عبارات متناسب با نیازهای کاری برای ارزیابی کارمندان

ارزیابی عملکرد در اکثر شرکت‌ها یک برنامه سالانه است و برای استفاده صحیح از آن، استفاده از عباراتی مناسب برای ارزیابی به خوبی طراحی شده است. به همین ترتیب، باید عبارات مناسبی را که می‌توان در هنگام نوشتن ارزیابی عملکرد برای یک کارمند استفاده کرد، بشناسید.
جمعه، 20 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عبارات متناسب با نیازهای کاری برای ارزیابی کارمندان

مزایای بازبینی عملکرد

بررسی‌های انجام شده و ارزیابی‌ها نقش مهمی را در هر سازمانی ایفا می‌کنند، زیرا آنها یک کارمند را قادر می‌سازند تا جایگاه خود را در یک شرکت پیدا کند، و همچنین متوجه ‌شود که چه کاستی‌هایی دارد. در حالی که افراد زیادی در موقعیت‌های مدیریتی حضور دارند که دائمأ در مورد مزایا و معایب ارزیابی‌های عملکردی بحث می‌کنند، واقعیت این است که این ارزیابی‌ها اغلب به یک شرکت کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که میزان کارآمدی سالانه یک کارمند چقدر است.
 

نیاز به مرور عملکرد

از روش‌های مختلفی برای ارزیابی عملکرد توسط شرکت‌های مختلف، برای تصمیم‌ گیری در مورد انگیزه و ارزیابی نهایی که یک کارمند سزاوار آن است، استفاده می‌شود. از آن جا که این‌ها یک برایند مهم سالانه هستند، ضروری است که بررسی و ارزیابی عملکرد دارای محتوای حرفه‌ای و به خوبی طراحی شده باشد. نیاز به عباراتی برای بازبینی هست که به طور عینی و بدون بیان اعداد مانند تلاش قابل قبول، پاسخ دهد. در هر حوزه کاری، بسیار مهم است که مهارت‌های ارتباطی خوب، چه کلامی و چه نوشتاری داشته باشیم. در حالی که به عنوان یک کارمند منابع انسانی یا کسی که مسئولیت انجام این بررسی‌ها را دارد، می‌توانید به نمونه‌ای از ارزیابی‌های مراجعه کنید، اما همیشه این ایده بهتر است که خودتان آن را بسازید.
 

بازخورد با عبارات مناسب برای مهارت‌های ارتباطی

در هر حوزه کاری، بسیار مهم است که مهارت‌های ارتباطی خوب، چه کلامی و چه نوشتاری داشته باشیم. مهم است که آن چه که شما می‌گویید، برای شخصی که در حال شنیدن است، واضح باشد و اشتباه درک نشود.
 
- او دارای توانایی صادق بودن و احترام به اعضای تیم و همکارانش است و همچنین به طور مؤثری بازخورد می‌دهد. این به او کمک می‌کند تا احترام افرادی که با آنها کار می‌کند را، به دست آورد.
- اعضای تیم او از این که چگونه مشکلات را حل می‌کند و چگونه به طور مؤثری راه حل‌های مربوط به این مشکل را بیان می‌کند، قدردانی می‌کنند.
- او یک شنونده خوب است که وی را قادر می‌سازد تا با همکاران و اعضای تیم خود در مورد هرگونه مشکلی که با آنها رو به رو هستند، برخورد خوبی داشته باشد.
 

نکات قابل ارزیابی برای مدیریت

اکثر ارزیابی‌های عملکرد کارکنان، سعی می‌کنند که بر اساس جنبه‌ها و کیفیت‌های مختلفی که کارکنان در محل کار ارائه می‌دهند، قضاوت کنند. ویژگی‌های رهبری و مهارت‌های تیمی، دو ویژگی بسیار مهم هستند که اکثر شرکت‌ها به دنبال آن هستند.
 
