مصاحبه اختصاصی باحجت‌الاسلام‌ غفاری فر، عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم

انقلاب اسلامی و شکست هیمنه آمریکا

هر انقلابی که در طول این سال‌ها به وجود آمد آمریکا آن را با توطئه‌های مختلف از بین برد به خصوص بعد از شکل دادن دولت اسرائیل در سال 1948، خیال غرب به سرکردگی آمریکا در منطقه آسیا و شرق راحت شد که یک نگهبانی به این بزرگی دارد و می‌تواند برای تحقق اهداف شوم خود به جلو حرکت کند.
دوشنبه، 14 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
مصاحبه کننده : حسين حيدري
موارد بیشتر برای شما
انقلاب اسلامی و شکست هیمنه آمریکا
تا جایی که ما به یاد داریم آمریکا از ابتدا و بعد از جنگ جهانی دوم در دنیا قلدری کرده است و به هر کشوری که دلش خواست با هر دلیلی لشکرکشی کرد و برای هیچ کشور و گروهی حقی قائل نبوده و نیست؛ اما انقلاب اسلامی ایران بعد از پیروزی در مقابل این قلدری و زیاده‌خواهی آمریکا ایستاد و هیمنه او را ابتدا در منطقه و سپس در دنیا شکست.

از همین رو خبرنگار راسخون با موضوع انقلاب اسلامی و شکست هیمنه آمریکا با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری فر، عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم و عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفتگو کرده است.
 
راسخون: چرا آمریکا قبل از انقلاب به صورت کوتاه و بعد از انقلاب به صورت ویژه به دنبال توطئه در ایران بوده است؟
آمریکا از زمانی که به استقلال رسید مخصوصاً بعد از جنگ جهانی دوم و زمین‌گیر کردن ژاپن و آلمان، به دنبال مالکیت جهان بود. آمریکا از ابتدا به دنبال مالکیت جهان بود از آن‌طرف هم روسیه که مبانی اندیشه‌ای او بر اساس غرب بود به صورت ناخواسته و آرام‌آرام تبدیل به یک قدرت در مقابل آمریکا شد؛ این رقابت در حال شکل‌گیری بود و آمریکا هم به دنبال تصاحب حداکثری است.
 

آمریکا همه انقلاب‌های دنیا را با توطئه از بین برد

 هر انقلابی که در طول این سال‌ها به وجود آمد آمریکا آن را با توطئه‌های مختلف از بین برد به خصوص بعد از شکل دادن دولت اسرائیل در سال 1948، خیال غرب به سرکردگی آمریکا در منطقه آسیا و شرق راحت شد که یک نگهبانی به این بزرگی دارد و می‌تواند برای تحقق اهداف شوم خود به جلو حرکت کند.همچنین غرب به دنبال این بود که هم‌زمان بتواند قدم به قدم شرق روسیه یا همان دولت عثمانی را با چند تکه کردن از بین ببرد تا یک گام به مالکیت کل منطقه نزدیک شود.

از طرفی روسیه توانسته بود چند بلوک را تصاحب کند اما به دلیل غربی بودن اندیشه‌های او در پیشرفت اهداف خود شکست خورد.از همین رو باید گفت ده‌ها انقلاب برای استقلال در برابر استعمار غرب به وجود آمد که از بین رفت اما در این ایام بعد از حادثه تنباکو و حادثه نفت آرام‌آرام حادثه‌ای در حال رخ دادن بود.
 
راسخون: یعنی منظور شما این است که از اینجای تاریخ آرام‌آرام انقلاب ایران در حال به وجود آمدن بود؟
بله- آمریکایی‌ها در حال شخصیت شناسی امام بودند و به این مسئله از اسنادی که در لانه جاسوسی به دست آمد اذعان داشته‌اند که شخصیت امام خمینی (ره) متفاوت است. آقای میشل فوکو وقتی از فرانسه به ایران می‌آید کتاب و یا مقاله‌ای از ایران می‌نویسد، گرچه ما این را به عنوان اقرار دشمن به توانمندی شیعه و اسلام در نظر می‌گیریم اما این فرد در مقاله خود به‌نوعی در حال کمک به غرب بود. او در مقاله خود نوشته بود که چرا نشسته‌اید اتفاقی در حال رخ دادن است که در آینده همه شما را نابود خواهد کرد.

منتها مشیت الهی همان‌طور که از صدر اسلام ظهور پیامبر با هیمنه نبود انقلاب اسلامی هم تظاهرش با هیمنه نبود تا دشمن خیلی وحشت کند. البته با توجه به شکست خوردن چند باره انقلاب در داستان‌های تنباکو، نفت و مشروطه آمریکا تفکر می‌کرد که این انقلاب را هم مانند انقلاب‌های قبل نابود خواهد کرد.

