مروری بر واکنش به جنایات هند علیه مسلمانان

چشم بیدار جهان اسلام به سوی هند و جنایات آن

هندوهای افراطی، چراغ سبز تازه‌ای از طرف دولت فعلی هند دریافت کرده‌اند و بر آتش کشتار مسلمانان مظلوم هند افزوده‌اند. این مسأله، بی‌ارتباط با سفر رئیس جمهور آمریکا به هند نیست؛ اما دولت هند باید بداند که زمان ضعف مسلمانان به پایان خود رسیده و جهان اسلام با دولت‌های مسلمان‌کُش مماشات نخواهد کرد.
شنبه، 17 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محسن رفیعی وردنجانی
موارد بیشتر برای شما
چشم بیدار جهان اسلام به سوی هند و جنایات آن

قلب مجروح یک امت

قلب مسلمانان جهان از کشتار مسلمانان در هند جریحه دار است.[1] این جمله‌ای است که رهبر انقلاب اسلامی در واکنش به فصل جدید کشتار مسلمانان در هند بیان کردند. مسلمانان یک امت واحده[2] هستند و چو عضوی از آن به درد آید همه پیکره امّت پیامبر خاتم اندوهگین و متأثر می‌شوند.

امام باقر علیه السلام در این باره می‌فرمایند:«إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْ طِینَةِ الْجِنَانِ وَ أَجْرَى فِیهِمْ مِنْ رِیحِ رُوحِهِ فَلِذَلِک‏الْمُؤْمِنُ أَخُو الْمُؤْمِنِ لِأَبِیهِ وَ أُمِّهِ فَإِذَا أَصَابَ رُوحاً مِنْ تِلْکَ الْأَرْوَاحِ فِی بَلَدٍ مِنَ الْبُلْدَانِ حُزْنٌ حَزِنَتْ هَذِهِ لِأَنَّهَا مِنْهَا؛[3] خداوند، مؤمنان را از خاک بهشت آفرید و از روح خود در آنان دمید، از این رو مؤمن با مؤمن، (همانند) برادر پدر و مادری است پس هرگاه که به یکی از آنان در دیاری اندوهی برسد، دیگری هم در غم او اندوهگین می شود.» کشتار برنامه‌ریزی شده این روزها، فراتر از حس برادری اسلامی، انسانیت و وجدان‌های بیدار را نیز به درد آورد.
 

وظیفه مسلمانان جهان در برابر ظلم و کشتار

مسلمان نمی‌تواند تنها به اندوه و حزن در برابر ظلم و کشتار اکتفاء کند بلکه باید به مقابله با ظالم و قاتل بپردازد و از مظلومان جهان به خصوص مسلمانان دفاع کند. در این میان، برخورداری مسلمانان از یک حکومت اسلامی مقتدر، غنیمت و نعمتی است که بالاتر از آن قابل تصور نیست. جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ارزش‌های مقدس اسلامی و با قدرت تمام از ابتدای انقلاب تا کنون، به دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان پرداخته و در این میان هزینه این جهاد را نیز با تحریم و جنگ تحمیلی و ترور و... پرداخته و به آن افتخار می‌کند.

پیرو این وظیفه مهم حکومت اسلامی در دفاع و حمایت از مسلمانان مظلوم هندوستان، رهبر معظم انقلاب به دولت هند خطاب کردند که:«دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد.»[4] این مطلب، اعلام بیدارباش عمومی به همه مسلمانان و البته به همه دشمنان مسلمانان است مبنی بر اینکه، امروز، دنیای اسلام متوجه کشتارهای بی‌رحمانه مسلمانان در هندوستان است.
گرچه قبل از این هم، هندوهای افراطی کشتارهای فراوانی علیه مسلمانان هند داشته‌اند اما اتفاقات فاجعه‌آمیز و رقت‌بار کنونی می‌تواند طاقت مسلمانان را به پایان برده و واکنش جدی دنیای اسلام را به دنبال داشته باشد.

اخطار از طرف جهان اسلام به دولت هند

امروز، به برکت خون‌های مقدس شهیدان عزیز این مرز و بوم اسلامی همچون شهید سلیمانی، قدرت منطقه‌ای و بین المللی ایران اسلامی به حدی رسیده است که به آسانی می‌تواند با نهیب به ظالمان آنها را به تأمل و توقف در ظلمشان وادار کند و این است ثمره مقاومت هوشمندانه و مؤمنانه یک ملت مجاهد زیر سایه تبعیت از ولایت فقیه که آنها را قادر ساخته از منافع همه مظلومان و مسلمانان جهان دفاع کرده و مایه آبروی جهان اسلام شوند. نمونه این اقتدار را چشمان دنیا در موشکباران پایگاه آمریکایی عین الاسد مشاهده کرد و این تازه طلیعه قدرت اسلام است.

این اقتدار را می‌توان در کلام رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت هند نیز به وضوح مشاهده کرد که:«(دولت هند باید) با توقف کشتار مسلمانان، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند.»[5] این، نمونه بارز یک اخطار از طرف جهان اسلام به هندوهای افراطی و طرفداران آنهاست که بیان می‌دارد: با بیداری اسلامی و قدرت یافتن دوباره جهان اسلام، دوران ظلم و استضعاف مسلمانان جهان به پایان خود نزدیک شده است و هر کس بی‌محابا خون مسلمانان را بر زمین بریزد با قدرت توفنده جهان اسلام روبرو خواهد شد.


