گرفتن نوار قلب توسط ساعت مچی

ساعت جدید اَپِل ردیابی قلب را اضافه می‌کند: به همین دلیل باید از گرفتن نوار قلب برای همه استقبال کنیم.
پنجشنبه، 29 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گرفتن نوار قلب توسط ساعت مچی
تصویر: نخستین دستگاه پوشیدنی اصلی دارای نوار قلب.  اپل
 
اطلاعات به بیرون راه یافته مدلهای جدید آیفون پس از آخرین اعلامیه اپل، سریعاً به عناوین رده دوم سقوط کرد. به نظر می‌رسد بسیاری از مردم از این واقعیت که اپل واچ جدید با یک عملکرد داخلی نوار قلبی (ECG) برای نظارت بر قلب خواهد آمد، هیجان زده هستند.
 
ECG  یا الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) یک آزمایش ساده است که می‌تواند برای بررسی ریتم و فعالیت الکتریکی قلب شما استفاده شود، که برای تشخیص هرگونه مشکل اساسی طراحی شده است. Apple Watch 4 اولین ابزار پوشیدنی اصلی برای ادغام این نوع از فناوری تشخیص پزشکی در خود است. (دستگاه‌های دیگر مانند Fitbit به طور معمول جریان خون را با تابش یک نور از میان پوست اندازه می‌گیرند.) این باید یک پیشرفت هیجان انگیز باشد، اما افشای اپل با یک پذیرش مختلط رو به رو شده است.
 
هنوز شواهد و مدارک کافی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از نوار قلب به طور کلی برای غربالگری افراد در برابر بیماری‌های قلبی عروقی در نهایت آنها را سالم‌تر می‌کند. در حقیقت، استفاده از آن برای غربالگری افرادی که در معرض ریسک کمی از توسعه مشکلات هستند، توصیه نمی‌شود زیرا این امر می‌تواند نتایج مثبت کاذبی را ایجاد کند (نشانگر مشکلی باشد که واقعاً وجود ندارد). در نتیجه این می‌تواند افراد سالم را هدایت کند که به دنبال هزینه‌های غیرضروری، تهاجمی و بالقوه مضر، با هزینه‌ای برای ارائه دهنده خدمات درمانی و همچنین ایجاد اضطراب باشند. برای کسانی که در معرض خطر بالای بیماری هستند، نتایج نوار قلب ممکن است مداخله پزشکی را پیشنهاد کند در حالی که تغییرات سبک زندگی در واقع می‌تواند سودمندتر باشد. اما آیا این بدان معناست که این فناوری نباید به طور گسترده‌تری عرضه شود؟
 
این ساده لوحانه است که فرض کنیم که هر کسی که در معرض مشکلات قلبی است، صرف نظر از آنها که با پزشک مشورت می‌کنند، در مورد این مشکل اطلاع دارد. غالباً مردم متوجه نمی‌شوند تا زمانی که خیلی دیر شده است و به معالجه فوری و تحقیقات گذشته نگر طولانی نیاز دارند - و یا در بدترین حالت، آنها می‌میرند. نادیده گرفتن جنبش سلامت دیجیتال فعلی، و افزایش شور و شوق در مورد آن در میان پذیرندگان اولیه دستگاه‌ها، علاقه‌مندان به سلامتی و به طور کلی تعداد روز افزون مردم نیز احمقانه است.
 
این صنعت در حال رونق است. شمار فزاینده‌ای که برای نظارت بر سلامتی خود با ردیاب‌های تندرستی و ساعت‌های هوشمند هزینه می‌کنند، نشان داده است که چگونه مردم می‌توانند درگیر و با انگیزه شوند. ما نباید فرصت‌های مردم برای مسئولیت پذیری بیشتر درمورد سلامتی را رد کنیم، به خصوص اینکه خدمات درمانی تحت فشار رو به تزایدی از جمعیت سالخورده و بیمارگونه قرار می‌گیرد.
 
ریسکهای فیزیکی مرتبط با گرفتن نوار قلب کمینه است. از سنسورهای متصل به پوست برای تشخیص سیگنالهای الکتریکی تولید شده توسط قلب شما در هر بار تپش استفاده می‌شود. این سریع، ایمن و بدون درد است.
 
