رمز زندگي مفيد و زيبا

در قدم اول بايد تغييرات مثبتي در سبک فعلي زندگي ايجاد کنيم و براي ايجاد اين تغييرات حتما به کمک اطرافيانمان احتياج خواهيم داشت؛بنابراين قبل از هرچيز روابط مان را با اطرافيان بهتر مي کنيم ،اما چگونه ؟ ! ارتباط خوب با اعضاي خانواده ، دوستان و همکلاسي ها ، موضوع مهمي است که بايد به آن توجه داشته باشيم . در قوانين کلي موفقيت ،مهرباني و همدلي هيمشه نقش
چهارشنبه، 9 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رمز زندگي مفيد و زيبا
رمز زندگي مفيد و زيبا
رمز زندگي مفيد و زيبا






در قدم اول بايد تغييرات مثبتي در سبک فعلي زندگي ايجاد کنيم و براي ايجاد اين تغييرات حتما به کمک اطرافيانمان احتياج خواهيم داشت؛بنابراين قبل از هرچيز روابط مان را با اطرافيان بهتر مي کنيم ،اما چگونه ؟ !
ارتباط خوب با اعضاي خانواده ، دوستان و همکلاسي ها ، موضوع مهمي است که بايد به آن توجه داشته باشيم . در قوانين کلي موفقيت ،مهرباني و همدلي هيمشه نقش ميانبرها را ايفا مي کنند . پس با آنان مهربان باشيم و در اختلاف نظرها پافشاري نکنيم که حق با ماست و ديگران اشتباه مي کنند !
به نقطه قوت هاي افراد خانواده ،بيشتر توجه کنيم و در حرف زدن و به اصطلاح ارتباط کلامي هميشه رعايت ادب را در نظر داشته باشيم ،طوري حرف بزنيم که کوچک ترها ما را الگو قرار دهند و بزرگترها به وجودمان افتخار کنند .

شوخ طبع و شاد باشيم .

خنده باعث « افزايش آندروفين » يا هورمون آرامش در بدن مي شود . خنديدن دردها را تسکين مي دهد ، بازدهي سيستم تنفسي را بالا مي برد و باعث صميميت و دوستي بيشتر مي شود ؛ اما اگر ازحد معمول خارج شود ،به لودگي و تمسخر کشيده مي شود پس در حد و اندازه ي مناسب شوخ طبع و دلپذير باشيم .

به ديگران کمک کنيم و دلخوري ها را ببخشيم و ناديده بگيريم .

کينه توزي يکي از اصلي ترين دليل بيماري ها محسوب مي شود ،آدم هاي کينه جو ، خودشان بيشتر از ديگران آزار مي بينند . يکي از راه هاي شاد و سلامت زيستن خوش اخلاقي با ديگران و ناديده گرفتن خطاهاي احتمالي آنان است .

به مسئوليت هاي مذهبي توجه خاص داشته باشيم .

نوجواناني که با جديت و پشتکار قوانين اسلامي را رعايت مي کنند و به خصوص به نماز خواندن اهميت مي دهند هم مورد لطف و مرحمت قرار مي گيرند و هم تحسين و احترام بزرگترها را جلب مي کنند ، براي اينکه شخصيت موجهي داشته باشيم حتماً به موضوع عبادت و نماز اهميت دهيم .

دوستان و معاشرينمان را با دقت انتخاب کنيم .

ضرب المثلي ايراني داريم مبني بر اينکه « کسي را مي خواهي بشناسي از دوستش بشناس » يعني دوستان ما نشان دهنده ي افکار ،عقايد و شخصيت ما هستند ؛ بنابراين کساني را براي رفاقت انتخاب کنيم که وجودشان مورد پذيرش و احترام خانواده و جامعه باشد ،يک دوست بد و ناباب مثل ويروسي خطرناک است که معاشرت با او براي همه خطرناک است ،ارتباط با افراد مبتذل هم ما را در معرض خطر قرار مي دهد و هم خانواده را بيمار مي کند ،چون افراد خانواده ، اعتمادشان را نسبت به ما از دست مي دهند .

اعتماد به نفس داشته باشيم .

اعتماد به نفس موجب پيشرفت و موفقيت در کار ، درس و زندگي مي شود ، اعتماد به نفس يعني تقويت احساس « من مي توانم » و چون قانون خواستن توانستن است اصل ضروري پيشرفت به حساب مي آيد ،کسي در زندگي موفق مي شود که بتواند خواسته هايش را عملي کند .
اعتماد به نفس يعني شما از قبل احساس مي کنيد که با اراده و تلاش مي توانيد کارهاي مثبتي را به انجام برسانيد ، فردي لايق و شايسته هستيد و شخصيتي مورد تاييد دارند . اما مراقب باشيم که براي انجام کارهاي بزرگ بايد از مشورت ديگران استفاده کنيم ،حضرت علي (ع) مي فرمايند : « پيش از آنکه عزم کاري کني مشورت کن و قبل از آنکه قدم در کاري بگذاري فکرکن » .

اين چند اصل را همواره در نظر داشته باشيم .

براي رسيدن به زندگي سرشار از موفقيت نياز داريم که :
1ـ پشتکار و تلاش داشته باشيم؛
2ـ برنامه ريزي صحيح و مناسب و نظم در کارها را مورد نظر قرار دهيم ؛
3ـ از حمايت خانواده و دوستانمان برخوردار شويم ؛
4 ـ در تصميم گيري هايمان مصمم باشيم و با عزت نفس مناسب فعاليت کنيم ؛
5 ـ با توکل به خدا و مشورت با افراد دانا « قدم به قدم » به اهدافمان نزديک شويم ؛
منبع:نشريه باران،شماره 170




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.