روش‌های یخ شکن و انرژی‌زای کاری در طول جلسات

استفاده از تکنیک‌های یخ شکن و انرژی‌زا برای جلسات، نقش مهمی برای هر شرکتی دارد که نیاز دارد هر فردی از گروه، ایده‌ها و پیشنهاداتش را که به نفع شرکت مؤثر می‌باشد، ارائه کند.
دوشنبه، 23 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش‌های یخ شکن و انرژی‌زای کاری در طول جلسات
بهره‌وری در هر شرکت بستگی به خروجی‌ای دارد که کارکنان آن مجموعه قادر به تولید آن هستند، بر اساس این که چقدر آنها در محیط کاری خود راحت هستند و همچنین این که آیا به روش مناسبی برای تهیه نتایج خوب و با دوام تشویق می‌شوند؟ مدیران و رهبران تیم به خوبی برای ایجاد راه‌هایی در مورد چگونگی به دست آوردن روحیه مناسب در طول جلسات و برنامه‌ریزی استراتژیک باید وقت بگذارند. حتی شرکت‌های تبلیغاتی و کسانی که خلاقیت دارند، اگر به شیوه‌ای به کارکنان خود اجازه ارائه ایده‌هایی درخشان و کارآمد بدهند، سود خواهند برد.
 

فعالیت‌های یخ شکن و انرژی‌زا در طول جلسه

جلسات می‌توانند بسیار خسته کننده باشند، به خصوص وقتی که ساعت‌ها طول می‌کشد. وقتی جلسات برگزار می‌شود، برخی از افراد به شدت باید خود را برای شرکت در آن آماده کنند، و بسیاری از آنها حتی دارو مصرف می‌کنند. کارکنان ابتدا باید خودشان را معرفی کنند اگر که آنها عضو جدید سازمان هستند، در حالی که کارمندان قدیمی باید احساس راحتی کنند. انجام بازی‌های سرگرم کننده گروهی و انجام مسابقات برای کمک به مأنوس شدن آنها با محیط، کمک می‌کند. به آنها بگویید که درباره چیزهایی فکر کنند که در طول کار روزانه انجام می‌دهند، هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند. این ایده‌ها باید بتوانند در داخل و خارج از دفتر کار نیز آنها را همراهی کنند، مانند سفرهای روزانه یا رویدادهای معمولی.
 

یک واقعیت اسرار آمیز

کارکنان ابتدا باید قبل از معرفی خود سه واقعیت در مورد زندگی یا دستاوردهای خود بیان کنند، و در میان این سه معرفی، یک کذب نیز بگنجانند. افراد حاضر در اتاق هیئت مدیره باید حدس بزنند که کدام یک از این سه مورد درست نیست. این می‌تواند هر گونه واقعیتی، حتی صحبت از چیزهایی که آنها دوست دارند یا دوست ندارند، هراس، و یا هر نکته جذاب دیگری باشد. این به سایر کارمندان کمک می‌کند چیزهای جدیدی را درباره فردی که قرار است با آنها کار کند، یاد بگیرند؛ به علاوه، آنها را تشویق می‌کند گارد خود را پایین بیاورند، ارتباط برقرار کنند و اندکی خنده و شوخی داشته باشند.
 

حدس زدن

کارکنان به دو تیم تقسیم می‌شوند که در آن دو نفر در یک زمان برای معرفی ویژگی مشخصی، بازی را شروع کرده و پیش می‌روند. اعضای تیم A و B به نوبت، و به ترتیب پیش می‌روند: یکی نقش «مجسمه ساز» و دیگری «کار هنری» را بازی می‌کند. اعضای هر تیم باید حدس بزنند که چه شخصیتی را هم تیمی آنها در حال تلاش برای ساختن است، بسته به این که چگونه "مجسمه ساز" "قالب" خود را قرار می‌دهد. اگر تیم نتوانست حدس بزند، این شانس به تیم مخالف می‌رسد، که باید حدس بزند بدون این که راهنمایی بیشتری بشود. تیمی که بتواند بیشترین حدس را بزند، برنده می‌شود. این بازی می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد اگر شما شخصیت‌های دیگری مانند شخصیت‌های تلویزیونی معروف، سیاستمداران و مانند آن را انتخاب کنید.
 