ما نباید این نگرانی‌ها را نادیده بگیریم که آزمایش ECG در یک ساعت تجاری قابل استفاده می‌تواند بسیاری از افراد را ترغیب کند که هنگام ثبت هرگونه فعالیت غیر عادی، به پزشک مراجعه‌های بیشتری داشته باشند. عجله افراد آراسته به وسایل و تجهیزاتی که از کلینیک‌ها خواستار خدمات می‌شوند، نگران کننده است. اما بسیاری از افراد تاکنون اقدام به خود تشخیصی شرایطشان کرده و به نحوی غیر ضروری در مورد علائم به خود عذاب می‌دهند که این اغلب با استفاده از اینترنت و فناوری‌های دیگر ایجاد می‌شود. این ساده لوحانه است که فرض کنیم که هر کسی که در معرض مشکلات قلبی است، صرف نظر از آنها که با پزشک مشورت می‌کنند، در مورد این مشکل اطلاع دارد. غالباً مردم متوجه نمی‌شوند تا زمانی که خیلی دیر شده است و به معالجه فوری و تحقیقات گذشته نگر طولانی نیاز دارند - و یا در بدترین حالت، آنها می‌میرند. کسانی که از ECG Apple Watch استفاده می‌کنند ممکن است تعداد زیادی از افراد "کاملاً نگران" باشند. اما به نظر می‌رسد تأثیر استفاده کنترل نشده از فناوری ECG در حال حاضر محدود باشد، به خصوص که بسیاری از مردم هنوز به راحتی نمی‌توانند از پس هزینه آن برآیند.
 
اگر ECG به لیست برنامه‌های کاربردی فناوری سلامتی که به راحتی در دسترس است اضافه شود، کمتر متفاوت از این است که افراد بتوانند پالس‌های خود را تشخیص دهند، مراحل خود را بشمارند ، دوره‌های خود را ردیابی کنند و خواب خود را تجزیه و تحلیل کنند. یک نوار قلب نوار قلب Apple Watch تحت شرایط کنترل شده انجام نمی‌شود، اما این در مورد بسیاری از مشاوره‌های بهداشتی صادق است.
 

فناوری بهداشت شخصی در حال حاضر رایج است

اکنون کادر پزشکی مداخلات زیادی را انجام می‌دهند که می‌توانند به طور مستقل در خانه انجام شوند. این شامل برخی از فناوری‌های خود ردیابی و آزمایش‌های تشخیصی حساس مانند آزمایشات مربوط به سلامت جنسی و غربالگری روده است. در بعضی جاها، حتی می‌توانید جراحی GP را برای با یک برنامه تلفن هوشمند عوض کنید.
 
اگرچه ممکن است دقت نوار قلب ساعت اپل موضوع بحث باشد، با توجه به بسیاری از مقالات منتشر شده این موضوع، در مورد تست‌های نوار قلب که در کلینیک‌ها انجام شده و توسط متخصصان تفسیر شده نیز صدق می‌کند. البته، همیشه می‌توان فناوریها را بهبود بخشید، اما انتظار برای رسیدن به یک آزمایش نزدیک به کامل، لزوماً بهترین راه استفاده از آن نیست.
 
سرانجام، ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و مراقبت‌های بهداشتی تاکنون در انقلابی شدن کند بوده است. ما باید از فناوری برای بهبود مراقبت‌های بهداشتی استفاده کنیم. گرفتن نوار قلب هر روزه جایگزین مراقبت‌های پزشکی نمی‌شود بلکه ممکن است به مردم کمک کند تا علائم هشدار دهنده مهم را تشخیص دهند و به دنبال نظر متخصص باشند. داده‌های واقعی که دستگاه‌ها از قبل جمع آوری کرده‌اند، می‌توانند به تفسیر و تشخیص یک متخصص پزشکی کمک کنند.
 
آنچه واقعاً باید به آن فکر کنیم این است که چگونه می‌توانیم دسترسی مناسب برای این نوع فناوری را برای کسانی که بیشترین سود را برای آنها دارد، فراهم کنیم تا بتوان افراد بیشتری را که در معرض خطر قرار هستند  زودتر شناسایی کرد. این امر به کار آمدتر شدن خدمات درمانی، کاهش ضایعات و حتی نجات جان انسان کمک می‌کند.
 
منبع: هیتر مِی مورگان - University of Aberdeen


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما