مقررات اینترنت چیست؟

اتحادیه جهانی مخابرات به عنوان بزرگترین مرجع تصمیم گیرنده در حوزه اینترنت و مخابرات طی گزارشی با تیتر روش های ایجاد تحول در ارتباطات ۲۰۱۶، تنظیم و یکپارچه سازی مقررات اینترنت را به عنوان مهم‌ترین اولویت‌ در حوزه مخابرات و اینترنت ارائه داد. این قوانین می بایست در زمان کار با شبکه اینترنت از طرف تمامی کاربران و سرویس دهندگان کاملا اجرایی شود.
دوشنبه، 25 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
مقررات اینترنت چیست؟
مقررات اینترنت چیست؟
اتحادیه جهانی مخابرات به عنوان بزرگترین مرجع تصمیم گیرنده در حوزه اینترنت و مخابرات طی گزارشی با تیتر روش های ایجاد تحول در ارتباطات ۲۰۱۶، تنظیم و یکپارچه سازی مقررات اینترنت را به عنوان مهم‌ترین اولویت‌ در حوزه مخابرات و اینترنت ارائه داد. این قوانین می بایست در زمان کار با شبکه اینترنت از طرف تمامی کاربران و سرویس دهندگان کاملا اجرایی شود.
مقررات اینترنت به فهرستی از قوانین غیر رسمی که رفتار آنلاین را هدایت می‌کنند و یا لیست کردن قواعد کلی در مورد آنچه اینترنت است و اینکه چگونه کاربران باید بر روی آن رفتار کنند، اشاره می‌کند
.
از آنجایی که تعداد برنامه‌ها در اکثر تعاملات آنلاین مردم به طور روزانه بیشتر از دسترسی به وب سایت‌های سنتی است، هرگز به این معنا نیست که قوانین اولیه ایمنی اینترنت تغییر کرده ‌است. هکرها همیشه به دنبال اطلاعات شخصی هستند که می‌تواند برای دسترسی به کارت اعتباری و اطلاعات بانک افراد از آن‌ها استفاده کنند.

متخصصان و موسسه های معتبر صاحب نظر در حوزه اینترنت و فناوری اطلاعات بر اساس استاندارد ها و تجربیات مبتنی بر علم چند قانون موسوم به مقررات اینترنت توصیه کرده اند.
 
مقررات اینترنت چیست؟

حریم شخصی در مقررات اینترنت
در اینجا چند نمونه از توصیه ها در قالب مقررات اینترنت، که می تواند در حفظ ایمنی اینترنت به کمک کاربران  بیاید آورده شده است:
  • محدود نگه داشتن اطلاعات شخصی،
کارفرمایان یا مشتریان بالقوه نیازی به دانستن وضعیت روابط شخصی و یا آدرس منزل شما ندارند. آن‌ها باید در مورد مهارت و سابقه حرفه‌ای شما بدانند و اینکه چطور با شما تماس بگیرند. به طور قطع با رعایت مقررات اینترنت شما هرگز  اطلاعات شخصی خود را به افراد غریبه ارسال نمی‌کنیدو آن ها را به میلیون ها نفر به صورت آنلاین تحویل نمی دهید.
 
بازاریاب ها و افراد شاغل در حوزه کسب و کار علاقه زیادی دارند که همه چیز را در مورد شما بدانند و جالب اینجاست که هکرها هم این کار را انجام می دهند. هر دوی آن‌ها می‌توانند از طریق مرورگر ها و استفاده از وب سایت‌های ارتباط جمعی خیلی چیزها فرا بگیرند. اما شما قادر به حفظ اطلاعات خود هستید. همانطور که می دانید، مرورگرهای وب و سیستم‌های عامل پرتابل برای حفاظت از حریم خصوصی شما همیشه در دسترس هستند. وب سایت‌های مهم مانند فیس بوک نیز تنظیمات مربوط به دسترسی آنلاین را در اختیار دارند. استفاده  از این تنظیمات گاهی اوقات (عمدا) دشوار است،  زیرا غالب شرکت‌ها خواستار اطلاعات شخصی شما برای بالا بردن ارزش های  بازاریابی خود می باشند. دقت کنید که مجموعه قوانین و روش های حفاظت از حریم خصوصی را فعال کرده وصد البته همیشه فعال نگاه دارید.
 
هرگز عبور از منطقه ای خطرناک جز انتخاب های شما نیست! پس به هیچ عنوان به مکان های پر خطر آنلاین که محل تجمع سارقان سایبری است، مراجعه نکنید. زیرا آن ها از محتواهای خاصی به عنوان طعمه استفاده می‌کنند و به این نکته آگاهی دارند که مردم گاهی اوقات با محتوای مشکوک به وسوسه افتاده و به دنبال محتوای بیشتری باشند که نتیجه آن در دام افتادن است. اینترنت ( بدون رعایت مقررات اینترنت) پر از تله‌های سخت است که در آن یک کلیک از روی  بی‌احتیاطی می‌تواند داده‌های شخصی را افشا کرده یا ابزار های سیستمی را آلوده به بدافزار ها کند. با مقاومت در برابر ورود به محدوده های وسوسه کننده، حتی یک شانس به هکرها ندهید.
 
