قبل از آن که دیر شود از پدر و مادرتان دلجویی کنید

والدین – از خود گذشته‌ترین افراد روی کره‌ی زمین هستند؛ شما نمی‌توانید زندگانی را بدون آنها تصور بکنید. آنها بزرگ‌ترین دلیل برای حضور و وجود شما روی این کره خاکی هستند. ما اغلب از قدردانی از تلاش‌های آنها ناتوان هستیم ولی عشق آنها همیشه آن جاست و ما در مورد اهمیت آن هرگز فکر نمی‌کنیم و زمانی که این موضوع را درک می‌کنیم خیلی دیر شده است.
دوشنبه، 18 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
قبل از آن که دیر شود از پدر و مادرتان دلجویی کنید
منتظر روز مادر، روز پدر و یا مناسبتی نباشید که چیزهای شیرینی به پدر و مادر خود بگویید و یا به آنها بگویید که چقدر بابت کارهایی که برای شما انجام داده‌اند ممنون و سپاس گزار هستید.
 
به والدین خود بگویید . . . من تمام اوقات دلتنگ شما هستم.
با توجه به برنامه‌ی نامنظم و غیر قابل پیش بینی‌تان، شما کم به زندگی خود می‌رسید و اغلب فراموش می‌کنید با والدین خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که چقدر دلتنگ آنها هستید. آنها ممکن است اغلب احساس کنند که شما هیچ تلاشی نمی‌کنید تا با آنها در تماس باشید. به آنها بگویید که شما چقدر دلتنگ آنها هستید و وقتی که آنها در کنار شما نیستند خیلی در مورد آنها فکر می‌کنید.
 
به والدین خود بگویید . . . من از تمام تلاش‌های شما قدردانی می‌کنم.
شما می‌دانید که آنها چقدر برای برآوردن آرزوهای عجیب و غریب شما، از خود گذشتگی کرده‌اند. اگر چه ممکن است شما به طور شفاهی از آنها تشکر نکرده باشید ولی قطعاً این کار را در ذهن خود انجام داده‌اید! آنها را بغل کنید و به آنها بگویید که چقدر از تلاش‌های آنها برای دادن بهترین زندگی ممکن به شما قدردانی می‌کنید. شما قطعاً نمی‌توانید آن چه را که آنها برای شما انجام داده‌اند به آنها برگردانید اما این حرکت کوچک مطمئناً باعث خواهد شد که آنها احساس ویژه‌ای بکنند و معنی زیادی برای آنها دارد.
به والدین خود بگویید . . . من عاشق هر دوی شما هستم.
البته آنها یقیناً می‌دانند که شما عاشق آنها هستید اما گفتن آن هر از گاهی خیلی به زحمت نیاز ندارد، مگر نه؟ احتمال آن است که حتی اگر شما تلاش کرده‌اید تا به پدر و مادر خود بگویید که چقدر عاشق آنها هستید اما در برقراری ارتباط درست با آنها خیلی موفق نبوده‌اید. بنابراین، آنها را با آغوش باز در بغل بگیرید و به آنها بگویید که چقدر احساس خوشحالی می‌کنید از این که به عنوان کودک آنها به دنیا آمده‌اید!
 
به والدین خود بگویید . . . من نمی‌توانم زندگی خود را بدون شما تصور بکنم.
حتی گرچه شما واقعیت زمخت و تلخ زندگی را درک کرده باشید، وقتی که چنین فکری به ذهن شما می‌آید که والدین شما برای همیشه در کنار شما نخواهند بود این کمتر از یک کابوس شبانه نیست. ما اغلب فراموش می‌کنیم که والدین ما نیز پیر می‌شوند. بگذارید آنها بدانند که شما چقدر ممنون دار و سپاس گزار حضور آنها در زندگی خود هستید. بگذارید احساسات شما بیرون بریزند چون شما هرگز نمی‌دانید که ممکن است فردایی نباشد تا عشق خود را بیان کنید.
 
