دستور پخت املت قارچ و ریحان با گوجه کبابی

قارچ های خوراکی دارای طعم بی نظیر و خواص و فواید زیادی برای سلامتی دارند و یکی از سبزیهایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.در این مطلب با طرز تهیه املت قارچ و ریحان با گوجه کبابی آشنا می شویم.
شنبه، 28 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت املت قارچ و ریحان با گوجه کبابی

طرز تهیه املت قارچ و ریحان با گوجه کبابی

مناسب برای 2 نفر

196 کالری

این یک صبحانه‌ گیاهی بسیار لذیذ است. این غذا را با پنیر خامه‌ ای، گیاهان معطر و گوجه‌ های کبابی امتحان کنید.
 
زمان آماده سازی 
5 دقیقه
 
زمان پخت 
15 دقیقه
 
مواد لازم
گوجه‌ فرنگی نصف‌ شده ۲ عدد

تخم‌ مرغ متوسط ۳ عدد

پیازچه خردشده ۱ قاشق غذاخوری

قارچ خردشده ۳۰۰ گرم

کره بدون نمک ۱ قاشق چایخوری

پنیر خامه‌ ای کم‌ چرب ۲ قاشق غذاخوری

برگ ریحان، ریز خردشده ۱ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1. گریل را با بالاترین درجه‌ اش گرم کنید، روی آن یک فویل قرار دهید و گوجه‌ ها را روی فویل بچینید. برای جلوگیری از سوختن گوجه‌ ها، آنها را پشت‌ و‌رو کنید. هنگامی که پوست گوجه‌ ها کمی کباب شد، آنها را از روی گریل بردارید و کمی له کنید تا آبشان خارج شود.

2. تخم‌ مرغ‌ ها را در یک کاسه بشکنید و با یک چنگال بهم بزنید. کمی آب اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید. پیازچه و مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و کمی دیگر بهم بزنید. آن را کنار بگذارید و به سراغ آماده کردن قارچ ها بروید.

3. کره را در یک تابه‌ ی نچسب روی حرارت متوسط گرم کنید تا زمانی که کف کند. قارچ‌ ها را اضافه کرده و به مدت ۵ تا ۸ دقیقه بپزید تا کاملا نرم شوند، هر چند دقیقه یک‌ بار بهم بزنید. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

4. مخلوط تخم‌ مرغ را به‌ سرعت هم بزنید و سپس در تابه‌ ی داغ بریزید (تابه را طوری کج کنید که مخلوط، تمام کف آن را بپوشاند) و اجازه دهید ۱۰ ثانیه یا تا زمانی که شروع به سفت شدن کند، سرخ شود. به آرامی، تخم‌ مرغ‌ ها را بهم بزنید تا تمام جاهایش بپزد.

5. در حالی که مخلوط تخم مرغ هنوز کمی شل است، مخلوط قارچ را روی یک طرف املت بریزید و روی آن پنیر خامه‌ ای و برگ ریحان بگذارید. طرف دیگر املت را روی آن برگردانید تا روی قارچ‌ ها را بپوشاند و اجازه دهید ۱ دقیقه‌ ی دیگر بپزد. سپس آن را نصف کنید و هر نیمه را روی یک بشقاب قرار دهید. در کنار هر کدام، گوجه‌ ی کبابی بگذارید و فورا سرو کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.