اتصال امن در مقررات اینترنت
مقررات اینترنت چیست؟

طبق نظر متخصصان و صاحب نظران عرصه مقررات اینترنت، زمانی که به صورت آنلاین در یک مکان عمومی و با یک اینترنت بی‌سیم از اتصال VPN استفاده می کنید، هیچ کنترل مستقیمی بر روی امنیت آن ندارید. متخصصان مدیریت و کنترل ایمنی اینترنت در مورد نقاط نهایی و مکان‌هایی که یک شبکه اختصاصی با دنیای خارج ارتباط دارد، نگران هستند. نقطه نهایی و آسیب‌پذیر محدوده کاری شما همان ارتباط اینترنتی محلی است. اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما ایمن است و زمانی که شک دارید، برای بهبود بیشتر ایمنی اینترنتی خود، از اتصال های موسوم  به VPN secure استفاده کنید. چنین VPN به شما این امکان را می‌دهد که اتصالی امن بین دستگاه خود و یک سرور اینترنتی داشته باشید که هیچ‌کس نمی‌تواند به اطلاعاتی که شما مبادله می‌کنید دسترسی داشته باشد.
  • مراقب آنچه دانلود می‌کنید باشید،
هدف اصلی آن است که شما را به دانلود برنامه‌های ضد بدافزار، اپلیکیشن هایی که حامل  بدافزار بوده یا برای سرقت اطلاعات تلاش می کنند، به کمک شما بیایند. شوربختانه،  این بدافزار می‌تواند به شکل یک   برنامه کاربردی ، از یک بازی محبوب گرفته تا آن هایی که ترافیک و یا آب و هوا را کنترل می‌کند.تغییر موضه بدهد. همانطور که در سایت  PCWorld توصیه می‌کند، برنامه‌هایی را که مشکوک به نظر می‌رسند و یا از سایتی که به آن اعتماد ندارید، دانلود نکنید.
 
  
گذر واژه در مقررات اینترنت
  • استفاده از گذرواژه‌های قوی،
گذر واژه‌ها یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف در کل ساختار امنیتی در مقررات اینترنت هستند، اما در حال حاضر هیچ راهی برای آن‌ها وجود ندارد، مگر اعمال سیاست های امنیتی و ملزم کردن و از طرفی توجیه شدن کاربران به رعایت آن هاست. مشکلات گذر واژه‌ها این است که افراد دوست دارند آنها را به آسانی درخاطر داشته باشند (مانند "abcdef" و "123456")، که برای سارقان محیط سایبری نیز آسان خواهد بود. گذر واژه‌هایی قوی را انتخاب کنید که دسترسی به آن برای فرد سارق دشوارتر باشد. سرویس های مدیریت گذرواژه می‌تواند به شما کمک کرده و چندین کلمه عبور را مدیریت نماید تا آن‌ها را فراموش نکنید. گذرواژه قوی در مقررات اینترنت آن چیزی است که منحصر به فرد و پیچیده است. ( حداقل ۱۵ کاراکتر با ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکتر های خاص).
 
  •  خرید آنلاین از وب سایت‌های اینترنتی را از مکان‌های امن انجام دهید،
هر زمانی که شما به صورت آنلاین خرید می‌کنید و سعی در اجرای مقررات اینترنت دارید، باید  مشخصات کارت اعتباری یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال کنید. این اطلاعات را تنها برای سایت‌هایی تامین کنید که اتصالات ایمن و رمز گذاری شده را فراهم می‌کنند. همان طور که متخصصان و اساتید دانشگاه بوستون توصیه می کنند، شما می‌توانید سایت‌های امن را با جستجوی نشانی هایی که با  https آغاز می‌شود مد نظر قرار دهید
 
  •  مراقب آنچه پست و ارسال می کنید، باشید،
شوربختانه، در بین مقررات اینترنت و عملکرد آن کلید حذف (DELETE) ندارد، همان گونه که بسیاری از کاربران دیر متوجه شدند، هر اظهار نظری یا تصویری که به صورت آنلاین پست می‌کنید، ممکن است برای همیشه به صورت آنلاین باقی بماند زیرا حذف نسخه اصلی (مثلا، در twitter) هیچ نسخه‌ای از آن را حذف نمی‌کند.
 
  •  مراقب هر آن چه که هستید باشید،
افرادی که شما به صورت آنلاین ملاقات می‌کنید همیشه همان شخصی که ادعا می‌کنند نیستند. در واقع، ممکن است  حتی واقعی هم (فیک) نباشند. همانطور که InfoWorld گزارش می‌دهد، پروفایل های وب سایت‌های ارتباط جمعی تقلبی راهی محبوب برای هکرها بوده تا کاربران وب را فریب داده و به مقاصد شوم خود برسند. در زندگی اجتماعی آنلاین خود و با رعایت مقررات اینترنت محتاط و حساس باشید، چون در آن محیط تنها هستید.
 
  •  برنامه  Antivirus خود را همیشه بروز نگه دارید،
نرم‌افزارهای امنیتی اینترنت نمی‌توانند در برابر هر تهدیدی از شما محافظت کنند، اما بسیاری از malware را شناسایی و از بین خواهند برد. مطمئن شوید که سیستم عملیاتی خود و زیر سیستم های مربوط به آن را مرتی به روز رسانی هایی کنید، چرا که یک لایه حیاتی از امنیت را فراهم می‌کنند.
 
این  موارد مقررات اینترنت را در ذهن داشته باشید و از بسیاری از شگفتی‌های ناهنجاری که در اینترنت پنهان می‌شوند دوری کنید.


منبع
: kaspersky.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما