کالری کدو سبز

کدو سبز جزو سبزیجات مغذی است که در تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطلاعات مربوط به کدو سبز، به ویژه کالری‌های موجود در کدو سبز و دلیل آن که کدو سبز بهترین دوست سلامت است را با خواندن این مقاله بدانید.
شنبه، 19 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کالری کدو سبز
سبزیجات باید در رژیم غذایی قرار بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم که از کیک هویج، نان کدو سبز، و کدو تنبل استفاده کنید.

ما  نمی‌توانیم فقط از گوشت و ماهی و تخم مرغ استفاده کنیم. بسیاری از شما قبلاً از کدو سبز استفاده کرده‌اید. کدو سبز، از جمله غذاهای سالم و خوشمزه مخصوص افرادی است که دارای اضافه وزن هستند. به منظور جلوگیری از اضافه وزن باید بیشتر از سبزیجات استفاده کرد و لازم است از مصرف سیب ‌زمینی سرخ کرده اجتناب کنید، آیا می‌خواهید بدانید چرا؟ به شما می‌گوییم دقیقاً چرا. به عنوان مثال، کدو سبز، جزء سبزیجات تابستانه است. محتوای آب آن تا 95 در صد است. به این خاطر، نه تنها آب مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند بلکه سموم را نیز از بدن شما دفع می‌کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. آیا می‌خواهید مزایای استفاده از این سبزیجات را بدانید؟ خوب، در پاراگراف‌های زیر ما اطلاعات بیشتری درمورد مواد غذایی حاوی کدو سبز و کالری موجود در آن به شما ارائه می‌دهیم.
 

کالری کدو سبز

جدول زیر اطلاعاتی راجع به کالری کدو سبز و دلیل این که چرا کدو سبز بهترین دوست شما است را بیان می‌کند.
 
اندازه در هر وعده تعدادکالری کالری از چربی کربوهیدرات
(گرم)
پروتئین(گرم) فرم کدو
124 گرم 20 2 4.15 1.5 کدو سبز
85 گرم 2 0 0.34 0.3  کدو ریز
90 گرم 14 0 3.54 0.58 کدو پخته با سالاد
110 گرم 70 54 4 2 کباب کدو
100 گرم 190 99 19 2 آب کدو خرد شده
 

آیا می‌خواهید بیشتر بگوییم؟ حتی کسانی که از یک رژیم غذایی با کربو هیدرات کم استفاده می‌کنند می‌توانند از کدو سبز استفاده کنند. البته کالری آن زمانی که شما از آب آن استفاده می‌کنید بیشتر است. اما ما حدس می‌زنیم که شما می‌خواهید در مورد تغذیه کدو سبز بیشتر بدانید، پس مطالب زیر را بخوانید.
 

سایر اطلاعات تغذیه‌ای کدوسبز

در این جا برخی از واقعیت‌ها در مورد کدو سبز بیان می‌شود. به هر حال، بعضی از گیاهان به علت شرایط زیست محیطی از بین رفته‌اند. شرایطی مانند تغذیه خاک، افزایش دما و رطوبت، باعث تولید ترکیبات شناخته شده به عنوان کوکوربیتسین می‌شود.
 
کدوسبز دارای حدود 20٪ از کل نیاز روزانه ویتامین A است و 14٪ نیاز به ویتامین B6را تامین می‌کند و بسیار غنی از ویتامین C  است. همچنین 35٪ کالری روزانه را فراهم می‌کند.

کدو سبز همچنین حاوی تیامین (4٪) و ریبو فلاوین (10٪) است که هر دو از انواع ویتامین B می‌باشند و برای حفظ اشتها، جلوگیری از بری بری و کاهش وزن مناسب می‌باشند.

در هر 100 گرم کدو سبز 24میکروگرم فولات و ویتامین B که برای رشد و تکثیر سلولی ضروری است، یافت می‌شود. این باعث می‌شود مادران برای اطمینان از سلامت جنین کدو سبز مصرف کنند.

علاوه بر این، کدو سبز حاوی حدود 2 درصد از اسیدپانتوتنیک که کمپلکسی از ویتامین B است می‌باشد که در اکسیداسیون چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و اسیدهای ‌آمینه نقش خاصی دارد. در کنار این، 3٪ از محتوای  آن حاوی نیاسین است که  برای عملکرد سیستم عصبی و دستگاه گوارش ضروری است.