به والدین خود بگویید . . . من متأسفم.
همه‌ی ما در نقطه‌ای یا قسمتی از زندگی به پدر و مادر خود درشتی کرده‌ایم و چیزهایی گفته‌ایم که عمیقاً آنها را آزرده و رنجانده است. بارها، شما آنها را ناامید کرده‌اید و ممکن است مطابق انتظارات آنها زندگی نکرده باشید اما آنها هنوز شما را باور دارند و به بارش عشق و محبت خود بر سر شما ادامه می‌دهند. شما آرزو می‌کنید که ای کاش می‌توانستید در زمان به عقب برگردید و همه چیز را درست بکنید. اما چون این امر نمی‌تواند اتفاق بیفتد، همه‌ی کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که از صمیم قلب خود معذرت خواهی بکنید و قصد آن را داشته باشید.
 
به والدین خود بگویید . . . ممنون از شما به خاطر آن چه که من امروز هستم.
شما هرگز نمی‌توانید به حد کافی از آنها به خاطر این موضوع سپاس گزاری بکنید. آنها همیشه نقطه قوت و الهام شما بوده‌اند که به طور مداوم جلوتر از شما در زندگی حرکت کرده‌اند. آنها تمام چیزهای بزرگ و کوچک را در مورد زندگی به شما آموزش داده‌اند. به آنها بگویید که شما چقدر دلتنگ آنها هستید و وقتی که آنها در کنار شما نیستند خیلی در مورد آنها فکر می‌کنید. بیشتر آنها به شما آموزش داده‌اند که چگونه فرد بالغ مسئولیت پذیر و انسان خوبی باشید. بگذارید آنها بدانند که آنها ابر قهرمانان واقعی در زندگی شما هستند.
 
به والدین خود بگویید . . . شما الگوهای نقش‌های عالی‌ای برای من بوده‌اید.
والدین شما الگوهای نقش‌های عالی‌ای برای شما بوده‌اند و شما همیشه از آنها پیروی کرده‌اید. آنها همیشه شما را تشویق کرده‌اند تا سخت کار بکنید و فرد موفقی در زندگی بشوید. حتی اگر شما ممکن است در مسابقه‌ای باخته باشید و یا در امتحان شکست خورده باشید آنها شیفتگان درجه یک شما بودند و هنوز هم هستند. تشکر از آنها برای گذاشتن نهار مدرسه برای شما در هر روز، کمک به شما در انجام دادن تکالیف‌تان و رانندگی کردن برای شما و بردن شما به گشت و گذار تا این که شما به حد کافی قادر شوید تا خودتان مسافرت بکنید. این لیست بی‌پایان است!
 
به والدین خود بگویید . . . ممنونم از شما به خاطر این که به من آموزش دادید چگونه به دیگران کمک بکنم.
این به خاطر آنها است که شما این رفتار اصلی مهربانی و انسانیت را یاد گرفتید. به آنها بگویید که شما چقدر آنها را تحسین می‌کنید و آنها را می‌بینید که از مسیر خود بیرون می‌روند تا به دیگران کمک بکنند. بپذیرید که ما ممکن است حتی نصف حرمتی را که آنها دارند نداشته باشیم اما جای گیر ساختن ارزش‌هایی که آنها به ما آموزش داده‌اند قطعاً روزی ما را به آنجا خواهد رساند!  
 
پدر و مادر حقّ ممتاز و بی نظیری بر گردن فرزندان دارند؛ از این رو، مستحق اکرام و تعظیم خاص آنها بوده و مسؤولیت فرزندان در این باره بسیار خطیر و غیر قابل اغماض است. رعایت حقوق و احترام آنان، آثار معنوی بسیاری دارد و حتّی در امور دنیوی فرزندان تأثیر گذار است. از سوی دیگر، تضییع حق ایشان و درشتی به آنان و انجام ندادن وظایف از سوی اولاد، آثار زیانبار و جبران ناپذیری برایشان در پی خواهد داشت.
 
منبع: سایت بازل


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.