مباحث پیشنهادی مقاله‌ تحقیقاتی فناوری اطلاعات

رشته فناوری اطلاعات گسترده است. این رشته هر روز در حال پیشرفت است، زیرا فناوری‌ها و محصولات جدیدی در آن معرفی می‌شوند. بنابراین، محدود کردن جستجویتان برای برخی از موضوعات جالب مقاله تحقیقی فناوری اطلاعات می‌تواند کار دشواری باشد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا مبحث ایده آل تحقیقی IT (یا فناوری اطلاعات) را انتخاب کنید.
جمعه، 3 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
مباحث پیشنهادی مقاله‌ تحقیقاتی فناوری اطلاعات
همه ما در مقابل نحوه‌ای که فناوری زندگی ما را تغییر داده است بهت زده‌ایم. در چند دهه قبل، هیچ یک از ما تصور نمی‌کردیم چیزی مانند گوگل وجود داشته باشد که اطلاعاتی را در مورد هر چیز و هر آن چه می‌خواهیم به ما ارائه دهد. به همین ترتیب است وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، تلفن‌های هوشمند، رایانه‌هایMac ، iPad ها، HDTVها، اینترنت 5G، سیستم عامل‌های شگفت انگیز، و چه چیز دیگر می‌خواهید! فناوری اطلاعات (IT) شیوه زندگی ما را تغییر داده است. این فناوری راهنمای ما بوده است برای ورود به عصری راحت و لوکس. اگر دانشجوی IT  هستید یا محققی علاقمند به نوشتن پایان نامه در زمینه IT هستید، مباحث فراوانی برای انتخاب وجود دارد. با این حال، موضوعاتی که شما انتخاب می‌کنید باید برای دنیای فناوری اطلاعات مرتبط و مفید باشد. این موضوعات باید بتواند مشکلات فنی را در زمینه فناوری اطلاعات حل کند یا می‌تواند هر چیزی باشد که به پیشرفت کلی حوزه فناوری اطلاعات کمک کند.
 
یک مقاله تحقیق استدلالی باید جوانب مثبت و منفی یک موضوع خاص را ارائه دهد. به همین دلیل، شما باید موضوعی را انتخاب کنید و در زمینه تحقیق، جمع آوری مدارک، موضع گیری درباره موضوع ، عقاید خود را مطرح کرده و همچنین استدلال داشته باشید. چنین موضوعی ممکن است  علاوه بر جمع آوری اطلاعات از منابع موجود، شما را به انجام تحقیقات تجربی و میدانی نیز سوق دهد.
 
علاوه بر این، هنگام تهیه تحقیق و اثبات فرضیه، باید یک روش منطقی برای استدلال دنبال شود. ممکن است برخی از مباحث استدلالی قدرتمندی که برای شما جهت تهیه مقاله تحقیقاتی فراهم کرده‌ایم ماهیت بحث برانگیز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر در فرهنگ عامه پذیرفتنی‌تر باشند.
 

مباحث پیشنهادی برای مقاله پژوهشی فناوری اطلاعات

برای شما ضروری است که هنگام نوشتن یک مقاله تحقیقاتی فنی، به نکات متعددی توجه داشته باشید. تحقیقات شما باید کاملاً با موضوع انتخاب شده شما مرتبط باشد. تحقیقات شما باید به نوعی به مهندسان یا دانشمندان در پروژه های در حال انجام خود کمک کند و یا بتواند به مرتب سازی برخی محدودیت‌های این رشته کمک کند. مقاله شما همچنین باید در مورد نوآوری روش‌های امروزی باشد یا هرگونه پیشرفت کلیدی دیگری که مربوط به آن است را در نظر بگیرد. علاوه بر این، جزئیات فنی عالی، ارائه و مستندات نیز جنبه‌های حیاتی یک مقاله تحقیقاتی هستند. اما قبل از همه این‌ها، باید بدانید که درمورد چه چیزی تحقیق کنید و بنویسید.
 
رایانش ابری: دوره جدیدی از فرصت و چالش‌های فناوری اطلاعات
صنعت فناوری اطلاعات در آستانه دوران جدیدی در جهش فناوری قرار دارد. رایانش ابری هر چیزی است که می‌تواند به مشکلات شرکت‌های فناوری اطلاعات پاسخ دهد. رایانش ابری این توانایی را دارد که منابع IT را ارزان‌تر کند و انعطاف پذیری بالایی را برای گسترش تجارت فراهم کند. در مورد چگونگی اثبات این که محاسبات ابری نقطه عطف بعدی در دنیای فناوری اطلاعات است، بحث کنید.
 
