ایمنی ایمیل برای کودکان

مسائل زیادی در اینترنت بزرگ‌ سالان را تهدید می‌ کند. حال کودکان در برابر این‌ گونه مسائل بسیار آسیب‌ پذیرتر هستند. آن‌ها خود را سوپر منی تصور می‌ کنند و در حالی که پشت گوشی یا کامپیوتر نشسته‌ اند، نظرات و ایده‌ های خود را تایپ می‌ کند.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایمنی ایمیل برای کودکان

به کودکان ایمنی پست الکترونیک(Email) را بیاموزید

اگر که به‌ تازگی برای فرزند خود تبلت جدیدی خریده‌اید و برای راه‌ اندازی‌ اش نیاز به یک آدرس ایمیل دارید یا این‌ که فرزندتان از شما یک حساب ایمیل برای خودش می‌ خواهد و یا اگر به هر دلیل دیگری نیاز به ایمیل دارید آیا زمان مناسبی است که برای فرزند خود حساب ایمیل ایجاد کنید؟

قبل از این‌ که ایمیلی برای فرزند خود ایجاد کنید، برخی چیزها هستند که بایستی آن‌ ها را در نظر بگیرید.

آیا فرزند شما به‌ اندازه کافی برای داشتن یک حساب کاربری ایمیل مسئولیت‌ پذیر شده است؟

آیا شما به‌ عنوان پدر و مادرش حساب ایمیل او را تحت نظارت قرار می‌ دهید؟

آیا خطراتی را که ممکن است به‌ وسیله حساب کاربری ایمیل برای فرزندتان ایجاد شود را به او توضیح داده‌اید؟

بایستی بگوییم که درواقع هیچ سن ایده آلی برای داشتن حساب ایمیل وجود ندارد. اما شما برای انجام این کار، فرزند خود را بشناسید و بایستی بتوانید تشخیص دهید که آیا او برای پذیرفتن مسئولیت ایمیل‌ های خود آماده هست و یا خیر. برخی از والدین تصمیم می‌ گیرند که یک حساب کاربری ایمیل برای تمامی خانواده ایجاد کنند تا از آن به‌ عنوان ابزاری برای یادگیری قبل از اعطای حساب شخصی به فرزندان استفاده کنند. دقت داشته باشید که هیچ‌ کس جز شما فرزندتان را نمی‌ شناسد پس به حس خود اطمینان کنید و کاری که درست است را انجام دهید.

به‌ عنوان پدر و مادر و یا محافظ فرزندان، این حق شماست که به‌ حساب کاربری فرزندان خود دسترسی داشته باشید. این عمل به معنی نقض حریم شخصی نیست بلکه به‌ عنوان یک‌ لایه امنیتی محسوب می‌ شود. در برخی از حساب‌ های ایمیل گزینه‌ هایی وجود دارد که به‌ وسیله آن می‌ توانید ایمیل‌ های ارسالی و دریافتی فرزندتان را در صف‌ هایی قرار دهید که قبل از دیده یا ارسال شدن توسط شما چک شوند که به شما این امکان را می‌دهد که حساب ایمیل آن‌ ها را به شکلی امن پالایش کنید.

این‌ که به فرزند خود اجازه دهید که بداند که شما ایمیل‌ هایش را در ابتدا چک می‌ کنید به آن‌ ها کمک می‌ کند که از ارتباطات ناخواسته با هر شخص نامناسبی دوری کنند و به آن‌ ها کمک می‌ کند تا در پیام‌ هایی که ارسال می‌ کنند رفتار مسئولیت‌ پذیرانه ای از خود نشان دهند. در ابتدا کمی تحقیق کنید و بدانید که چه پلتفرم‌هایی برای نیازهای فرزند شما مناسب است.

به فرزند خود توصیه‌ هایی درباره ایمنی ایمیل‌ ها داشته باشید که به آن‌ ها کمک می‌ کند تا از شر شیادان و خطرات دیگر مانند بد اخلاقی‌ های رایج آنلاین و یا اسپم‌ ها در امان بمانند.

هیچ‌ گاه رمز عبور ایمیل خود را با هیچ‌ کس حتی بهترین دوست خود به اشتراک نگذار.

اگر قرار است کسی به ایمیل‌ هایت دسترسی داشته باشد خیلی محتاط باش.

آیا فرزند شما می‌داند که چگونه باید پوشه هرزنامه‌ ها را خالی کند؟ و آیا می‌داند که نباید ایمیل‌ های ناشناس را باز کند؟

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما می‌ تواند ایمیل‌ ها را با استفاده از CC(کربن کپی) و BCC(کربن کپی مخفی) ارسال کند و همچنین نباید ایمیل‌ های حاوی اطلاعات شخصی را به دیگران نیز بفرستد.

اگر هر چیزی در ایمیل آن‌ ها به نظر نامناسب می‌رسد، از این‌که فرزند شما درباره آن به شما خواهد گفت اطمینان حاصل کنید.

یک حساب کاربری ایمیل نقش مهمی در زندگی فرزندان شما دارد. با استفاده از قدم‌ هایی و آسانی می‌ توانید تجربه خوبی را هم برای خود و هم برای فرزندانتان ایجاد کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.