اپل و ساعت هوشمند تشخیص دهنده شستشوی دست، مناسب برای همه گیری کرونا ویروس

مطابق با آخرین به روزرسانی ها، اپل در تلاش است تا وضعیت نوآوری بزرگ خود را (با وادار کردن شما به شستن دست هایتان) اصلاح کند.
پنجشنبه، 26 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اپل و ساعت هوشمند تشخیص دهنده شستشوی دست، مناسب برای همه گیری کرونا ویروس
مفسران بازار به اعلامیه های اپل در (Worldwide Developers Conference) کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2020 (WWDC) در این هفته به عنوان یکی از مهمترین حرکتهای استراتژیک شرکت در دهه گذشته می نگرند.
 
در میان اعلامیه های کلیدی، جزئیات مربوط به watchOS 7  - با یک ویژگی تشخیص شستشوی دست با الهام از همه گیری – وجود داشت، و قصد دارد به اتکا اپل به Intel برای تراشه های پردازش Mac پایان دهد.
 
در حالی که اپل هنوز خود را به عنوان یک مبتکر تلقی می کند، منتقدین تصریح می کنند که بسیاری از نوآوری های محصولات این شرکت در سال های اخیر افزایشی (نه نوآوری بنیادی) بوده است - با فراخوانی هایی برای یک مجموعه محصول جدید کامل. و مصرف کنندگان متوجه شده اند که تمایز میان اپل و رقبایش مانند سامسونگ به طور فزاینده ای دشوار شده است.
 
آیا ما دو باره چیزی از اپل خواهیم دید که بازار را واقعاً تغییر می دهد؟
 
ما فکر می کنیم جدیدترین به روزرسانی های اپل ممکن است نشانه هایی اولیه باشداز این که در واقع اپل به دنبال بازگشت به نقشه به عنوان "مبتکر مدل تجاری" است. این توضیح می دهد که چگونه یک سازمان از طریق فعالیتهای تجاری ارزش ایجاد می کند، تحویل می دهد، و می گیرد.
 
همان طور که استاد مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا،  رفیع آمیت، توضیح می دهد، اپل بارها مدل کسب و کار خود را - از تغییر صنعت موسیقی با اپل موزیک ، تا ایجاد جامعه ای از ارائه دهندگان برنامه های مستقل از طریق فروشگاه App - تجدید کرد.
 

ساعت هوشمند طرفدار بهداشت

در دنیای COVID-19 امروز، ساعت جدید اپل OS7 (که انتظار می رود تا  اواخر سال جاری منتشر شود) تشخیص خودکار شستشوی دست را ارائه می دهد.
 
سنسورهای حرکتی، میکروفون (که به صداهای آب گوش خواهد داد)، و یادگیری ماشین تعبیه شده بر روی دستگاه تشخیص می دهند که چه هنگام کاربر در حال شستن دست است. سپس این ساعت تایمر 20 ثانیه ای را شروع می کند.
 
با دیده بانی دفعات و مدت زمان شستشوی دست، مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه در دست کاربران خواهد بود.
 
اپل از ثروت خود در مورد داده روند مصرف کننده، همراه با پیشرفت در یادگیری ماشین، داده و تجزیه و تحلیل استفاده می کند تا یک تجربه قوی انسانی را متناسب با سبکهای زندگی کاربران ارائه دهد. با تمرکز روی مسافرت مشتری، اپل در موقعیتی منحصر به فرد برای ایجاد محصولاتی با ارزش برتر مشتری قرار دارد.
 
برای ویژگی شستشوی دست WatchOS 7، سفر مشتری با یادآوری به کاربران برای شستن دست ها هنگام رسیدن به خانه آغاز می شود. برنامه سلامتی روند کار را رصد می کند، و حتی تشخیص می دهد که آیا کاربر قبل از موعد، کار مراقبت را متوقف کرده است یا نه. یک سازمان از طریق فعالیتهای تجاری ارزش ایجاد می کند، تحویل می دهد، و می گیرد. اپل با تمرکز بر روی هر مرحله از این "سفر"، هدف گذاری می کند برای فراهم ساختن آرامش خاطر، و اضطرابهای مشتری را در طول همه گیری مورد ملاحظه قرار می دهد.
 
در بازار پوشیدنی های شیک، ساعت هوشمند اپل حاکم است. سال گذشته ، اپل واچ (ساعت اپل) بهتر از کل صنعت ساعت سوئیس فروش داشت.
 
مطابق با گرایش شدید به سمت شخصی سازی، WatchOS 7  اپل همچنین چهره های ساعت قابل تنظیم، ردیابی خواب، برنامه های بهبود یافته تمرین با رقص و چندین ویژگی سلامتی صوتی داخلی مانند نظارت بر میزان صدای محیط را ارائه می دهد.
 