نظر کارمندان

برای درک این که چگونه کارکنان به یک ایده خاص یا مقدمه مربوط به کار واکنش نشان می‌دهند ، پنج پوستر را ایجاد می‌کنند و آنها را در چهار گوشه از اتاق با عنوان بله قطعاً، چرا که نه، شاید، به هیچوجه و البته که نه نصب می‌کنند. سؤال‌هایی مربوط به وضعیت فعلی چیزها در محل کار بپرسید، مثلا در مورد یک پروژه جدید، اخلاق کاری، و یا امکانات جدید. قبل از پرسیدن کارکنان را در زوایای مختلف اتاق تقسیم کنید. حفظ رسمیت محیط کار با محدود کردن و ممنوعیت دسترسی‌های کارکنان، راه مناسبی نیست و تنها موجب حالت‌های عصبی و تلاش برای پنهان کاری مداوم می‌شود. باید از گوشه‌ای که بیشترین تعداد افراد را دارد، در مورد نظرات آنها، چه خوب یا بد، سؤال کرد وقتی که یک سؤال خاص مطرح می‌شود که اندکی از واقعیت به دور است. به این ترتیب، شما به فکر و احساس اکثر کارکنان پی می‌برید، و به وسیله آن شما همچنین می‌توانید کشف کنید که چرا دیگران هنگامی که یک سؤال مطرح می‌شود، نظرات مختلفی دارند. این روشی خلاقانه و ارزشمند برای جمع‌آوری بازخورد از کارکنان است.
 

تغییر در معرفی محیط کار

حفظ رسمیت محیط کار با محدود کردن و ممنوعیت دسترسی‌های کارکنان، راه مناسبی نیست و تنها موجب حالت‌های عصبی و تلاش برای پنهان کاری مداوم می‌شود. سیاست‌های سخت‌گیرانه شدید فقط موجب افزایش وانمود کردن می‌شود. بیایید نگاهی به نحوه کار شما داشته باشیم تا با پیشنهادهایی تنش کارکنان را از بین ببرید و در نتیجه روند تولید را بیشتر کنید.
 
ایجاد یک اتاق نشست چشم نواز، کاربردی است
اتاق جلسه یک بخش ضروری در هر سازمان است، در حالی که جلسه‌های بزرگ چندین بار تشکیل می‌شود. کارکنان باید در آن فضا احساس راحتی کنند تا که در آن ایده‌ها بتوانند به راحتی به ذهن جریان پیدا کنند.
 
استفاده از رنگ روشن برای اتاق جلسه و اتاق کنفرانس که در آن اکثر بحث‌ها و جلسات بارش مغزی برگزار می‌شود، توصیه می‌شود و یا رنگ‌های پر جنب و جوش برای بیان فضایی بی‌ادعا، و بی‌نظیرتر (اگر مشتریان از اتاق جلسه یا اتاق کنفرانس بازدید می‌کنند). گفته می‌شود که رنگ آبی اجازه می‌دهد تا افراد خلاق‌تر و آرام‌تر احساس بصری خود را نگاه دارند. اتاق جلسه و کنفرانس باید بزرگ با تهویه خوب و صندلی راحت باشد، و روشنایی طبیعی و یا مصنوعی (چراغ زرد ملایم توصیه می شود) داشته باشد.
 