هرچه از روزهای اول انقلاب می‌گذشت آمریکا فهمید که مدل این انقلاب متفاوت است به همین دلیل از چهار گوشه ایران به فکر حمله شدند از آذربایجان با خلق ترک، از جنوب با خلق مسلمانان عرب، از شمال با خلق ترکمن و از غرب با کردستان؛ ولی از هر جایی که ایجاد بحران کردند انقلاب خود را نجات داد.
 

سرآغاز شکست‌های آمریکا از دفاع مقدس بود

راسخون: جنگ ایران و عراق هم به‌نوعی طراحی آمریکا بود و چرا این کار را انجام دادند؟
آمریکا این اقدام و ریسک را انجام داد تا نظام و مخصوصاً انقلاب ایران را نابود کند چراکه هر توطئه‌ای انجام می‌داد انقلاب ایران خود را نجات می‌داد و شکست عراق در جنگ با ایران در واقعه شکست آمریکا بود که این سرآغاز شکست‌های آمریکا بود. چراکه انقلاب توانست خود را مدیریت کند و تهدید به این بزرگی را به بزرگ‌ترین فرصت برای خود تبدیل کند.


هیمنه آمریکا با خداباوری مردم شکست

راسخون: ایران اسلامی آمریکا را در اتفاقاتی مانند تسخیر لانه جاسوسی، طبس، دفاع مقدس و تا زدن پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق شکست داد. حال سؤال اینجاست که انقلاب اسلامی چگونه توانست هیمنه آمریکا را در منطقه بشکند.
مهم‌ترین نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که یک انسان موحد با یک رویکرد توحیدی با عالی‌ترین نماد شرک درافتاد و در مقابل او ایستاد.وقتی تمام صحیفه امام را مطالعه می‌کنید چند واژه تمام‌عیار توحیدی مانند خدا، امام زمان (عج)، اسلام، پیامبر (ص)، اهل‌بیت (ع) و قرآن در آن بسیار تکرار شده است. اینجا صحبت بر سر نظام امامت است و هدف بسترسازی برای حضور امام زمان (عج) و حکومت او است.

هدف وقتی سطحی نباشد و هدف بلند باشد؛ کمونیستی معنا نشود، لیبرالیستی و اقتصاد باز مطرح نشود و اگر بحث آزاد کردن جهان به مدد الهی مطرح شود اینجا دیگر شخصیت افراد متفاوت می‌شود، جرئت آن‌ها بیشتر می‌شود. وقتی امام خمینی (ره) این مسیر را جلوی پای مردم قرارداد مردم آرام‌آرام به یک خودباوری ویژه رسیدند؛ همین مردمی که در این کشور به واسطه بی‌عرضگی حاکمان آن زشت‌ترین و وحشیانه‌ترین و حیوانی‌ترین رفتار را آمریکایی‌ها با آن‌ها داشتند این مردم از چندان اعتمادبه‌نفسی برخوردار شدند که اولین اقدام بدون برگشت را انجام دادند.
 

تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود

در خیلی از کشورها به سفارت آمریکا حمله می‌کنند چند موشک هم می‌زنند اما سریع عذرخواهی می‌کنند اما در ایران یک حرکت بدون برگشت انجام گرفت و تمام حکومت و انقلاب هم پشت آن قرار گرفت و وقتی امام خمینی (ره) در خصوص تسخیر لانه جاسوسی اعلام می‌کند این انقلاب دوم است مردم و نمایندگان خبرگان هم پشت این اقدام قرار گرفتند. همان انقلابی که رژیم شاه را با خودباوری ساقط کرد همه آن انقلاب پشت تسخیر لانه جاسوسی آمد. با این مسئله دومینوی اعتمادبه‌نفس، خودباوری، تحقیر دشمن، اعتماد به خدا، توحید باوری مردم بالا رفت و امام هم مانند یک مربی مردم را به سمت جلو هدایت می‌کرد.
 

ملت ما می‌توانیم هیمنه آمریکا را شکست

هیمنه آمریکا با این اتفاقات شکسته نشد، هیمنه آمریکا زمانی شکست که امام خمینی (ره) توانست ملت ما می‌توانیم را به وجود بیاورد.اما مرحله بعد از دومینو شکست هیمنه آمریکا، پاک‌سازی است. ایران قبل از شلیک موشک به عین الاسد، آمریکا را با نابودی داعش از بین برد. عین الاسد آخرین حرکت و نابودی کامل آمریکا در منطقه بود از این به بعد پاک‌سازی خواهیم کرد که نمونه آن را می‌توانیم بحث عراق و تظاهرات آن‌ها اشاره‌کنیم که در حال پاک‌سازی کل کشور از شر وجود آمریکایی‌ها است.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.