‏ سؤال روز یازدهم تولد

تا چه زمان باید فرزندم را با شیر خود تغذیه کنم؟

تغذیه نوزاد از شیر مادر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موجب حفظ سلامتی مادر و کودک می شود. در این مقاله به مدت ‏زمان این کار و فوائد شیردهی می پردازیم.‏
چهارشنبه، 1 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تا چه زمان باید فرزندم را با شیر خود تغذیه کنم؟
مدت زمانی که می توان به فرزند خود شیر داد یک انتخاب شخصی است. متخصصان توصیه می کنند که 6 ماه اول تولد بهتر است نوزادان به طور اختصاصی از شیر مادر تغذیه کنند (بدون آنکه با شیر خشک، آب، آب میوه، شیر غیر از شیر مادر یا مواد غذایی تغذیه شوند) و در صورت امکان برای مادر و فرزند، این امر تا 12 ماهگی ادامه یابد.

مطالعات انجام شده در خصوص نوزادان نشان می دهد که شیردهی می تواند بروز یا شدت اسهال، عفونت گوش و مننژیت باکتریایی در نوزادان را کاهش دهد. تغذیه با شیر مادر همچنین می تواند از نوزادان در برابر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)، دیابت، چاقی و آسم محافظت کند.

همچنین شیردهی مادر به نوزاد موجب کالری سوزی شده و به کوچک شدن رحم کمک می کند، در نتیجه مادران شیرده می توانند سریعتر به فرم و وزن قبل از بارداری خود بازگردند. و نیز مطالعات نشان می دهد که شیردهی به کاهش خطر ابتلاء به سرطان سینه، فشار خون، دیابت و بیماریهای قلبی عروقی کمک می کند و همچنین این احتمال وجود دارد که به کاهش خطر ابتلا به سرطان رحم و تخمدان کمک نماید.


منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.