گروه‌های اداری و خارج از منزل را تشویق کنید
علاوه بر رویکرد یکنواخت و یا جریان مداوم افکار در مورد آن چه که باید در دفتر کار انجام شود، یک فعالیت دیگر تشکیل گروه‌های خارج از کار است که می‌توانیم از آن استقبال ‌کنیم و لذت ‌ببریم. در شرکت، دیگران تمایل دارند که محیط تعاملی بیشتری داشته باشند، مخصوصا اگر نیاز به فعالیت‌های فضای باز یا به همراهی کسانی باشد که نیاز به پیوند و ارتباط دارند.
 
این یک راه خوب برای مرتبط کردن همه افراد و صحبت کردن در مورد چیزهایی است که می‌تواند در یک سفر شکوفا شود. آنها اشتراکات خود را کشف می‌کنند و بیشتر در مورد زمینه‌های مورد علاقه یکدیگر و زندگی کاری گذشته، در صورت نیاز، اطلاعات کسب می‌کنند. گروه‌های اداری یک راه عالی برای پرورش اشتیاق کارمندان برای برنامه‌ریزی یک فعالیت است. این می‌تواند برنامه‌ریزی‌های بزرگی را شامل شود که در آن جشن بگیرید، از جمله جشن‌های تولد و تعطیلات دور هم جمع شدن در یک سازمان را شامل می‌شود.
 

انجام سمینارهای منظم

مهارت‌های ارتباطی بعضی وقت‌ها دارای یک مفهوم ناملموس برای بسیاری از افرادی است که اخیراً به یک شرکت پیوسته‌اند، به خصوص اگر آنها ضد اجتماعی و یا درونگرا باشند. متخصصان در یک رشته خاص از شرکت بازدید می‌کنند تا سمینارهای پر ‌انرژی و سرگرم ‌کننده‌ای را در مورد چگونگی ایجاد نشاط در محیط کار ارائه کنند که نه تنها مبتنی بر کار، بلکه هیجان انگیز است. سمینارها یک تجربه قابل ملاحظه برای کارکنان است که در آن احساس تازه‌ای می‌کنند و آماده‌اند تا کار را نه به عنوان یک کار اجباری، بلکه به عنوان چیزی که دوست دارند، هر روز انجام دهند.
 
آنها را تشویق به پرسیدن سؤالات جالب کنید و فرم‌های بازخورد از آنها را پر کنید تا سمینارها مفید باشند؛ دریافت پیشنهادات نیز بسیار مهم است، بنابراین گزینه‌های زیادی برای آنها طراحی کنید تا آنها را تیک بزنند، اگر احساس می‌کنید برای آنها بسیار مورد نیاز است. فرم‌ها در رابطه با گزینه‌های بیشتر انتخاب شوند، از جمله بازخورد کلی بررسی و نظرات قابل اجرا را اعمال کنید.
 

نمایش قدردانی

هیچ چیز روحیه کارمند را مانند قدردانی هر چند کم از طرف اعضای مدیریت افزایش نمی‌دهد. این که اگر یک مشتری، معامله و یا یک مشارکت عمده را تأمین می‌کند، برنده جایزه شود، و قرار دادن یک علامت خاص در فروش و غیره، تلاش‌های تیم یا فرد باید با توجه به اعتبار آن مورد توجه قرار گیرد. اگر این یک موفقیت بزرگ برای این شرکت باشد، باید یک هدیه یا پاداش کوچک بسته به این که آیا این نتیجه کار یک فرد یا تیم است، تهیه و اعطا شود.
 
این ایده‌ها باعث ایجاد یک محل کار پویا و مفرح می‌شود که شخص دوست دارد هر روز صبح به آنجا برود، در حالی که کار سختی نیست. شرکت‌ها باید تحقیقات خود را در مورد سازمان‌هایی انجام دهند که نیروی کاری دارند، که در مقایسه با آنچه سازمان از آنها انتظار دارد، به عنوان نیروی متحد با مدیریت عمل می‌کنند و به این ترتیب شرکت را به سمت موفقیت و رشد می‌برند.
 
منبع: Uttara Manohar ورک اسپیریتد


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.