کمک هوش مصنوعی در تولید موسیقی

آیا استعداد موسیقیایی ندارید؟ مشکلی وجود ندارد - اکنون برنامه‌هایی کاربردی برای آن وجود دارد.
دوشنبه، 18 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کمک هوش مصنوعی در تولید موسیقی
تصویر: با استفاده از برنامه‌هایی مانند بومی و وُیسی ، هنرمندان پاپ مشتاق هم اکنون می‌توانند از تلفن‌های خود برای ضبط و پخش موسیقی خود استفاده کنند - هیچ استعدادی لازم نیست. (Shutterstock)
 
یک برنامه جدید موسیقی اجتماعی با ضبط کردن کارهای هنرمندانی از تازه کارها که دارای آموزش کم موسیقی و یا استعداد کم موسیقی سنتی هستند، مرزهای تولید موسیقی را به جلو می‌برد.
 
وُیسی به کاربران این امکان را می‌دهد تا از میان کتابخانه‌های ضرب‌های موسیقی از سراسر جهان، که توسط تولید کنندگان به وب سایت ویسی ارائه شده‌اند، انتخاب کنند و متن ترانه‌ها و ملودی‌های خود را بر روی آنها آواز دهند. آوازهای آنها از طریق جلوه‌های صوتی درون برنامه‌ای از جمله تنظیم خودکار اجرا می‌شوند. این برنامه طوری طراحی شده است که هر کسی مانند یک ستاره به نظر رسد.
 
اُلی بارنز، همکار بنیانگذار این برنامه گفت: تنها در سال 2019، 350،000 آهنگ اصلی در ویسی ایجاد شد. امروز، این برنامه به طور زنده در سیستم عامل اپل در 22 کشور جهان اجرا می‌شود. تهیه کنندگان، ترانه سرایان و حتی طرفداران موسیقی متوسط ​​می‌توانند آهنگ‌هایی با صدای حرفه‌ای و 60 ثانیه‌ای را با همکارانی از سراسر دنیا ایجاد کنند.
 

تولید و توزیع

در حالی که Spotify و سایر سیستم عامل‌های جریان اجازه می‌دهند تا هر کسی موسیقی موجود خود را با جهان به اشتراک بگذارد ، وُیسی با دادن امکان دسترسی به ضبط و پخش آهنگ در این سیستم، فقط در عرض چند دقیقه، قدم به قدم جلوتر می‌رود.
آنا مانسیبو، استفاده کننده از وُیسی و هنرمند اسپانیایی، که هم اکنون در حال کار در ارتباط با مدرک لیسانسش در زمینه تجارت در ایالات متحده است، می‌گوید:" من فقط آهنگ را می‌نویسم، من تقریباً خوب هستم. خوب، فعلاً آن را کنار گذاشتم ... اکنون من به مشق شب برگشته‌ام." "شما تقریبا می‌توانید هر کسی را همچون یک هنرمند بسازید. "
 
ساخت موسیقی ذاتاً عملی انسانی است و مطمئناً برای کسی که بتواند آن را خلق کند، خوشایند است. اما این شرکت‌ها کاملاً آدم دوستانه نیستند. آنها دقیقاً مانند Spotify سرمایه گذاری‌های پول ساز هستند.
 
وُیسی پایگاه کاربری خود را فاش نمی‌کند، اما از ژانویه سال 2020 دانلود‌های این برنامه 60 درصد در هفته رشد می‌کرده است – و بر اساس گفته‌های بارنز، همه، رشد ارگانیک و بدون تبلیغات بوده است. صنعت موسیقی نیز چشمها و گوشهای خود را در وُیسی دارد - تولید دوتایی Stargate که در سال 2019 در این برنامه سرمایه گذاری شده است نمونه آن است.
 

دموکراتیک کردن پاپ

وُیسی برنامه‌ای است که به هر کسی امکان ستاره شدن می‌دهد. این برنامه نشانه‌هایی از TikTok را در اختیار شما قرار می‌دهد - کاربران می‌توانند به راحتی فیلم‌ها را بکِشند، لایک کنند، نظر دهند، و به اشتراک بگذارند - اما تمرکز بیشتر روی نوشتن و تولید موسیقی اصلی است. طبق گفته‌های بارنز ، 91 درصد آهنگ‌ها در وُیسی اصل هستند.
 
در حال حاضر، برنامه وُیسی دارای درآمد زایی نمی‌باشد - به سازندگان برای محتوای آنها مبلغی پرداخت نمی‌شود و به شرکت نیز برای خدماتش مبلغی پرداخت نمی‌شود. اما قطعاً فهرست گسترده‌ای از موسیقی اصلی - و افرادی که به دنبال شهرت هستند – می‌توانند سودآور باشند.
 
