‏ سؤال روز هفتاد و دوم تولد

از چه طریق متوجه شویم کودک در مرحله خواب ‏REM‏ قرار دارد؟

زمانی که نوزاد در مرحله خواب ‏REM‏ قرار داشته باشد راحت تر می تواند برای تغذیه از خواب بیدار شود. نکات بیشتر را در ادامه ‏مشاهده کنید.‏
شنبه، 1 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از چه طریق متوجه شویم کودک در مرحله خواب ‏REM‏ قرار دارد؟
نوزاد شما در مرحله خواب REM، در خواب فعال تر خواهد بود به این صورت که دست ها و پاهای خود را حرکت داده، حالت چهره را تغییر می دهد و پلکهایش را تکان داده و می لرزاند. در این هنگام سعی کنید تمام  راهکارها یا یکی از آنهایی که در زیر آمده است را برای بیدار کردن کودک دلبندتان امتحان کنید.
 
* ابتدا قنداق او را باز کنید یا اگر هوای اتاق به اندازه کافی گرم است، پوشکش را درآورده تا بتوانید کمی تماس پوست به پوست با او داشته باشید. قرار دادن پارچه ای خنک بر روی پیشانی نیز می تواند به آرامی او را از خواب بیدار کند.
 
* برای کودک خواب آلود خود آواز بخوانید یا با او صحبت کنید و حتماً تماس چشمی با او برقرار کنید.
 
* پوشک او را عوض کنید حتی اگر آنقدرها هم خیس نشده باشد. به این دلیل که به هنگام تعویض پوشک کودک نمی تواند بخواب رود.
 
* به کف دستها و پاهای او ضربه ملایمی زده یا آنها را تکان دهید. همچنین می توانید پوست سر، گردن، دست و پاهای او را ماساژ دهید.
 
* سعی کنید چشمان زیبایش را باز کنید. نشاندن او بر روی دامان خود موجب می شود چشمانش را باز کند. آیا موفق به بیدار کردن نوزاد خود شده اما نمی توانید او را پس از چند جرعه نوشیدن شیر بیدار نگاه دارید؟ راهکارهای پیشین را تکرار کرده تا از خواب بیدار شود یا سعی کنید آروغ او را بگیرید، سینه خود را در دهانش جابجا نمایید یا چند قطره شیر بر روی لب او چکانده تا متوجه شود وقت شیر خوردن است. جابجا کردن او در آغوش نیز ممکن است او را به ادامه شیر خوردن ترغیب کند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.