آشنایی با معروفترین هکر دنیا

واژه هکر همیشه برای کاربران واژه ترسناکی بوده و هست، چرا که در دنیای کامپیوتر، هکرها همیشه بازیگر نقش منفی این میدان خواهند بود.در اینجا می‌خواهیم شما را با هکر‌های معروف جهان آشنا کنیم.
سه‌شنبه، 21 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با معروفترین هکر دنیا

معروف ترین هکر دنیا

اگر نگاهی به سایت های مختلفی که در رابطه با معروف ترین هکرها مطالبی نوشته اند بیاندازید، متوجه می شوید که تمامی سایت ها بسیار سلیقه ای عمل کرده و هر یک افراد متعددی را به عنوان معروف ترین هکر دنیا معرفی نموده اند. در حقیقت تعداد این هکرها آنقدر زیاد بوده و تنوع پروژه های آنان آنقدر گسترده است که به راحتی نمی توان گفت کدامیک از بقیه برتر بوده و به عنوان بهترین هکر شناخته می شود.

ما در اینجا سعی کرده ایم با توجه به منابع مختلف، لیستی از افرادی را در اختیار شما قرار دهیم که تقریبا در تمامی لیست های دیگر، مشترک بوده و به عقیده بسیاری از کارشناسان، جزو هکرهای بزرگ تاریخ بوده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا 5 مورد از معروف ترین هکر های دنیا را به شما معرفی نماییم.
 
کوین میتنیک (Kevin Mitnick)
کوین میتنیک در واقع هکر شماره یک امریکا و یکی از معروف ترین هکرهای شناسایی شده در دنیا است. این فرد در آگوست 1963 بدنیا آمده است و در سال 1995 بزرگترین عملیات هک در دنیا را انجام داد.

میتنیک به عنوان بزرگترین مجرم رایانه ای تاریخ امریکا شناخته می شود که توانسته با استفاده از تکنیک های مهندسی اجتماعی، اطلاعات بسیار زیادی را به سرقت ببرد.

او همچنین توانسته سیستم هشدار دفاع ملی امریکا را نیز هک کند و اسرار بسیاری از شرکت ها را به سرقت ببرد. میتنیک بلاخره بازداشت و به 5 سال زندان برای انجام فعالیت های مجرمانه محکوم گردید.

وی پس از آزادی اقدام به نوشتن چندین کتاب از جمله کتاب مشهور هنر فریفتن نمود و اکنون مدیر شرکت امنیتی میتینک می باشد.
 
جاناتان جیمز (Jonathan James)
جاناتان جیمز نیز از جمله هکرهایی است که اسم او همواره در تاریخ هک و امنیت خواهد ماند. او در سال 2008 پس از محکومیت به جرائمی که به عقیده خودش، کار او نبوده است و صرفا اتهاماتی به پایه و اساس می باشد، خودکشی نمود.

او از سنین نوجوانی عملیات هک را آغاز و خیلی زود به یکی از معروف ترین هکر های دنیا تبدیل شد. لقب او در دنیای هک و امنیت، c0mrade بود که بزرگترین عملیاتش، هک و نفوذ به شبکه ناسا و سرقت اطلاعاتی به ارزش 1.7 میلیون دلار بود.

این عملیات عظیم سبب شد تا ناسا برای مدت 3 هفته، تمام فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورد تا بلاخره باگ بوجود آمده را شناسایی کند.
 
دیوید اسمیت (David Smith)
اسمیت دیگر فردی است که نام او را در لیست های متعدد معروف ترین هکر های دنیا، زیاد خواهید دید. این هکر قدرتمند در سال 1999 موفق به نوشتن ویروسی به نام ملیسا گردید که از همان زمان تاکنون هنوز به فعالیت مخربانه خودش ادامه می دهد.

این ویروس خطرناک که بر بستر ایمیل کار می کند، می تواند اطلاعات سرورهای مختلف را سرقت و به آدرس های متعددی ارسال کند.

اسمیت نهایتا بخاطر نوشتن این ویروس خطرناک و به علت به بار آوردن خسارتی تقریبا 80 میلیون دلاری، به گذراندن 10 سال زندان محکوم گردید.
 
کوین پولسن (Kevin Poulsen)
پولسن نیز یکی دیگر از هکرهای معروف دنیاست که به خاطر هدفی ساده، منجر به مختل شدن کل مخابرات کشور امریکا گردید.

این فرد که پیش از آن نیز سابقه ای طولانی در هک و مختل کردن شبکه AT&T امریکا داشت در سال 1991 تصمیم به هک کردن یک مسابقه رادیویی که جایزه آن یک خودرو پورشه بود، گرفت.

او در جریان این عملیات، موفق شد تمامی شبکه تلفن کشور را مختل و چندین تماس تقلبی ایجاد کند تا تنها برنده آن اتومبیل خود او باشد. این کار باعث شد تا در همان سال دستگیر و به 51 ماه حبس محکوم شود.
 
آلبرت گونزالس (Albert gonzalez)
آلبرت گونزالس نیز از جمله معروف ترین هکر های دنیا است که توانست TJX را هک کند و علاوه بر آن اطلاعات بیش از 90 میلیون کارت اعتباری را به سرقت ببرد. این هکر کلاه سیاه، توانست به پول هنگفتی با استفاده از این کارت های اعتباری دسترسی داشته باشد.

همچنین او به سرویس های هتل ها و رستوران های مجلل نفوذ کرده و می توانست برای هر کسی که بخواهد اتاق رزرو نماید.

همچنین بخش دیگری از معروفیت او به دلیل هک کارت های بیمه، پاسپورت و حتی ایجاد گواهی تولد می باشد.

این هکر جوان در سال 2009 دستگیر و به بیش از 20 سال زندان محکوم گردید که در حال حاضر در حال طی کردن محکومیت خود می باشد.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که این ها تنها تعدادی از هکر های معروف شناخته شده هستند و در حقیقت تعداد بیشتری از هکر ها هستند که شاید هنوز شناسایی نشده و در سطح دنیا در حال فعالیت هستند.

یقینا هکرهایی که در دارک وب و دیپ وب در حال فعالیت هستند نیز به عنوان بزرگترین هکر های دنیا شناخته می شوند که هنوز اطلاعات مشخصی از آنها در دسترس نمی باشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.