رنگ آمیزی مو با حنا

برگ‌های گیاه حنا از قرن‌ها پیش تاکنون برای رنگ آمیزی موها به خصوص در خاورمیانه و کشورهایی مانند هند استفاده می‌شده است. در این جا چند نکته برای رنگ آمیزی مو با حنا آمده است.
جمعه، 18 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رنگ آمیزی مو با حنا
حنا یک گیاه گل دار است که دارای مولکول‌های رنگی است که بیشتر در برگ‌های آن متمرکز است. این ماده دارای پروتئین است و این امر باعث استفاده از حنا به عنوان یک رنگ برای رنگ مو، پوست و ناخن می‌شود. همچنین برای رنگ آمیزی ابریشم، پشم و چرم از آن استفاده می‌شود. حنای طبیعی، رنگ قرمز را به مو می‌دهد. محصولاتی که به عنوان حنای سیاه یا قهوه‌ای برچسب گذاری شده‌اند ممکن است دارای رنگ خارجی و سایر مواد تشکیل دهنده باشند. از این رو، بهتر است حنای طبیعی را در مقابله با سایر محصولات رنگ مو انتخاب کنید. حنا در حال حاضر بسیار محبوب است، این گیاه به صورت تجاری در بسیاری از کشورها از جمله هند، پاکستان، بنگلادش، ایران و مصر استفاده می‌شود.
 

مزایای رنگ موی حنا

 مزایای اصلی حنا در مقایسه با محصولات رنگ موی مصنوعی این است که طبیعی است و تقریباً بدون عوارض جانبی می‌باشد. به غیر از رنگرزی مو، همچنین یک تهویه مناسب است که سبب درخشندگی و بافت نرم در موها می‌شود. همچنین اعتقاد بر این است که حنا دارای خواص ضد قارچی است که در کنترل بیماری‌هایی مانند شوره سر کمک می‌کند. همچنین حاوی مواد مغذی متعددی است که مو را تقویت می‌کند. استفاده از حنا بر روی مو باعث می‌شود که مو را تقویت کند و در رشد آن نقش ایفا کند.
 
 برخلاف رنگ موی تجاری که ممکن است در برخی از کاربران باعث ایجاد عوارض جانبی ‌شود، حنای خالص از چنین مشکلی بری است اما می‌تواند واکنش‌های جدی در افراد مبتلا به کمبود گلوکز 6 فسفات دهیدروژناز ایجاد کند.
 
منشأ رنگ آمیزی با حنا را مانند دیگر لوازم آرایشی می‌توان تا تمدن باستان مصر رد یابی کرد. این مصری‌های باستانی بودند که برای اولین بار در هزار و پانصد سال قبل از میلاد، از حنا به عنوان رنگ مو استفاده می‌کردند. از آن به بعد، محبوبیت رنگ موی حنا افزایش یافته است.
 
به خاطر طبیعی بودن، استفاده از حنا در مقایسه با رنگ موهای مصنوعی ترجیح داده می‌شود. در زیر برخی از راهنمایی‌ها در رابطه با رنگ آمیزی با حنا آمده است که ممکن است برای شما مفید باشد.
 
 همیشه به یاد داشته باشید که استفاده از حنای خالص، رنگ مو را به قرمز طبیعی تغییر می‌دهد. نسخه‌های سیاه و قهوه‌ای موجود در بازار ممکن است شامل برخی رنگ‌های طبیعی دیگر یا مواد شیمیایی باشند. بهتر است از پودر حنای خالص برای  رنگ مو استفاده کنید. در صورت استفاده از حنا برای موهای بلوند یا خاکستری، حنا رنگ مو را به یک نارنجی عمیق تغییر می‌دهد.
 
مقدار کافی پودر حنا را در یک کاسه پلاستیکی قرار دهید. مقداری آب گرم و آب لیمو اضافه کنید و این خمیر را با ماست مخلوط کنید .مخلوط را به مدت یک شب نگه دارید. رنگ کردن با مواد مناسب بسیار مهم است، تا آن جا که نتایج نهایی به دست آید.
 