و بارنز برنامه‌های بزرگی برای کسب درآمد دارد.
 
او می‌گوید: "اگر ما در جایی هستیم که برای اولین بار استعداد موسیقیایی تبلور پیدا می‌کند، آیا نباید ببینیم که آیا می‌توانیم به مردم کمک کنیم که ماشین سنتی را دور بزنند؟"
 
او معتقد است که بیشتر موسیقی جدید ایجاد شده در وُیسی از نخستین تایمرهایی خواهند بود که هنوز ناشر موسیقی ندارند و هنوز در سازمانهای دارای حقوقِ اجرا ثبت نشده‌اند (آژانس‌هایی که حق پخش‌ها را جمع آوری می‌کنند و موسیقی‌ها را از طرف هنرمندان اجرا می‌کنند). شرکت "بومی" به کاربران در ساخت موسیقی با هوش مصنوعی کمک می‌کند. کاربران از میان مضامین و ژانرهای مختلف موسیقی انتخاب می‌کنند، روی یک دکمه کلیک می‌کنند، منتظرند تا هوش مصنوعی جادوی خود را انجام دهد. این شرکت در حال کار بر روی برنامه‌ای است که به طور انحصاری از حقوق موسیقی برای برخی از کاربران روی سیستم عامل استفاده کند. این بدان معنی است که آنها به طور بالقوه می‌توانند هزینه‌ای بپردازند.
 
مدیریت حقوق تنها بخش کوچکی از استراتژی کسب درآمد ویسی است. این شرکت در حال حاضر این مدل را فاش نمی‌کند، اما بارنز می‌گوید که این الهام گرفته از "بازی های برتر سطح موبایل" است و اگر چه تجربه اصلی رایگان خواهد بود، آنها برای "تجربه" پیشرفته هزینه می‌کنند.
 
آیا این شامل شارژ سازندگان برای جلوه‌های صوتی خاص است؟ یا بیشتر از تعداد معینی از آهنگ در هر ماه؟ یا برای توزیع در سیستم عاملهای جریان؟
 
دیگر فناوری جدید ایجاد موسیقی، بومی ، در حال حاضر برخی از کارهایی را انجام می‌دهد که وُیسی ممکن است آرزو کند.
 
شرکت "بومی" به کاربران در ساخت موسیقی با هوش مصنوعی کمک می‌کند. کاربران از میان مضامین و ژانرهای مختلف موسیقی انتخاب می‌کنند، روی یک دکمه کلیک می‌کنند، منتظرند تا هوش مصنوعی جادوی خود را انجام دهد، و آنها تصمیم بگیرند که آیا آنچه را که می‌شنوند دوست دارند یا نه. اگر دوست نداشته باشند، فقط کافی است بر روی "دو باره امتحان کن" کلیک کرده و چیز جدیدی را برای خود با همین موضوع یا ژانر ایجاد کنند.
 
آنها همچنین می‌توانند ویرایش را انتخاب کنند، که به آنها امکان ایجاد تغییرات ساده مانند بخش‌های کشیدن و رها کردن آهنگ یا تغییر سرعت را می دهد. براساس پیشخوان در وب سایت آن، بیش از 400000 آهنگ با استفاده از بومی ایجاد شده است.
 
براساس وب سایت بومی ، با یک حساب کاربری رایگان، کاربر به بارگیری‌های محدود، ذخیره و ویژگی‌ها دسترسی دارد و می‌تواند یک سرویس مجازی را در میان سرویس‌های در جریان ایجاد و منتشر کند. اما برای باز کردن ویژگی‌های بیشتر و افزایش بارگیری و ذخیره بیشتر، کاربر می‌تواند برای برنامه‌هایی از 2.99 دلار تا 9.99 دلار در ماه ثبت نام کند.
 
الکس میچل، مدیرعامل بومی می‌گوید  70 درصد از کاربران بومی پیش از استفاده از این سرویس هرگز ترانه‌ای ایجاد نکرده اند. اما با دریافت هزینه‌ای، بومی موسیقی ایجاد شده را توزیع می‌کند و به آنها در کسب حق امتیاز از جریان‌ها کمک می‌کند.
 
کمک هوش مصنوعی در تولید موسیقی

تصویر: صدها هزار آهنگ در برنامه‌ها و وب سایت‌های تولید موسیقی ضبط و بارگذاری شده است. توانایی درآمد زایی از این امر می‌تواند صنعت موسیقی پاپ را مختل کند. (Shutterstock)
 
منبع: مارینا اکرسلی - University of Toronto


اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.