی‌ های بسیاری را ذخیره کرده‌ اید؟ این اطلاعات که بر روی کامپیوتر شما جمع‌ آوری‌ شده‌ اند هر کاری که به‌صورت آنلاین بر روی سایت‌ های مربوطه انجام می‌دهید را مورد بررسی قرار می‌ دهند. این‌ که به‌ وسیله کوکی‌ ها به این سایت‌ ها اجازه بدهید تا شما را شناسایی کنند به‌ صورت بالقوه حریم شخصی شما را به خطر می‌ اندازد.

وب‌ سایت‌ ها همیشه این موضوع را به‌ صورت شفاف بیان نمی‌ کنند که چگونه و در چه زمان‌ هایی از کوکی‌ های شما استفاده می‌ کنند. داده‌ هایی که این وب‌ سایت‌ ها جمع‌ آوری می‌ کنند ممکن است در اختیار دیگران قرار بگیرد و علاوه بر این ممکن است تا بیش از آنچه به شما گفته‌ اند شما را ردیابی کنند. پاک کردن تاریخچه مرورگر نمی‌ تواند شما را از شر کوکی‌ ها خلاص کند.
 
گوشی خود را ردیابی کنید
برای کنترل و ردیابی گوشی تلفن همراه خود می‌ توانید از اپلیکیشن SFP استفاده کنید. این نرم‌ افزار به شما امکان ردیابی و موقعیت‌ یابی گوشی، ابزار های مانیتورینگ و کنترل والدین را ارائه می‌ کند. با استفاده از این نرم‌ افزار دیگر نیازی نیست که پیوسته از وقت خود بکاهید و به مراقبت مستمر از فرزندان خود بپردازید، به‌ جای این کار می‌ توانید بر روی آموزش و جنبه‌ های تربیتی بیشتری کار کنید و کار کنترل و مراقبت یا مسدود سازی فعالیت‌ های مختلف را از طریق نرم‌ افزار سامانه SFP بسپارید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.