اگر موهای خشک و شکننده دارید، چند قطره روغن خردل را به مخلوط اضافه کنید. اگر شوره سر دارید، می‌توانید دو قاشق چای خوری ماست اضافه کنید. در مورد موهای چرب، آب لیمو خوب است. اگر می‌خواهید یک رنگ موی تیره‌تر داشته باشید، می‌توانید مقداری پودر انگور خشک اضافه کنید. قبل از استفاده از حنا موهایتان را خشک کنید. لباس‌های کهنه و مستعمل بپوشید و جلوی خود روزنامه بگیرید تا از ریختن و رنگ گرفتن وسایل جلوگیری کنید. اگر برای اولین بار از حنا استفاده می‌کنید، یک تست رشته‌ای را انجام دهید تا مطمئن شوید که خمیرحنا مناسب شماست. این تست را می‌توان با استفاده از حنا در چند رشته مو انجام داد.
 
 اگر در معرض واکنش‌ها و حساسیت‌های نامطلوب قرار دارید از استفاده از حنا اجتناب کنید. اگر با رنگ شیمیایی موهایتان را رنگ کرده‌اید قبل از استفاده از حنا حداقل شش ماه منتظر بمانید. قبل از استفاده از حنا، دستان خود را برای جلوگیری از رنگ گرفتن با دستکش بپوشانید.
 
 موها را از ریشه تا نوک با حنا بپوشانید. فرایند تقسیم مو و کاربرد حنا را تکرار کنید. هنگامی که حنا اعمال می‌شود، مو را در جهت عقربه‌های ساعت رول کنید، این روش را ادامه دهید تا کل پوست سر و کل مو با حنا پوشیده شود. اگر مو بلند نیست، حنا را روی آن قرار دهید و قسمتهای مختلف مو را بچرخانید تا کل مو با حنا پوشیده شود. در هر دو مورد، یک کلاه دوش برای پوشاندن مو برای جلوگیری از ریختن حنا استفاده می‌شود. حنا دارای خواص ضد قارچی است که در کنترل بیماری‌هایی مانند شوره سر کمک می‌کند. برای یک یا دو ساعت مو را در همان حالت بگذارید. هنگامی که رطوبت تا حدودی خشک شد، آن را با آب تمیز کنید. وقتی حنا به طور کامل برداشته شد، مو را با شامپو بشویید و آن را به طور طبیعی خشک کنید. شما می‌توانید تفاوت در بافت مو خود را احساس کنید.
 
موها تبدیل به بافتی صاف و براق با یک رنگ قرمز برجسته می‌شود. در غیر این صورت، مو را با آب بشویید و آن را خشک کنید. پس از خشک شدن، روغن نارگیل یا خردل را به موها بمالید و آن را یک شب بگذارید. و مو را روز بعد با شامپو بشویید. این روش برای نتایج بهتر ترجیح داده می‌شود. اگر شما موهای تیره داشته باشید، استفاده از حنا به رنگ قرمز منجر می‌شود که می‌توان آن را  در نور خورشید دید.
 
 پس از استفاده از حنا، موی سفید به رنگ نارنجی طبیعی تبدیل می‌شود. برای رنگ‌های عمیق و برای حفظ تغییر رنگ، شما باید به طور مداوم از حنا استفاده کنید. همیشه وقتی را برای خرید حنای خالص و طبیعی بدون مواد شیمیایی مضر بگذارید.
 
در پایان باز تأکید می‌کنیم حنا یک ماده طبیعی است و خواص آنتی باکتریایی و ضد قارچی دارد. علاوه بر این، می تواند تعادل پوست سر را حفظ کند بدون اینکه تعادل طبیعی موها به هم بخورد. پودر حنا باید در یک مکان تاریک و سرد همچون قفسه‌های کابینت نگهداری شود زیرا نور می‌تواند قدرت آن را از بین ببرد. ممکن است با مقالاتی روبرو شده باشید که توصیه می‌کنند حنا را در یخچال نگهداری کنید اما این موضوع توصیه نمی‌شود. اگر پودر حنا در یخچال نگهداری شود، تأثیر خود را از دست می‌دهد. به طور متوسط برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری باید ترکیب حنا را در سه الی چهار هفته اعمال کرد. اگر دوست دارید موهایتان زیبایی طبیعی خود را حفظ کند به سمت حنا بروید.
 
منبع: سایت بازل


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.