اپل و ساعت هوشمند تشخیص دهنده شستشوی دست، مناسب برای همه گیری کرونا ویروس
 
تصویر:WatchOS 7  اپل دارای یک چهره ساعت با نام "Glow Baby" است. والدین می توانند از این آن برای مشاهده زمانهای خواب کوتاه، تعویض پوشک و تغذیه کودک، همه در یک نوبت، استفاده کنند. اپل
 

قطع رابطه با اینتل

جدایی اپل از اینتل که مدتهاست انتظار آن می رفت در WWDC 2020 تأیید شد. مدیر اجرایی تیم کوک (Tim Cook) برنامه های این شرکت را برای انتقال به استفاده از پردازنده های سیلیکونی مخصوص خود اپل برای مکینتاش اعلام کرد.
 
در حال حاضر، رایانه های Mac با تراشه های دسک تاپ x86 اینتل کار می کنند. تا سال 2021، این جایگزینی با پردازنده های طراحی شده سفارشی که اپل قبلاً در آیفون ها و iPad های جدیدتر از آن استفاده کرده است صورت خواهد گرفت – که پایان همکاری 15 ساله بین اپل و اینتل خواهد بود.
 
این حرکت بخشی از استراتژی مداوم اپل برای به دست آوردن هر چه بیشتر کنترل بر اکوسیستم محصول و فرآیندهای توسعه آن است. همچنین می تواند به عنوان واکنشی در برابر تردید اینتل برای برآورده کردن الزامات خود تلقی شود.
 
اینتل در مسابقه صنعت کوچک سازی عقب مانده است و تأخیرها و کمبودهایی در تولید را تجربه کرده است. پردازنده های جدید اپل نوید بهره وری بیشتر انرژی، سبک تر بودن و عملکرد برتر برای گرافیک های سه بعدی و برنامه هایی با استفاده از هوش مصنوعی را دارند.
 
اپل مشابه سایر غول های فناوری، نه تنها از طریق اکتساب، بلکه با توسعه استعداد های داخلی خود نیز قابلیت های خود را گسترش می دهد.
 
و در حالی که مشارکت اپل و اینتل تنها 5 درصد از فروش کلی اینتل را تشکیل می داد، این شکسته شدن رابطه هنوز هم روی اینتل به عنوان یک رهبر بازار در تولید تراشه تأثیر می گذارد.
 

یک اکوسیستم عایق

این احتمال وجود دارد که این تصمیم اپل از قصد این شرکت برای اعمال کنترل بیشتر بر توسعه دهندگان، تأمین کنندگان و مشتریان از طریق اکوسیستم محصول اپل خبر دهد. در واقع، تمایل اپل برای جلب مشتریان خود در این اکوسیستم نگرانی هایی را برانگیخته است.
 
به عنوان مثال، بازیکنان بزرگتری مانند Netflix ،  Spotify و Amazon Kindle در حال مبارزه با سیاست اپل مبنی بر مجبور کردن کاربران به استفاده از پرداخت اپل برای خرید برنامه هایشان هستند، که این ناظر بر جمع آوری تا  30 درصد از درآمد شرکت به صورت پیش پرداخت است.
 
در حالی که شرکتهایی مانند Netflix می توانند از طریق بازاریابی آنلاین به طور مستقل به کاربران دسترسی پیدا کنند، توسعه دهندگان کوچکتر برنامه مجبور به پرداخت 15 تا 30 درصدی مالیات اپل هستند.
 
اپل و ساعت هوشمند تشخیص دهنده شستشوی دست، مناسب برای همه گیری کرونا ویروس
 
تصویر: مدیر عامل، تیم کوک، در 22 ژوئن یک کنفرانس اصلی در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل 2020 در 22 ژوئن ارائه داد. این کنفرانس تا 26 ژوئن ادامه دارد. Apple / EPA
 
به نظر می رسد اپل می خواهد به عنوان یک مبتکر مدل کسب و کار برتر باشد. نوآوری های این شرکت - حتی وقتی افزایشی است - هنوز هدایتگر ارزش محصول هستند. و از این امر برای تبدیل به سود استفاده می شود که سپس می توان دو باره روی آن به سمت یک نوآوری مدل کسب و کار گسترده تر سرمایه گذاری کرد. به همین دلیل ممکن است سهامداران و علاقه مندان نسبت به آینده اپل اطمینان داشته باشند.
 
منبع: مارگارت دِ ویلیرز اسچیپرز University of the Sunshine Coast - مارتی لویس وِرین - RMIT University


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.