‏ سؤال روز پنجاه و دوم تولد

چگونه می توانم شیر خود را نگهداری کنم؟

بعضی از مادران مجبور به دوشیدن شیر خود و نگهداری از آن هستند، در این مقاله چگونگی این کار را توضیح می دهیم.‏
دوشنبه، 20 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می توانم شیر خود را نگهداری کنم؟
می توانید شیر خود را دوشیده و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. آن را در بطری تمیز دارای درپوش پیچی، لیوان پلاستیک سخت که دارای درپوش محکم باشد یا کیسه مخصوص شیر (کیسه های از قبل استرلیزه شده مخصوص نگهداری شیر مادر) ریخته و نگهداری کنید.
 
بهتر خواهد بود که پس از دوشیدن شیر، برچسبی از تاریخ (و در صورتی که کودک به مهد کودک فرستاده می شود نام او را) بر روی ظرف محتوی شیر  بچسبانید. می توانید شیر تازه خنک شده را به شیری که پیش از این فریز شده بود اضافه کنید، اما بیشتر از مقدار شیر موجود در ظرف به آن اضافه نکنید. به عنوان مثال چنانچه 2 اونس (تقریباً 75 میلی لیتر) شیر فریز شده دارید، آنگاه می توانید حداکثر 2 اونس دیگر شیر خنک شده به آن اضافه کنید.  
 
به طور دقیق تا چه مدت می توان شیر مادر را ذخیره کرد؟
 
برای نوزادان سالم:
 
* می توانید آن را در دمای اتاق به مدت 6 تا 8 ساعت (در دمای کمتر از 77 درجه فارنهایت یا 25 درجه سانتیگراد) نگهداری کنید.
 
* می توانید در یخچال به مدت حداکثر 5 روز در دمای 32 تا 39 درجه فارنهایت (صفر تا 9ر3 درجه سانتیگراد) نگهداری نمایید.
 
* می توانید شیر خود را در فریزر نگهداری کنید (اطمینان حاصل کنید که حدود یک اینچ یا 5ر2 سانتیمتر فضای بالای ظرف یا بطری خالی باشد تا جا برای افزایش حجم شیر به هنگام یخ زدن باشد). این شیر را می توانید به مدت حداکثر 2 هفته در فریزری که محفظه آن درون یخچال قرار دارد و 3 تا 6 ماه در فریزری که مجزا از یخچال بوده و در بالای یخچال یا در کنار آن قرار دارد در دمای صفر درجه فارنهایت (منفی 18 درجه سانتیگراد)  نگهداری کنید . شیر را در قسمت عقبی فریزر و نه در قسمت درب قرار دهید.
 
* به مدت 6 تا 12 ماه در فریزر با عمق زیاد که دمای آن همواره منفی 4 درجه فارنهایت (منفی 20 درجه سانتیگراد) است قرار دهید. جهت یخ زدایی شیر، می توانید آن را به یخچال انتقال داده (24 ساعت برای یخ زدایی زمان نیاز است)، سپس با ریختن آب گرم بر روی پلاستیک یا بطری شیر، آن را گرم کنید و به فاصله 24 ساعت آینده مصرف نمایید. در صورتی که بلافاصله به شیر نیاز دارید، آنگاه آن را از فریزر خارج ساخته و آب گرم بر روی آن بریزید تا به دمای اتاق برسد. این شیر را مجدد فریز نکنید. به محض آنکه نوزاد شروع به نوشیدن از شیشه شیر کرد، باید ظرف 1 ساعت آن را استفاده کنید.
 
ممکن است منابع مختلف زمانهای متفاوتی جهت نگهداری شیر مادر در دمای اتاق، یخچال و در فریزر معرفی نمایند. در صورت نگرانی یا داشتن هرگونه سؤال در این خصوص با پزشک خود صحبت کنید.
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما