خاطراتی از امام خمینی(رحمة اله علیه) در باب قرآن

امام خمینی(رحمة اله علیه) رهبر کبیر انقلاب که با قیام خود، انقلابی دینی و الهی را رقم زد، عالمی وارسته بود که دقایق و لحظات عمرش را با ذکر الهی و کلام وحی می‌گذراند.
شنبه، 23 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خاطراتی از امام خمینی(رحمة اله علیه) در باب قرآن

امام خمینی (ره ) و احترام به قرآن

روزی یک نفر تعدادی قرآن به قطع کوچک که فقط محتوی چند سوره بود آورد تا امام امضاء کنند و برای رزمندگان جبهه هدیه ببرند . چون تعداد زیاد بود گفتم این کار وقت امام را می گیرد . آن شخص اکتفا کرد که قرآن ها به دست امام برسد و تبرک شود قرآن ها را که در یک پاکت بزرگ بود نزد امام بردیم .

در آخر کار که می خواستیم که از خدمت امام برگردیم یکی از آقایان پاکت قرآن ها را برداشت و به طرف دست حضرت امام برد .

معظم له به گمان آنکه طبق معمول که گاهی نبات و امثال آن را برای تبرک می بردیم دستشان را جلو آوردند وقتی چشمشان به داخل پاکت افتاد فرمودند: چیست ؟

گفتیم : اینها قرآن هایی است که می خواستند تبرک شود .امام که همیشه حرکاتشان کاملا آرام بود به طور بی سابقه مضطربانه دستشان را عقب کشیدند و عتاب آمیز فرمودند :من قرآْن را تبرک کنم ؟ این چه کارهایی است که می کنید ؟

در مورد قرآن نکات بسیار جالبی از امام دیده شده است . گاهی به دلایلی قرآن هایی را که در کیف دستی به محضر می بردیم . در دفعات اولی اتفاق افتاد که بدون توجه قرآن را با چیزهای دیگر از کیف بیرون آورده روی زمین می گذاشتیم .

امام که مراقب بودند فرمودند : قرآن را روی زمین نگذارید و بلافاصله دستشان را جلو آورده ، آن را گرفتند و روی میز قرار می دادند .

یک بار هم همه دیدند که امام در یک مراسم در جماران به طور استثنایی به جای آنکه از جایگاه روی صندلی بنشیند وقتی وارد شدند روی زمین نشستند و این روزی بود که برندگان مسابقه قرائت قرآن آمده بودند و قرار بود در آن جلسه چند آیه تلاوت شود .


منبع: وبلاگ فرهنگ قرآن


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.