حاکمان بدکردار آخرالزمانی

عمده درگیری انقلاب اسلامی از بدو تولد تا کنون به خصوص در اطراف خود، با حاکمان بدکردار و نه ملت‌ها بوده است. با دقت در آمار این درگیری‌های گوناگون نظامی، سیاسی، اقتصادی و... به خوبی روشن است که در تمامی آنها که ایران اسلامی در جبهه مظلوم قرار گرفته و پیروزی از آن مقاومت اسلامی خصوصاً شیعی بوده است و این وعده الهی است که مسلمین بر دشمنانشان پیروز خواهند شد و می‌فرماید:«هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُون‏[6] او کسى است که پیامبرش را با هدایت و دین درست، فرستاد تا آن را بر هر چه دین است پیروز گرداند، هر چند مشرکان خوش نداشته باشند.»

روایات متعددی در مورد آخر الزمان به گرفتاری ملت‌ها در دست حاکمان بدکردار اشاره کرده است. مسلمانان بسیاری در کشورهای گوناگون وجود دارند که اسیر ظلم حاکمانی هستند که دوستی آنها با آمریکای جنایتکار است. از امام صادق علیه السلام نقل شده که یکی از توصیفات آخرا الزمان را دوستی حاکمان با کفار برشمرده و می‌فرمایند:«رَأَیْتَ الْوُلَاةَ یُقَرِّبُونَ أَهْلَ الْکُفْر[7] حاکمان را می‌بینی در حالی که دوستی با کافران دارند.»
 

خط قرمز هم کاسه‌ای با آمریکا

پیامد دیدار اخیر رئیس جمهور تروریست آمریکا با مقامات هندی و قرارداد فروش چندین میلیارد دلار تسلیحات به هند ضمن سرکیسه کردن دولت هند و افزایش تنش این کشور با همسایه‌های پاکستانی و چینی، چیزی جز افزایش کشتار مسلمانان نبوده است و این مسأله می‌تواند به معنای قرار گرفتن دولت هند در مقابل جهان اسلام باشد. بیشترین جنایات چند دهه اخیر علیه مسلمانان از طرف آمریکا و همپیمانان او صورت گرفته است و مسلمانان، هم‌کاسه شدن هر دولتی با آمریکا را به معنای دشمنی با خود می‌دانند.

گرچه قبل از این هم، هندوهای افراطی کشتارهای فراوانی علیه مسلمانان هند داشته‌اند اما اتفاقات فاجعه‌آمیز و رقت‌بار کنونی می‌تواند طاقت مسلمانان را به پایان برده و واکنش جدی دنیای اسلام را به دنبال داشته باشد چرا که امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرمایند:«أَصْدِقَاؤُکَ ثَلَاثَةٌ وَ أَعْدَاؤُکَ ثَلَاثَةٌ فَأَصْدِقَاؤُکَ صَدِیقُکَ وَ صَدِیقُ صَدِیقِکَ وَ عَدُوُّ عَدُوِّکَ وَ أَعْدَاؤُکَ عَدُوُّکَ وَ عَدُوُّ صَدِیقِکَ وَ صَدِیقُ عَدُوِّک‏[8] دوستانت سه نفر، و دشمنانت نیز سه نفرند: اما دوستانت: دوستت، و دوست دوستت، و دشمن دشمنت هستند. امّا دشمنانت: دشمنت، و دشمن دوستت، و دوست دشمنت مى باشند.» دولت هند باید بداند که با اصرار بر رفتار خود قطعاً خود را در زمره دوستان دشمنان اسلام قرار داده و محکوم به تنبیه از طرف مسلمانان خواهد بود.

پی‌نوشت
[1] پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای؛ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵.
[2] «وَ إِنَّ هٰذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وٰاحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ؛ و در حقیقت، این امت شماست که امتى یگانه است، و من پروردگار شمایم؛ پس، از من پروا دارید.» ﴿المؤمنون‏، 52﴾
[3] ‏محمد بن یعقوب کلینی و علی‌ اکبر غفاری، الکافی، ج 1، الکافی (دار الکتب الاسلامیه: تهران - ایران، ۱۴۰۷)، ج 2, 166.
[4] پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای؛ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵.
[5] همان.
[6] سوره توبه آیه 33؛ سوره صف، آیه 9.
[7] ‏محمدباقر بن محمدتقی مجلسی و محمود دریاب نجفی، بحار الانوار الـجامعه لدرر اخبار الائمه الاطهار، ج 1، بحار الانوار الـجامعه لدرر اخبار الائمه الاطهار (دار التعارف للمطبوعات: بیروت - لبنان، ۱۴۲۱)، ج 52, 257.
[8] ‏محمد بن حسین شریف الرضی، صبحی صالح و امام اول علی بن ابی طالب (ع)، نهج البلاغة (صبحی صالح)، ج 1، نهج البلاغة (صبحی صالح) (موسسه دار الهجره: قم - ایران، ۱۴۱۴)، 527.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.