- او یک رهبر ذاتی است که احترام به همکارانش را مد نظر قرار می‌دهد و به آنها احترام می‌گذارد.
- او یک توانایی طبیعی برای جذب مشتریان و کارکنان همکارش نشان داده و به آنها کمک می‌کند تا مشکلات خود را حل کنند.
- او یک دارایی ارزشمند برای تیم است و با بالا بردن اعتماد به نفس اعضای تیم و همکارانش در بالا بردن روحیه تیم موفق بوده است.
- با اعضای تیم خود با احترام رفتار می‌کند که به آنها کمک کرده است احساس کنند که آنها بخشی از تیم هستند و همچنین به طور چشمگیری مسئولیت‌پذیری افزایش یافته است.
 

بازخورد با عبارات مناسب برای نوآوری و خلاقیت

نمایش عدم درماندگی در کار و ارائه راه حل خلاقانه و غیرقابل پیش‌بینی برای مشکلات، در هنگامی که زمان ارزیابی عملکرد شما است، می‌تواند شما را در جای مناسبی از نظر کارفرمایان بگذارد.
 
- تمایل وی به ریسک کردن و ارائه راه حل‌های جدید نه تنها به بهبود عملکرد شرکت، بلکه به افزایش بهبود ارزش برند آن در بازار کمک کرده است.
- در نتیجه‌ی توانایی او در مهندسی معکوس در مورد مسائل به نفع شرکت و همچنین بر اساس ارزیابی شرکت، بهبود خلاقانه برنامه کاری در سال گذشته افزایش یافته است.
 

بازخورد با عبارات مناسب برای مدیریت استرس

در دنیای رقابتی امروز با نرخ رو به رشدی که دارد، استرس به شکلی رایجی برای اکثر متخصصان وجود دارد. به همین دلیل است که کارکنانی که تحت این فشار به خوبی عمل می‌کنند، دارایی‌های شرکت می‌باشند.
 
- در برخورد با شرایط استرس‌زا، برخورد بسیار راحت و با کمترین تنش بسیار مفید است.
- فرد با شرایط بحرانی که برای او رخ داده است به خوبی فعالیت و به آن بحران رسیدگی کرده است.
 

بازخورد با عبارات مناسب برای حرفه‌ای سازی

حرفه‌ای بودن در مورد کار شما و رفتار شما در محل کار است که تعهدات اجتماعی را برآورده می‌سازد و این بسیار مهم است و زمانی که کارکنان در حال بررسی هستند، محور اصلی تمرکز است. 
 
- تلاش می‌کند تا اطلاعات مناسب و دانش لازم را برای اطمینان فراهم کند تا بتواند به نیازهای کار مسلط باشد.
- نگرش وی نسبت به همکاران و مشتریان، حرفه‌ای و بالغانه و همیشه مطابق با نگرش حرفه‌ای است که پروژه او نیاز دارد.
 

بازخورد با عبارات مناسب برای حضور سر وقت و مدیریت زمان

بسیاری از بررسی‌ها حکایت از اهمیت بسیار زیاد حضور به موقع کارکنان و کارایی آنها در خصوص مدیریت زمان دارد. عباراتی که می‌توانید برای بررسی عملکرد کارکنان در این دسته استفاده کنید، در زیر آمده است.
 
- او همواره خوش قول است.
- وقتی یکی از همکارانش در حال کار کردن است این واقعیت که او از حضور دیگران بسیار نگران است را درک می‌کند و تلاش برای حفظ تمرکز تیمش دارد تا اهداف بهتری را به دست آورند.
- او اطمینان می‌دهد که هر کس در تیم خود بسیار مفید است و از مناسب‌ترین برنامه آگاهی دارد.
- او در مدیریت زمان بسیار خوب است و توانایی ذاتی خود را برای ارزیابی دقیق میزان زمان مورد نیازش برای تکمیل وظایف برنامه‌ریزی شده خود، نشان می‌دهد.
 
این لیست فقط تعداد کمی از بازخوردها با عبارات مناسبی را که شما می‌توانید در ارزیابی عملکردی خود استفاده کنید، بیان کرده است. اگر شما سعی دارید نقاط ضعف را در سبک کاری کارکنان ذکر کنید، با توجه به ویژگی‌های خوب خود، سعی کنید برای آن هم همین کار را انجام دهید.
 
منبع: Tulika Nair - Workspirited


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما