مراحل سفر هوایی چگونه است ؟

هواپیما سریع‌ترین وسیله‌ی نقلیه‌ای است که تا به‌حال به‌دست بشر ساخته شده است. هواپیما نسبت به دیگر وسایل نقلیه قیمت بلیط بیشتری دارد اما در عوض می‌توانید در سرعت‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خود برسید.
چهارشنبه، 18 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
مراحل سفر هوایی چگونه است ؟
معمولا فرودگاه‌ها یکی از مکان‌های شلوغ است که اگر تجربه ورود به آن را نداشته باشید ممکن است در ابتدای ورودتان به فرودگاه کمی گیج شوید. اگر خرید بلیط هواپیما از علی بابا را انجام داده‌اید و به تازگی سفری پیش رو دارید در این مطلب، همه‌ی مراحلی که باید برای سوار شدن به هواپیما را طی کنید به‌صورت گام به گام بررسی می‌کنیم تا بتوانید باخیالی راحت سوار هواپیما شوید.
 
هواپیماها بعد از ساعت مشخص شده در بلیط، هیچ تعللی در پرواز خود ندارند و اگر دیر به فرودگاه برسید و یا در مراحل اداری سوار شدن به هواپیما معطل کنید ممکن است به‌سادگی پروازتان را از دست بدهید. معمولا سفرهای خارجی زمان بیشتری را برای هماهنگی‌های قبل از پرواز لازم دارد و از این رو باید حداقل 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا مشکلی پیش نیاید.

فرودگاه‌ها حساسیت بیشتری نسبت به ترمینال‌های اتوبوس و ایستگاه‌های قطار دارند به همین علت بر وسایلی که حمل می‌کنید نظارت دقیقی وجود دارد و بعضی وسایل خاص را نمی‌توانید به همراه خود در هواپیما ببرید. در ادامه این مطلب، مهم‌ترین موضوعاتی که بعد از خرید بلیط هواپیما و در هنگام ورود به فرودگاه باید انجام دهید را با شما مطرح می‌کنیم تا سفری لذت‌بخش و مسیری دلچسب را تحربه کنید.
 

۱ـ مرحله‌ی چک ـ این و دریافت کارت پرواز

پس از ورود به فرودگاه، اولین کاری که باید انجام دهید دریافت کارت پرواز‌تان است. البته اگر بلیط هواپیما علی بابا را تهیه کنید نیازی به این مرحله ندارید و کارت پرواز شما به‌صورت آنلاین صادر می‌شود؛ این کار باعث می‌شود در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود.

اگر بلیط سفر خود را به‌صورت آنلاین تهیه نکرده‌اید بهتر است پس از ورود به فرودگاه به باجه‌ی چک ‌ـ ‌این فرودگاه مراجعه کنید و پس از انتظار در صف، کارت پرواز خود را دریافت کنید. انجام شدن این مرحله، نیازمند پاسپورت و بلیط هواپیما علی بابا شماست. ارزان‌ترین بلیط هواپیما را بخرید
 

 ۲ـ تحویل بار

اگر بار یا چمدان خاصی ندارید بهتر است کیف دستی خود را به گیت پرواز تحویل دهید. اما اگر مقدار بار شما زیاد است و یا یک چمدان مجزا دارید که قرار است آن را با خودتان به شهر مقصد ببرید یک مرحله‌ی دیگر به کار شما در فرودگاه اضافه خواهد شد. مسئول دریافت بار در قسمت تحویل بار، وسایل شما را تحویل می‌گیرد و پس از بررسی پاسپورت و کارت پرواز و بلیط هواپیما علی بابا، یک برچسب روی چمدان‌تان می‌چسباند که اطلاعات شما از جمله نام شما بر روی آن درج شده است. این برچسب حاوی اطلاعات شماست که می‌بایست تا پایان سفر آن را با خود همراه داشته باشید و در صورتی‌که این برچسب خدشه‌دار شود برای تحویل بار کمی دردسر خواهید کشید پس بهتر است مراقب آن باشید.
 

۳ـ‌یافتن گیت پرواز در فرودگاه

بعد از انجام دو مرحله‌ی بالا باید گیت پرواز را بیابید. گیت پرواز یا همان ترمینال پرواز شما با یک شماره مشخص می‌شود. اگر به کارت پروازتان دقت کنید خواهید دید که گیت پرواز شما با یک شماره روی کارت پرواز مشخص شده است. اگر بعد از انجام مراحل بالا به هر دلیلی نتوانستید گیت پرواز را پیدا کنید بهتر است از کارمندان فرودگاه کمک بگیرید. بعد از رسیدن به گیت پرواز و انجام کارهای آن، هیچ نگرانی از بابت رسیدن به پرواز نداشته باشید چراکه بعد از ورود به گیت پرواز عوامل گیت موظف هستند شما را به هواپیما برسانند. اگر خرید بلیط هواپیما را به‌صورت اینترنتی انجام داده‌اید احتمالا شماره‌ی گیت پرواز بر روی بلیط شما درج شده است.

مراحل سفر هوایی چگونه است ؟
 

۴ـ سالن انتظار

اگر مراحل ورود به گیت و دیگر مراحل آن را انجام دادید بعد از ورود به گیت می‌بایست منتظر بمانید تا موقع سوار شدن شما به هواپیما فرا برسد. در هنگام انتظار در سالن انتظار می‌توانید به سرویس بهداشتی بروید، از بوفه خرید کنید و یا از اینترنت استفاده کنید.
 

۵ـ سوار شدن به هواپیما

موقعی که گیت پرواز باز شد، از طریق بلندگوهای سالن شماره پرواز شما اعلام خواهد شد و بهتر است قبل از رسیدن به گیت ورودی، کارت پرواز و بلیط هواپیما علی بابا را آماده در دست داشته باشید.

در انتهای این مطلب به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر شرکت‌های هواپیمایی پس از خرید بلیط هواپیما اجازه می‌دهند که در کابین هواپیما، چمدانی به عرض ۴۵ و طول ۵۶ و ارتفاع ۲۵ سانتی‌متر را به‌همراه داشته باشید. این ابعاد با توجه به قسمت مشخص شده برای بار در کابین هواپیما مشخص است و همچنین اگر در پروازی حداکثر بار مجاز، بیش‌تر از ۳۰ کیلوگرم بود نمی‌توانید این مقدار را در یک چمدان قرار دهید چون به شخصی که چمدان‌ها را جابه‌جا می‌کند آسیب می‌رسد و باید این میزان را در دو چمدان مجزا تقسیم کنید.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.