کدو سبز دارای سطوح بالای پتاسیم با میزان 325 میلی ‌گرم و میزان 12 میلی‌ گرم سدیم است.

کدو سبز دارای مقدار کمی از کلسیم معدنی (2٪)، مس (3٪)، آهن (2٪)، منیزیم (5٪)، فسفر (5٪) و روی (2٪) است.

و همچنین دارای 19٪ منگنز معدنی است که به کارکردهای بدن، استخراج بهینه مواد معدنی جهت حفظ استخوان‌ها، غضروف و پوست کمک می‌کند و همچنین باعث کاهش فشار و یا گرفتگی عضلات می‌شود.

کدو سبز منبع مهمی از لوتئین است و به ازای هر 113 گرم حاوی 2.401 میکروگرم لوتئین است. کدو سبز، شبیه به سبزیجات بروکسل است و برای تغذیه افرادی که بیش از 60 سال سن دارند، مفید می‌باشد. به دلیل این که دژنراسیون ماکولا باعث ایجاد مشکل در میان افراد بالای 60 سال می‌شود، بنابراین باید مصرف کدو سبز را افزایش داد. لوتئین در تمام انواع کدو وجود دارد.
 
کدو سبز یکی از گزینه‌های مهم برای سلامتی است که غنی از پروتئین‌ها، قند و 1.4 فیبر و مقادیر ناچیز چربی است. مقدار کالری کدو سبز فقط 16٪ پروتئین‌ها و 75٪ کربوهیدرات‌ها است. اجازه دهید قبل از این که این مقاله را به پایان برسانیم دستور غذای ماهی قزل ‌آلا با کدو سبز را که یک غذای فوق العاده و غنی از ویتامین  D، B6  و  B12، اسید‌های چرب امگا 3، نیاسین، سلنیوم و منیزیم است را بیان ‌کنیم.
 

ماهی قزل ‌آلا با کدو سبز

برای تهیه غذا برای 4 نفر شما به موارد زیر نیاز دارید:
* 4 قطعه فیله ماهی قزل آلا (6 اونس، بدون پوست)
* 3عدد کدو سبز متوسط (8 اونس، از درازا آنها را نصف کنید)
*  گوجه فرنگی، 128 اونس رب گوجه (آب گوجه فرنی)
* 1 عدد پیاز کوچک خورد شده
*¼  فنجان زیتون (خرد شده)
* 2 فنجان آب
* 1قاشق روغن زیتون
* 1 قاشق آب لیمو
* 1 قاشق روغن
*  قاشق فلفل سیاه
* قاشق نمک
 
روش تهیه
نمک و فلفل را در هر دو طرف فیله ماهی بمالید. سپس در یک ظرف روغن بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید تا گرم شود. سپس فیله‌ها را در ظرف روی شعله متوسط قرار دهید. بگذارید یک طرف ماهی برای 3 دقیقه قبل از این که آن را بچرخانید، بپزد. به همین ترتیب، حدود یک چهارم قاشق چای خوری رب‌ گوجه ‌فرنگی را از قوطی بردارید و به غذا اضافه کنید. به تدریج خواهید دید که فیله به طور یکنواخت مات می‌شود. کدو سبز، از جمله غذاهای سالم و خوشمزه مخصوص افرادی است که دارای اضافه وزن هستند. این نشان می‌دهد که پخته شده است. ماهی را در یک بشقاب بگذارید و بشقاب را با فویل آلومینیوم ببندید تا گرما را در ماهی حفظ کند. بعد از آن، پیاز را به ظرف اضافه کنید و 5 دقیقه هم بزنید. سپس گوجه را اضافه کنید. وقتی غذا به حالت یکنواختی رسید آن را از روی شعله بردارید و زیتون را به آن اضافه کنید. پس از آن برش‌های کدو سبز را اضافه کنید و برای 5 دقیقه در  مایکرو ویو قرار دهید. وقتی کدو سبز به اندازه کافی سفت شد آب و سپس آب لیمو را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس برای مصرف، ابتدا فیله را در بشقابی جداگانه قرار دهید. سس را روی آن بریزید. سپس قطعات کدو سبز را در کنار هر فیله قرار دهید.
 

منبع: Nutri Neat


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.