فواید بیمه عمر و انواع بیمه عمر

بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند.
دوشنبه، 12 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید بیمه عمر و انواع بیمه عمر
بیمه عمر یکی از بیمه هایی می باشد که شما شاید با مزایا و ویژگی های آن آشنایی نداشته باشید. ولی از آنجایی که تغییراتی در سبک زندگی افراد به وجود آمده است شما باید با بیمه عمر آشنایی بیشتری داشته باشید. شما برای اینکه با این بیمه آشنایی بیشتری داشته باشید باید در ابتدا در مورد انواع آن اطلاعات خود را بیشتر کنید. بیمه عمر هم مانند بیمه های دیگر انواع متعددی دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم تا شما آشنایی بیشتری در این زمینه داشته باشید.
 

انواع بیمه عمر

همانطوری که بیان نمودیم بیمه عمر انواع متعددی دارد که هر یک از آنها هم ویژگی های متنوعی دارند. انواع این بمیه عبارت می باشد از :
 
1. بیمه زمانی
این نوع از بیمه عمر به گونه ای می باشد که در اگر بیمه گذار فوت شود مزایای بیمه به ذی نفعان می رسد و در واقع باید بدانید برای بیمه گذار هیچ گونه کاربردی ندارد. یکی از ویژگی های اصلی این نوع از بیمه های عمر این است که بیمه گذار برای مدت زمان مشخصی این بیمه را تهیه می کند و در صورتی که در این مدت زمان مشخص فوت شود مبلغی را به عنوان سرمایه به کسانی که ذی نفع هستند می دهد، اگر شرایط غیر از این باشد هیچ مبلغی به بیمه گذار و ذی نفعان او تعلق نخواهد گرفت.
 
2. بیمه تمام عمر
در این نوع از بیمه عمر زمانی که بیمه گذار فوت شود، سرمایه فوت به کسانی که ذی نفع او به شمار می روند تعلق می گیرد.
 
3. بیمه مانده بدهکار
یکی از کاربردهایی که این نوع از بیمه عمر دارد این است که بیمه گذار با آن می تواند وام دریافت می کند. اگر فرد بیمه گذار این نوع از بیمه های عمر را برای خود انتخاب کند و در دوران زندگی خود وامی را دریافت کرده باشد بعد از فوت، بیمه تمامی قسط های باقی مانده وام را پرداخت می کند. اگر افراد این نوع بیمه را انتخاب کنند در صورتی که فوت شوند وثیقه ای که بیمه گذار در بانک گذاشته می شود از بین نخواهد رفت و بعد از فوت آن وثیقه به خانواده بیمه گذار برگشت داده می شود.
 
4. بیمه سرمایه گذاری و عمر
در واقع می توان بیان کرد که این نوع از بیمه عمر یکی از اصلی ترین انواع بیمه های عمر به شمار می رود. همانطوری که از نام این بیمه مشخص است، فرد بیمه گذار هدف اصلی اش سرمایه گذاری می باشد، البته باید بدانید علاوه بر سرمایه گذارید پوشش های دیگری هم در این بیمه وجود دارد. یکی از ویژگی های اصلی این بیمه این است که در صورت فوت بیمه گذار و همچنین در صورتی که زنده باشد مزایای این بیمه شامل خانواده فرد و خود فرد می گردد. فردی که بیمه گذار است تا پایان زمانی که قرارداد وقت دارد مبلغی را به عنوان اندوخته از شرکتی که در آن بیمه شده است را دریافت می کند.

مبلغی که فرد بیمه گذار دریافت می کند حاصل پرداخت حق بیمه او و سودی که در آن وجود دارد می باشد که به فرد بیمه گذار تعلق می گیرد. همچنین باید بدانید در صورتی که فرد بیمه گذار در بیمه عمر، پیش از پایان قرارداد فوت کند، بیمه مبلغی را به عنوان سرمایه به کسانی که ذی نفع بیمه گذار هستند پرداخت می کند.
 

مزیت های بیمه عمر

همانطوری که می دانید بیشتر کسانی که بیمه هستند به دنبال مزیت های آن می باشند که بیمه عمر هم مزیت هایی دارد. شاید برخی از افراد با مزیت های بیمه عمر آشنایی نداشته باشند به همین دلیل در ادامه برخی از مهمترین مزیت های آن را بیان می کنیم.
 
1. سود بیمه
یکی از مهمترین فوایدی که بیمه عمر دارد سود آن می باشد. در واقع باید بدانید این مزیت تنها شامل کسانی می شود که از بیمه سرمایه گذاری استفاده کرده اند، البته باید بدانید این بیمه شاید نام های دیگری مانند بیمه تامین آتیه، بیمه زنان خانه دار و ... هم داشته باشد که ماهیت تمامی آنها یکسان است و بعد از مدتی سود مبلغ سرمایه گذاری شده به حساب آنها و یا کسانی که ذی نفع آنها هستند واریز می شود. به اندوخته ای که فرد بیمه گذار در بیمه عمر گذاشته باشد دو نوع سود تعلق می گیرد که هر یک از آنها مزیت هایی دارد، این دو عبارت می باشد از :
 
الف. سود تضمینی بیمه
در اصل باید بدانید این سود حداقل سودی می باشد که فرد بیمه گذار تضمین می کند که آن را پرداخت کند. میزان این سود به گونه ای می باشد که در ابتدا با مبلغی مشخص شده شروع می شود و به مدت مرور زمان کمتر می گردد و در انتها روی یک عدد ثابت باقی می ماند. بیشتر شرکت هایی که انواع بیمه های عمر را ثبت می کنند در 2 سال اول به فرد بیمه گذار 16 درصد، در دو سال دوم تنها 133 درصد و بعد از آن دیگر 10 درصد سود تضمینی در نظر می گیرند.
 
ب. سود مشارکت منافع
شرکت هایی که بیمه عمر را ثبت می کنند با اندوخته ای که بیمه گذار در اختیار آنها قرار داده است در پروژه ها و نهادهای مختلف سرمایه گذاری می کنند و درصد زیادی از سود آن پروژه ها را به فرد بیمه گذار اختصاص می دهند، در واقع اگر به این بیمه نگاه سرمایه گذاری داشته باشیم ارزش خرید کردن را دارد، چرا که شما سرمایه تان را در یک مکان دیگری که سرمایه شما بیشتر می شود قرار می دهید و این مسئله موجب می شود که اندوخته شما بیشتر از اندوخته اولیه تان گردد.
 
2. وام بیمه
یکی دیگر از مزیت هایی که بیمه عمر دارد و شاید برای شما تعجب آور باشد این است که می توانید از این بیمه وام هم دریافت کنید، آن هم بدون اینکه به وثیقه و یا ضامنی احتیاج داشته باشید. این مزیت تنها مختص به بیمه سرمایه گذاری و عمر می باشد. شما می توانید بعد از مدت مشخصی که از قرارداد شما گذشته است 90 درصد اندوخته خودتان را از بیمه دریافت کنید.
 
3. پوشش های دیگر در بیمه
بیمه عمر هم مانند بسیاری از بیمه های دیگر دارای پوشش هایی می باشد که در صورتی که حادثه ای رخ بدهد از فرد بیمه گذار حمایت می کند. این پوشش ها شامل حوادث گوناگونی است که شرکت بیمه می تواند این ریسک را بپذیرد و در صورتی که این حوادث برای فرد بیمه گذار رخ داد مزایایی را به فرد بیمه گذار و یا ذی نفعان او پرداخت کند. 1

پینوشت
1.www.en.wikipedia.org


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.