سه قانون طلایی برای مبارزه با دردهای مزمن

دردهای مزمنی مثل سردرد و کمردرد، دردهای مفصلی و استخوانی از جمله شایع‌ترین مشکلات دوره میانسالی و سالمندی است که متاسفانه امروزه جوانان هم آن‌ها را تجربه می‌کنند. مشکل آنجاست که در خیلی از موارد این بیماری‌ها تنها نیستند و به دلیل وجود سایر بیماری‌ها افراد در خانه‌شان داروخانه‌ای از انواع داروها دارند.ولی با رعایت این سه قانون ساده میتوان از بروز دردهای مزمن پیشگیری کرد.
يکشنبه، 21 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سه قانون طلایی برای مبارزه با دردهای مزمن

پیروی از ۳ قانون ساده برای از بین بردن درد مزمن

زیبایی بدن چیزی است که دارای مکانیزم بازخورد متعددی برای هشدار دادن به شما است که مشکلی وجود دارد. ما اغلب این بازخورد را نشانه می نامیم و به جای ارزیابی آن و تلاش برای مقابله با عدم تعادل، اغلب قصد داریم که مکانیزمی را که آن سیگنال را منتقل میکند، از طریق استفاده از داروها و مسدود کردن آن سیگنال، نابود کنیم.

این کار معادل کوتاه کردن یک مدار تشخیص گر دود است، بنابراین ما در هنگام آتش سوزی صدای هشدار نمی شنویم. اگر واقعا میخواهید درد مزمن را از بین ببرید، برخی از قوانین اساسی وجود دارند که باید آنها را دنبال کنید.

علاوه بر این، نیازمند به آگاهی در مورد مسکن های طبیعی هستید که می توانند در حین ایجاد تحول سبک زندگی بدون درد فیزیکی، درد را تسکین دهند. در کنار هم، آنها می توانند به شما در از بین بردن درد مزمن به خوبی کمک کنند. با ما همراه باشید تا با این سه قانون آشنا شوید:
 
قانون شماره ۱: حذف غذاها و فعالیت هایی که در بروز درد مزمن نقش دارند
بهتر است خوراکی های زیر را حداقل به مدت ۶۰-۹۰ روز از برنامه غذایی خود حذف کنید. هر یک از این خوراکی ها به خاطر بار سمی خود و یا هضم دشوار آنها در سیستم گوارش و یا به این دلیل که باعث التهاب می شوند، عامل اصلی درد مزمن هستند.

تمام شکل های قند فرآوری شده

گندم و هر غله حاوی گلوتن، و همچنین تمام محصولاتی آرد

تمام انواع لبنیات (کره گیاهی، را در حد معمول میتوانید استفاده کنید)

تمام اشکال الکل

کافئین (در قهوه، نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا)

بادام زمینی و مغزها و دانه هایی که خیس خورده نیستند.

محصولات سویا غیر آلی و تخمیر نشده

همه محصولات ذرت

محصولات کانولا

تمام مواد تشکیل دهنده فراوری شده سنگین و یا غیر طبیعی (مانند نیترات، MSG، HFCS، TBHQ، شیرین کننده های مصنوعی، طعم دهنده های مصنوعی، رنگ های مصنوعی، چربی های ترانس، مالتودکسترین)

علاوه بر این مواد غذایی، از میدان های الکترومغناطیسی، استرس مزمن، جیوه (در محصولات پر کردن دندان ها و واکسن ها)، نوشیدن از ظروف پلاستیکی، و قرار گیری در محیط های آلوده و محیط های در بسته آلوده خودداری نمایید.

 
قانون شماره ۲: انتخاب خوراکی های پاک کننده و فعالیت هایی که به کاهش درد مزمن کمک می کنند
خوراکی های خوب زیادی وجود دارند که می توانند به از بین بردن درد مزمن کمک کنند اما اغلب به نفع غذاهای فرآوری شده و اعتیاد آور نادیده گرفته میشود (به همین دلیل است که درد مزمن بسیار شایع است).

با این حال، اگر تصمیم گرفتید که به اندازه کافی خوراکی های زیر را بخشی از رژیم غذایی خود کنید، می توانید بیشتر انتظار داشته باشید که درد مزمن کاهش می یابد. این غذاها و نوشیدنی ها عبارتند از:

سبزیجات برگ دار سبز

سبزیجاتی مثل کلم بروکلی، گل کلم و کلم (برای افرادی که دارای مشکلات جدی هضم یا مسائل تیروئیدی هستند بهتر است اندکی بخارپز شوند)

سیر

پیاز

سبزیجات دریایی

انواع توت ها

انواع لیمو

سیب

فلفل های تند

زنجبیل

زردچوبه

فلفل قرمز

روغن نارگیل و کفیر

جلبک (کلرلا و اسپیرولینا)

شاهدانه ساتیوا

آلوئه ورا

چیا (خیس خورده)

سبزیجات تخمیر شده

چای گیاهی

این فهرست مطمئنا فهرست کاملی نیست، اما لیستی از خوراکی های اصلی برای کمک به بسیاری از افراد مبتلا به درد مزمن است. علاوه بر این خوراکی ها، حتما ویتامین D3 و اسیدهای چرب ضروری (امگا ۳) به اندازه کافی دریافت کنید، یاد بگیرید که چطور آرامش داشته باشید و زمان بیشتری را در طبیعت صرف کنید.
 
قانون شماره ۳: به داروهای شیمیایی تکیه نکنید و در عوض از مسکن های درد طبیعی استفاده کنید
در طول تحول در سبک زندگی برای رهایی از درد، مهم است که با پزشک خود برنامه ای را طراحی کنید که بتواند نیاز خود را به داروهای تجویز شده و داروهای دیگر کاهش داده و حذف کنید. خوشبختانه، چندین داروی مسکن درد طبیعی مانند زردچوبه، کندر و آساتکسانتین وجود دارند که می توانند باعث کاهش و از بین بردن التهاب شوند، به ویژه هنگامی که با فاکتورهای غذایی و سبک زندگی ذکر شده در بالا همراه شوند.

مهم است که درک کنیم درد مزمن می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، اما پیروی از این توصیه ها به شما این امکان را می دهد تا به طور سیستمیک درد مزمن را کاهش دهید تا بتوانید از زندگی بهتر لذت ببرید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.