توسعه سیستم‌های گرافیکی برای برنامه‌های IT
تعدادی رشته مانند ارتش، مراقبت‌های بهداشتی، و معماری وجود دارد که گرافیک رایانه‌ای نقش مهمی را در آنها ایفا می‌کند. در تجزیه و تحلیل تصویر، شناسایی تهدید، پیش بینی آب و هوا، تجزیه و تحلیل بدن، نقشه‌های معماری، و در همه جا گرافیک‌ها بسیار مهم هستند. مقاله شما با تجزیه و تحلیل پیشرفته‌ترین سیستم‌های گرافیکی امروزی، باید نوآوری‌ها و تحولات موجود در آنها را ارائه دهد.
 
سانسور اینترنت: آیا باید مجاز باشد؟
این موضوعی است که پس از ممنوعیت برخی موتورهای جستجوگر اینترنتی مشهور جهان در برخی کشورها، بحث و جدال ایجاد کرده است. آیا باید جریان اطلاعات را کنترل کنیم؟ آیا سانسور اینترنت برای جلوگیری از چندین جرم سایبری ضروری است؟ هر دو طرف سکه را مطالعه و تجزیه و تحلیل کرده و گزینه‌های بدیعی برای آن ارائه دهید.
 
 رمز نگاری و امنیت رایانه
رمز نگاری در چند سال گذشته به طور شگفت آوری به رایانه‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و تجارت الکترونیکی سود رسانده است. شناخت کار هکرها و سارقان هویت زمینه تحقیقاتی بسیار جالبی را ارائه می‌دهد. فناوری اطلاعات (IT) شیوه زندگی ما را تغییر داده است. ویروس‌ها، تروجان‌ها، قوانین سایبری، و هر چیزی که مربوط به امنیت رایانه‌ها باشد، یکی از بهترین ایده‌های موضوع مقاله پژوهشی در زمینه رایانه‌ها، به ویژه برای مهندسین رایانه و متخصصان جوان فناوری اطلاعات، را شکل می‌دهد.
 

برخی دیگر از مباحث مقاله تحقیقات فناوری اطلاعات

- ارزیابی انجام جراحی با دستیاری روبات
- مسائل مربوط به حریم خصوصی و پایگاه‌های داده در جهان همیشه در حال گسترشِ  IT
- آینده هوش مصنوعی
- تجارت الکترونیکی و شبکه جهانی وب: یک رابطه در حال تحول
- مهندسی ژنتیک و نقش رایانه‌ها در آن
- کنترل پورنوگرافی موجود در اینترنت
- تکامل تعامل انسان و کامپیوتر
- آینده عکاسی کامپیوتری
- تکامل شبکه‌های حسگر: فرصت‌ها و چالش‌ها
- برنامه‌های کاربردی آینده  Claytronics
- آینده Bioinformatics و  Biometrix
- نظارت الکترونیکی در دنیای مدرن
- آینده رسانه‌های اجتماعی
- چندرسانه‌ای از طریق شبکه‌های  ATM
- مطالعه تطبیقی ​​ویندوز، لینوکس، یونیکس و اوبونتو
- کارکردها و تغییرات سیستم اساسی ورودی / خروجی  (BIOS)
- رشد چالش‌ها در توسعه وب سایت
- عملی ساختن سوئیچ‌های پاکتی موازی
- برنامه کنترل تراکم شبکه  (NCP)
- طراحی و مطالعه روترهای بافر منفرد
- اجرای سایه افکنی قابل برنامه ریزی، به صورت بلادرنگ
- الگوریتم های ارائه دهنده سه بعدی
- شبیه سازی و تجزیه و تحلیل سیستم‌های عضلانی-اسکلتی
- آینده مدل سازی و شبیه سازی انسان
- سویچ چند لایه در کار با شبکه
 
اینها فقط برخی از بسیاری از مباحث مقاله تحقیقاتی فناوری اطلاعات است. در هنگام نوشتن مقاله تحقیق فنی، تحقیقات شما باید با اثبات و حقایق کافی تأیید شود. از آن جا که تحقیقات دانشگاهی زمان می‌برد، فداکاری، تمرکز و مدیریت زمان شما نیز بسیار مهم است. ما لیستی طولانی از موضوعات را برای شما فراهم نکردیم تا به علت زیادیِ گزینه‌ها سردرگم نشوید. هر یک از مباحث فوق که به نظر شما جالب می‌رسد را انتخاب کنید و تحقیق خود را شروع کنید.
 
منبع: کوندان پندی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما